فرهنگ و هنر

تابلوهای حبیب‌الله صادقی راوی خوبی برای تاریخ معاصرند؟

در پی بازدید وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون امور هنری از کارگاه نقاشی حبیب الله صادقی، روز دوشنبه 18 بهمن ماه تعدادی از مسئولان حوزه فرهنگی و هنری به این مکان رفتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، محمدحسین صفر هرندی وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس فعلی هیات نظارت سازمان صدا و سیما و محمدحسین ایمانی خوشکو مشاور وزیر امور دانشکده ها و سیاست ها توسعه فناوری، فرهنگ و رسانه. فعالیت های هنری امروز از کارگاه حبیب الله صادقی بازدید کردند و در آنجا به موسسه فرهنگی هنری صبا رفتند و با این نقاش برای تماشای تابلوهای این کارگاه دیدار کردند.

روایت های تصویری از رشادت های شهید حاج قاسم سلیمانی، میزان عشق و علاقه مردم به وی، فضای خانه خدا در ایام حج، جنایات اسرائیل در فلسطین، بنی صدر و سرکردگان گروهک تروریستی . از منافقین و سایر موضوعات در نقاشی ها این هنرمند به تصویر کشیده شده است.

آیا نقاشی های حبیب الله صادقی راوی خوبی از تاریخ معاصر هستند؟

هندی در بخشی از این بازدید در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (دیباروز) مبنی بر کیفیت نقاشی های این هنرمند که وقایع تاریخ معاصر ایران را روایت می کند؟ او گفت: همیشه باعث تاسف ما بود که نسل دوم و سوم پس از انقلاب نتوانستند تصویر روشن و دقیقی از ماجراهای انقلاب داشته باشند.»

وی ادامه داد: هرچه به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نزدیک می شویم، می بینیم که نسل های جدید خالی از فکر هستند، حتی کسانی که از مقام رهبری آمده اند نیز نمی توانند خود را در آن دوره قرار دهند، چرا که از دوران بسیار دور هستند. ما هم اکنون نمی توانیم خود را در واقعه عاشورا تصور کنیم.

هرندی افزود: به همین دلیل هنرمندان این اتفاق را در نقاشی های خود به تصویر کشیدند، به نظر من اینها آثار هوشمندانه ای است که هیچ کدام از آنها باقی نمانده است و امروز هم همین تصاویر مجسم شده و قطعا دست نسل امروز را خواهد گرفت. خاطرات نسل های قبل، اما امروز یک کلاس درس است.”

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا