اقتصادی

به درخواست وام 5 میلیارد دلاری بدون محاسبات سیاسی پاسخ دهید

استاندار بانک مرکزی خطاب به رئیس صندوق بین المللی پول گفت: دولت ما انتظار دارد صندوق بین المللی پول در کنار آنها بایستد ، نه اینکه در پاسخ به مطالبات ما سنگینی به محاسبات سیاسی وارد کند. در صورت آسیب دیدن بی طرفی صندوق بین المللی پول ، تعمیر بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش دیباروز ، نشست وزرای دارایی و روسای منطقه MENA با رئیس صندوق بین المللی پول امشب از طریق کنفرانس ویدئویی برگزار شد.

در این جلسه ، عبدالناصر همتی ، فرماندار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ، از این صندوق بخاطر اقدام خود در تأمین مالی کشورهای آسیب دیده از ویروس تاج ، تشکر کرد و گفت: “جمهوری اسلامی ایران یکی از کشورهایی است که بیشترین خسارت را در من متحمل شده است.” ایران همچنین اولین کشورهایی بود که تحت برنامه RFI از منابع اضطراری درخواست کرد. ما با کارمندان صندوق کار کردیم تا نیاز به پرداخت مانده را برای این شیوع جهانی ارزیابی کنیم.

وی افزود: از نظر ما صندوق بین المللی پول یک نهاد بین المللی مستقل و غیر سیاسی است و امیدواریم که وضعیت به همین صورت باقی بماند. صندوق بین المللی پول مانند یک آتش نشان بین المللی است و همه ما درگیر آن هستیم تا هر وقت خانه مان آتش گرفت ، بتوانیم با آن تماس بگیریم و درخواست کمک کنیم. مردم از ما می خواهند با صندوق و همچنین بانک جهانی تماس بگیریم. این امر به صندوق بین المللی پول نیاز دارد تا در پاسخ به درخواست ها بی طرفانه ، جدی ، چابک و سریع عمل کند. کشور ما انتظار دارد که صندوق بین المللی پول به آنها پایان دهد ، نه اینکه در پاسخ به مطالبات ما ، به محاسبات سیاسی بسنده کند. در صورت آسیب دیدن بی طرفی صندوق بین المللی پول ، تعمیر بسیار دشوار خواهد بود.

وی گفت: “در پرونده ما اطلاعات و اطلاعات درخواست شده را در شرایط کاملاً متفاوت داخلی و بین المللی ارائه دادیم.” ما از آقای لاجوردی و تیم او بخاطر همکاری نزدیک با ما در این دوره دشوار تشکر می کنیم. من از شما خواهش می کنم ، خانم مدیر کل ، درخواست RFI ما را بلافاصله مطرح کنید و اجازه دهید هیئت تصمیم بگیرد. ما همچنین به حمایت اعضای هیئت مدیره ، به ویژه آنهایی که نماینده کشورهای منا + هستند ، اعتماد می کنیم.

همتی گفت: “ما معتقدیم كه بعد انسان دوستانه این بحران باید راهنمای اصلی ما باشد.” و برای جلوگیری از انتشار ویروس در منطقه مورد نیاز – از آن استفاده می شود. INSTEX و SHTA ابزاری هستند که دارای مکانیزم های نظارت و امنیت برای حل هرگونه مشکل هستند.

وی در پایان سخنان خود به رئیس صندوق بین المللی پول گفت: “این یک بحران جهانی است و نیاز به همکاری های جهانی هرگز آنقدر قوی نبوده است.” هیچ کشوری ایمن نیست مگر اینکه همه کشورها در امان باشند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا