عمومی

بی‌توجهی به حقوق اجتماعی در روزهای کرونایی

گفته شده است که اگر کسی به خوبی تغذیه شود ، در صورت مشاهده موارد مهم دیگر مانند روابط اجتماعی و سبک زندگی ، مشکلات بوجود می آیند.
وجود این نگاه تک بعدی باعث شد جامعه و مردم از حساسیت ها چشم پوشی کنند و به ماندگاری هاله توجه نکنند. ما باید بدانیم که تاج آمده است تا بماند ، من از روز اول گفته ام که مردم باید باور داشته باشند که تاج برای مدت طولانی دوام خواهد داشت ، بنابراین همه روابط اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی با آن باید تنظیم شود. ما می خواهیم شیوه زندگی قدیمی خود را بدست آوریم و هاله را متوقف کنیم ، این عملا غیرممکن است. راه شکست CHD این است که روانشناسان ، جامعه شناسان و همه اعضای علم ، فرهنگ و علم نگاه ویژه ای به جامعه داشته و عناصری در مورد همزیستی با شریان کرونا ارائه دهند تا جامعه بتواند برای تغییر رفتار خود و توجه به حساسیت ها ترغیب شود. خود و دیگران را بزرگ کنید. متأسفانه ، مهم نیست که مردم ما به دیگری اهمیت دهند ، “دیگری” باید مهم باشد.

همه اقشار جامعه ، به عنوان مثال بقال ، نانوا یا راننده تاکسی ، باید از دیگران مراقبت کنند. اگر این اتفاق بیفتد ، می توان هاله را مشاهده کرد. آنچه ما گم کرده و نادیده می گیریم حقوق اجتماعی و مسئولیت اجتماعی است. وقتی از دیگران مراقبت می کنیم بیماری کرونا قلب از بین می رود. مردم باید درک کنند که افراد دیگر برای زندگی و زنده ماندن از اهمیت برخوردار هستند و فقط “خود” نیست بلکه اعضای جامعه نیز مهم هستند.

مدت ها پیش گفته شده بود که باید دهان خود را ببندید و تف نکنید ، بسیاری مقاومت کرده اند ، اما کم کم این تبدیل به یک فرهنگ شده است و ما نمی بینیم کسی این کار را انجام دهد. تاکنون ، با ورود کرونا ، متخصصان می گویند شما باید ماسک بزنید ، اما برخی هنوز مقاومت می کنند و دهان خود را نمی پوشانند و از ماسک استفاده نمی کنند.
اگر “دیگری” برای همه مهم باشد ، همه به پوشش و سایر موارد فکر می کنند. این واقعیت که بعضی پروتکل ها را رعایت نمی کنند ، دیگران صدمه می بینند ، در حالی که یک نفر می میرد ، دیگری نباید. نه تنها در بحث کرونا بلکه در سایر امور نیز بسیاری از آنها به یکدیگر اهمیت نمی دهند. یک مثال خوب در این مورد قیمت های بالا است ، وقتی دیگران برای ما مهم هستند ، ما ماسک می زنیم ، فاصله اجتماعی داریم و در نهایت هاله از بین می رود.

* منتشر شده در روزنامه ایران. 18 آبان

دکمه بازگشت به بالا