تبلیغات همسان چیست؟ آشنایی کامل با تبلیغ نیتیو

هر چقدر افراد در شبکه‌های اجتماعی فعالیت بیشتری داشته باشند، راحت‌تر می‌توانند تبلیغات را تشخیص داده و از محتوای تبلیغاتی دوری کنند. اینجاست که بحث تبلیغات همسان مطرح می‌شود. این شیوه جدید تبلیغاتی به کسب و کارها کمک می‌کند تا به روش دیگری پیام خود را به مخاطبان خود برسانند. اگر نمی‌دانید این روش تبلیغاتی چیست و چگونه عمل می‌کند، با ما همراه باشید تا آن را به طور کامل به شما معرفی کنیم.

تبلیغات همسان چیست؟

در تعریف تبلیغات همسان یا ، باید بگوییم، نوعی از تبلیغات آنلاین است که به دلیل همسانی و یکپارچگی ساختار و ظاهرشان با سایت‌های نمایش دهنده، با این عنوان نامگذاری شده‌اند. تبلیغات نیتیو، با همانند سازی و هماهنگی ظاهر تبلیغات با رابط کاربری (UI) صفحات وب سایت، باعث جلب توجه بیشتر کاربران آنلاین می‌شود. هدف از این هماهنگی، مقابله با نادیده گرفته شدن تبلیغات توسط کاربران و در نهایت افزایش اثربخشی تبلیغات است. شرکت طراحی سایت اقساطی در کرمان با شناخت کسب و کار و مشخص کردن هدف شما می‌تواند سایتی کاملا حرفه ای و رضایت بخش برای شما طراحی کند

انواع تبلیغات همسان چیست؟

تبلیغات کلیکی همسان در هر سایت به شکل متفاوت نمایش داده می‌شود، چرا که دقیقا سازگار با محتوای متنی و تصویری همان سایت طراحی می‌شود. در ادامه تعدادی نمونه تبلیغات همسان را معرفی و بررسی می‌کنیم.

تبلیغ در میان محتوا

فرض کنید در حال گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی هستید و یا مطلبی را در سایت مورد علاقه‌تان می‌خوانید، اگر در این شرایط با محتوای اسپانسر شده مواجه شدید، باید بدانید این‌ها همان نیتیو ادزها یا تبلیغات همسان هستند. این تبلیغات در ازای پرداخت یک هزینه مشخص، مستقیما در میان محتوای متنی یا تصویری سایت نمایش داده می‌شوند.

تبلیغ در موتورهای جستجو

ویجت‌های پیشنهادی

تبلیغات بنری

این مدل تبلیغات همسان، مانند تبلیغات بنری هستند که دائما در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید. چیزی که این تبلیغات را متفاوت می‌کند، این است که محتوای این تبلیغات با سایتی که شما در آن حضور دارید یا محتوایی که در حال خواندن آن هستید، کاملا هماهنگ است.

لیست‌های تبلیغاتی در خرید آنلاین

در صورتی که خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام داده باشید، حتما کمپین تبلیغات همسان را در وب سایت‌های خرید و فروش آنلاین مشاهده کرده‌اید. به عنوان مثال اگر قصد خرید کتاب داشته باشید، در لیستی که به شما ارائه می‌شود، تعدادی تبلیغ همسان نیز وجود دارد. در واقع تعدادی از ناشران در ازای پرداخت مبلغ مشخص، تبلیغات خود را دقیقا به شکل محتوایی که جستجو کرده‌اید، به شما نمایش می‌دهند.

مزایای تبلیغات همسان چیست؟

  • مهم‌ترین مزیت تبلیغات native این است که با نمایش تبلیغ به صورت هماهنگ با ظاهر سایت، مواردی مانند یکپارچگی کلی، هویت بصری و تجربه کاربری (UX) سایت را حفظ می‌کند.
  • تبلیغات همسان، نرخ کلیک () سایت را افزایش داده و کسب درآمد قابل توجهی از تبلیغات را برای سایت ایجاد می‌کند.
  • Native Ads معمولا به صورت یک عکس یا تیتر جذاب به کاربران پیشنهاد می‌شود و هیچ مزاحمتی برای آنها ایجاد نمی‌کند.
  • نحوه پرداخت یا تعرفه تبلیغات همسان، به صورت پرداخت به ازای کلیک (PPC) است و شما به ازای نمایش این نوع تبلیغات در وب سایت خود، هیچ هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنید.
  • Native Ads ، وقت و توجه بیشتری را به خود جلب می‌کند و نسبت به تبلیغات سنتی عملکرد بسیار بهتر و موثرتری دارد.
  • تبلیغات همسان، جذابیت و همچنین به رسمیت شناخته شدن نام تجاری شما را با اطمینان بیشتری (نسبت به سایر انواع تبلیغات) تحقق می‌بخشد. این نکته را هم مورد توجه قرار دهید که این تبلیغات، باید با توجه به قوانین Native Ads و با کیفیت بالا انجام شوند تا بتوانند در ذهن خواننده اثر مثبتی داشته باشند.
  • در صورتی که این تبلیغات را به درستی انجام دهید، شانس زیادی برای ویروسی شدن دارند. مطمئن باشید مخاطبان، محتوایی را که دوست داشته باشند، حتما به اشتراک می‌گذارند. بنابراین مخاطبان شما در کمپین بازاریابی، تا حد زیادی به شما کمک می‌کنند.
  • تبلیغات همسان نسبت به تبلیغات بنری و کلیکی، ارزان‌تر هستند.

معایب تبلیغات همسان چیست؟

این ایرادات عبارتند از:

  • در تبلیغات محتوای همسان ممکن است مخاطب، به سادگی نتواند محتوای اصلی و محتوای تبلیغاتی را از هم تشخیص دهد و از این جهت آزرده شود. به همین علت، معمولا با کلماتی مانند Ad و Sponsored به کاربران یادآوری می‌شود که محتوای مورد نظر، در ازای پرداخت پول توسط تبلیغ دهنده برای آنها نمایش داده شده است.
  • ممکن است محتوای تبلیغاتی با استانداردهای عرضه کننده تبلیغات، همخوانی نداشته باشد. بنابراین این احتمال وجود دارد که تصویر برند شما در ذهن مخاطب تضعیف و یا حتی تخریب شود.
  • بدون شک یکی از روش‌های قدرتمند در بازاریابی آنلاین، روش تبلیغات همسان است. اما برای بهر گیری کامل از این روش، باید زمان زیادی را جهت تولید محتوای ارزشمند و باکیفیت و همچنین انجام تست A/B صرف کنید، تا به نتایج دلخواه خود دست پیدا کنید.
  • معمولا تعداد کلیک‌ها بر روی تبلیغات همسان و ورودی سایت از این طریق، نسبت به تبلیغات کلیکی کمتر است.

اسپرلوس از آن جهت برازنده‌ترین نام برای این مجموعه بود؛ زیرا همان‌طور که شاه شطرنج به‌عنوان نماد قدرت و هوش شناخته می‌شود، سرای شاهان نیز محلی است برای تجمع افراد تیزهوش و بااراده. همان‌گونه که هر مهره شطرنج در طول بازی با انجام حرکات منحصربه‌فرد خود باعث حرکت کل صفحه به سمت هدف نهایی یعنی برد خواهد شد. اسپرلوس نیز با بهره بردن از استعدادهای منحصربه‌فرد تک‌تک اعضا، برای رسیدن به مطلوب‌ترین نتیجه قدم برمی‌دارد.

چه افرادی از تبلیغات همسان سود می‌برند؟

تبلیغ کنندگان

کاربران

معمولا تبلیغاتی مانند پاپ آپ‌ها یا تبلیغاتی که پیش از شروع ویدئوها نمایش داده می‌شوند، برای کاربران آزاردهنده هستند. اما تبلیغات نیتیو این آزردگی خاطر را برای کاربران ایجاد نمی‌کنند.

ناشران

هدف از اجرای تبلیغات همسان چیست؟

اهمیت استفاده از تبلیغات همسان در کسب و کار چیست؟

همه می‌دانیم یکی از مهم‌ترین استراتژی‌ها برای موفقیت در تبلیغات، استفاده از یک روش هوشمندانه است. با توجه به اینکه تبلیغات همسان بر پایه محتوا انجام می‌شود و به طور کلی، یک روش بازاریابی محتوا به شمار می‌رود، برای کاربران از جذابیت خاصی برخوردار است.

روش درست استفاده از تبلیغات همسان چگونه است؟

و در انتهاحتما تابه‌حال برایتان پیش آمده است که برای کسب اطلاعات درباره یک موضوع مانند ارزهای دیجیتال وارد یک سایت می‌شوید، اما انواع تبلیغات از خواص انبه گرفته تا فروش کاغذ دیواری در چپ و راست محتوای موردنظرتان خودنمایی می‌کنند. طبیعتا کسی که برای آشنایی با ارزهای دیجیتال وارد یک سایت می‌شود، تمایلی به مطالعه چنین مباحث بی‌ربطی ندارد.

به همین خاطر است که تبلیغات همسان در مقایسه با تبلیغات بنری ۱۸ درصد در تاثیرگذاری روی مخاطب موفق‌تر هستند. حتما می‌پرسید تبلیغات همسان چیست؟ در این مقاله به این سوال پاسخ می‌دهیم و در نهایت یک سورپرایز ویژه برای استفاده اصولی از تبلیغ همسان برایتان داریم. پس هرچه‌سریع‌تر به سراغ ادامه این مطلب بروید.

تبلیغ همسان؛ تبلیغات بدون مخدوش کردن تجربه کاربری

ازآنجایی‌که امروزه مصرف‌کنندگان در برابر تبلیغات سنتی مانند تبلیغات تلویزیونی یا تبلیغات بنری مقاومت نشان می‌دهند، تبلیغ همسان به‌خوبی با ذهن مخاطب بازی کرده و کاملا طبیعی جلوه می‌کند. به همین خاطر است که بسیاری از برندهای معروف مانند علی بابا از تبلیغات همسان برای گرفتن جایگاه در گوگل و جذب مخاطب استفاده می‌کنند. انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ درآمد سالانه تبلیغات همسان در بازار جهانی به بیش از ۴۰۲ میلیارد دلار برسد.

برای استفاده از تبلیغات همسان باید اصول و نکات انجام آن را بدانید. یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث بهبود نتایج تبلیغ همسان می‌شود، داشتن یک سایت فوق‌العاده است. اگر به‌دنبال طراحی یک سایت منحصربه‌فرد هستید، از صفحه دیدن کنید.

آشنایی با انواع تبلیغات همسان

تبلیغات همسان مانند سایر شکل‌های تبلیغات چندین فرمت دارد که هرکدام از آن‌ها از مزایای خاص خود برخوردار است. در ادامه انواع تبلیغات همسان را برایتان بیان می‌کنیم:

تبلیغات پولی در موتورهای جست‌وجو

موتورهای جست‌وجو مانند گوگل با دریافت هزینه‌ای، لینک صفحه شما را روی یک عبارت خاص در ابتدای صفحه قرار می‌دهند. به این روش تبلیغات پولی بازاریابی موتورهای جست‌وجو (SEM) نیز می‌گویند. چنین صفحاتی دقیقا مانند لینک‌های اول گوگل ترافیک طبیعی دریافت می‌کنند. بااین‌حال اگر می‌خواهید سایتتان با روش‌های سئو در صدر نتایج جست‌وجو قرار بگیرد، حتما به صفحه سر بزنید. تیم باتجربه با طراحی یک استراتژی اصولی شما را به فراتر از رتبه یک گوگل می‌رساند.

تبلیغات محتوای همسان یا درون محتوایی (in-feed)

نمایش محتوای پیشنهادی در بخش‌های مختلف سایت

فهرست‌های تبلیغاتی

در بعضی از سایت‌ها فهرستی از محصولات توصیه‌شده مشاهده می‌کنید که محصولات و خدمات شرکت تبلیغ‌کننده در ابتدای آن معرفی شده‌اند. همچنین گاهی اوقات صفحه‌های دسته‌بندی سایت‌های فروشگاهی محصولات تبلیغ‌کننده در ابتدای صفحه قرار می‌گیرد تا کلیک بیشتری دریافت کنند. این شیوه تبلیغات را حتما در دیجی‌کالا و اپلیکیشن‌هایی مانند اسنپ مارکت مشاهده کرده‌اید که کاملا از روش‌های بازاریابی آن‌ها مجزا است.

برای آشنایی با تفاوت‌های حتما مقاله بازاریابی و تبلیغات را مطالعه کنید.

تبلیغات بنری همسان

تبلیغات بنری همسان تا حدودی مشابه همان تبلیغات بنری است که در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید. بااین‌حال محتوای تبلیغات بنری همسان دقیقا با محتوایی که در حال خواندن آن هستید، هماهنگ است. ازهمین‌رو تاثیر بیشتری نسبت به تبلیغات بنری بی‌هدف دارد.

مزایای تبلیغ همسان چیست؟

تبلیغ همسان یک فرصت عالی برای نمایش خلاقانه تبلیغات است که کاربران از قالب قرارگیری محتوای آن لذت می‌برند. از مهم‌ترین مزایای تبلیغ همسان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نرخ تبدیل (CTR) تبلیغات همسان نسبت به سایر تبلیغات تصویری ۴۰ برابر بیشتر است.
  • ۵۳ درصد از مخاطبان به تبلیغ همسان توجه بیشتری نسبت به سایر تبلیغات سنتی اهمیت می‌دهند.
  • ۷۰ درصد از مخاطبان علاقه بیشتری به کسب اطلاعات محصول از این طریق نسبت به تبلیغات سنتی دارند.
  • ۷۷ درصد از مخاطبان تبلیغات همسان، حس مشاهده تبلیغات را ندارند.
  • تا ۵ سال آینده ۲۵ درصد از بازار تبلیغات دیجیتال به این روش بازاریابی تعلق خواهد داشت.

برای برخورداری از مزایای تبلیغ همسان باید ابتدا یک وبسایت اختصاصی برای خود داشته باشید. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم دیدن کنید تا با خدمات مجموعه ما برای رونق کسب‌وکارتان استفاده کنید.

از معایب تبلیغات همسان غافل نشوید!

علاوه‌بر این، ممکن است محتوای تبلیغ با استانداردهای سایت نمایش‌دهنده هم‌خوان نبوده و جلوه زیبایی برای مخاطب نداشته باشد. به همین خاطر در چنین شرایطی باید حتما استانداردهای سایت میزبان را بررسی کنید تا تصویر برند در ذهن مخاطب مخدوش نشود.

  • تعیین استراتژی: ابتدا باید هدف خود را از تبلیغ همسان مشخص کرده و متناسب با آن سایت و محتوای مناسب را انتخاب کنید.
  • شناخت مخاطبان هدف: قبل از اقدام برای تبلیغات همسان باید مواردی مانند سن، موقعیت جغرافیایی، علایق احتمالی، جنسیت و تحصیلات مخاطبان هدفتان را مشخص کنید.
  • مشخص کردن شرکت خدمات تبلیغات همسان: در ایران شرکت‌های مختلفی در حوزه تبلیغات همسان فعالیت می‌کنند که باید بهترین مورد را متناسب با نیازتان انتخاب کنید.
  • مشخص کردن محتوای تبلیغ: عنوان‌ها و عکس‌های تبلیغات را با دقت بالایی انتخاب کنید. همین موارد به‌ظاهر کوچک تاثیر فوق‌العاده‌ای در جلب توجه مشتری دارد.
  • تنظیمات تبلیغات نیتیو: مواردی مانند هزینه هر کلیک، زمان نمایش تبلیغ و سایت منتشرکننده تاثیر چشمگیری در نرخ تبدیل تبلیغات دارند.

بیشتر بدانید: loungelizard

معرفی بهترین سرویس‌های تبلیغات همسان در ایران

در ایران شرکت‌های متعددی برای تبلیغات کلیکی همسان فعالیت می‌کنند که از معروف‌ترین آن‌ها می‌توانیم به یکتانت و مدیااد اشاره کنیم. با مشاهده نمونه تبلیغات همسان در هرکدام از این شرکت‌ها می‌توانید بهترین مورد را برای کسب‌وکارتان انتخاب کنید. تعرفه تبلیغات همسان از مهم‌ترین مواردی است که باید هنگام انتخاب شرکت ارائه‌دهنده به آن توجه داشته باشید.

از تبلیغات نیتیو درست و به‌جا بهره ببرید!

اگر تخصص یا دانش کافی برای اجرای صحیح تبلیغات نیتیو را ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم از مشاوره دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید. شما می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان ما در اسرع وقت پاسخ‌گوی آن‌ها باشند.

 

 

دکمه بازگشت به بالا