اجتماعی

تاثیر منفی عدم آموزش ریاضی بر رشد مغزی و شناختی

دیباروز / خراسان رضوی بر اساس نتایج مطالعه جدید ، نوجوانانی که تحصیل در رشته ریاضی را ترک کردند ، آسیب بیشتری به مغز و رشد شناختی خود نسبت به همسالان خود که به مطالعه ریاضی ادامه می دهند ، نشان می دهند.

به گفته فیتز ، 133 دانش آموز بین 14 تا 18 سال در آزمایشی که محققان گروه روانشناسی تجربی دانشگاه آکسفورد انگلستان انجام دادند ، شرکت کردند. برخلاف اکثر کشورهای جهان ، در انگلیس ، افراد 16 ساله می توانند تصمیم بگیرند که تحصیلات ریاضی را کنار بگذارند. این به تیم تحقیق اجازه داد تا بررسی کند که آیا این عدم آموزش ریاضی در دانش آموزان از یک محیط مشابه می تواند بر رشد و شناخت مغز تأثیر بگذارد.

نتایج نشان داد که دانش آموزانی که ریاضیات را ترک می کنند دارای ماده شیمیایی کم اهمیت تری برای انعطاف پذیری مغز (اسید گاما-آمینوبوتیریک) در یک منطقه کلیدی از مغز هستند که در بسیاری از عملکردهای مهم شناختی شامل تفکر ، حل مسئله ، ریاضی ، حافظه و یادگیری نقش دارد. محققان با توجه به میزان ماده شیمیایی مغز در هر دانش آموز ، بدون توجه به توانایی های شناختی آنها ، توانستند بین نوجوانانی که ریاضی را مطالعه کرده اند یا مطالعه نکرده اند ، تفاوت قائل شوند. علاوه بر این ، مقدار این ماده شیمیایی در مغز با موفقیت تغییرات نمره موفقیت ریاضی را پس از حدود 19 ماه پیش بینی کرد. نکته قابل توجه ، محققان هیچ تفاوتی در مواد شیمیایی مغز قبل از ترک دانش آموزان از ریاضیات پیدا نکردند.

روی کوهن کادوش ، نویسنده اصلی این تحقیق و استاد علوم اعصاب در دانشگاه آکسفورد گفت: “مهارت های ریاضیات دارای مزایای مختلفی از جمله اشتغال ، وضعیت اقتصادی اجتماعی و سلامت روحی و جسمی است.” نوجوانی دوره مهمی در زندگی است که با تغییرات مهمی در مغز و دانش همراه است. متأسفانه ، به نظر می رسد وقتی در این سن تحصیل در رشته ریاضی را ترک می کنید ، بین نوجوانانی که از ریاضیات کنار می روند و کسانی که این کار را می کنند فاصله ای وجود دارد. مطالعه ما سطح جدیدی از درک بیولوژیکی از تأثیر آموزش در رشد مغز و تعامل بین زیست شناسی و آموزش را فراهم می کند.

وی افزود: “هنوز مشخص نیست که چگونه می توان از این جنجال یا پیامدهای طولانی مدت آن جلوگیری کرد. همه نوجوانان از ریاضیات لذت نمی برند ، بنابراین ما باید گزینه های احتمالی مانند آموزش منطق و استدلال را که شامل همان منطقه مغز ریاضیات است ، در نظر بگیریم.”

وی گفت: “در حالی كه ما این تحقیق را قبل از بیماری Covid-19 آغاز كرده بودیم ، من هنوز هم تعجب می كردم كه دسترسی اندك به آموزش به طور كلی و به طور خاص ریاضیات (یا عدم وجود آن به دلیل بیماری های همه گیر) بر مغز و رشد تأثیر می گذارد.” از نظر شناختی کودکان و نوجوانان را تحت تأثیر قرار می دهد. در حالی که ما هنوز از تأثیر طولانی مدت این وقفه آگاهی نداریم ، مطالعه ما درک مهمی از چگونگی تأثیر یک م componentلفه آموزشی ، ریاضیات بر مغز و رفتار را فراهم می کند.

نتایج این مطالعه در مجموعه مقالات آکادمی ملی علوم منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا