علمی و پزشکی

ترخیص بیماران کرونایی پیش از سفر نمکی به سیستان و بلوچستان

نماینده مردم چابهار در مجلس یازدهم با اشاره به حضور وزیر بهداشت سیستان و بلوچستان مدعی شد: بسیاری از بیماران قبل از حضور وزیر بهداشت به روشهای مختلف از بیمارستانها مرخص شدند. آنچه مشخص است این است که برخی از مدیران در تلاشند این واقعیت را که باعث تداوم وضع موجود می شود انکار کنند.

معین الدین سعیدی در گفت وگو با دیباروز ، با اشاره به حضور سعید نمکی ، وزیر بهداشت استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: پس از شورای منطقه ای سیستان و بلوچستان ، وزیر بهداشت به این استان سفر كرد و از نزدیک وضعیت ویروس کرونا را بررسی کرد. . مشخص شد که بسیاری از ارقام ارسالی به وزارت بهداشت براساس واقعیت ها نیستند.

نماینده مردم چابهار در مجلس با بیان اینکه برخی مدیران در تلاشند این س toال را روشن کنند ، گفت: برخی از مدیران با ورود وزیر شرایط بیمارستان های استان را بهتر کردند و متأسفانه بسیاری از بیماران قبل از حضور وزیر بیرون آمدند. آنها بودند.

یکی از اعضای کمیته کشاورزی مجلس نمایندگان ادامه داد: بسیاری از شهروندان در روستاها به دلیل تاجگذاری جان خود را از دست می دهند و چون کیسه تشخیصی وجود ندارد ، نام آنها به عنوان فوت پزشک قانونی ثبت نشده است. از طرف دیگر افرادی در این منطقه فاقد شناسنامه هستند و مرگ آنها ثبت نشده است. همه این موضوعات وزیر بهداشت را بر آن داشت تا مصوبات مهم منطقه سیستان را بدست آورد.

0.5 تخت بیمارستانی به ازای هر هزار نفر در سیستان و بلوچستان

سعیدی با اشاره به مصوبات سفر سعید نمکی گفت: “بسیاری از شهرهای این منطقه بیمارستان ندارند.” فاصله این عزیزان تا اولین بیمارستان از 150 تا 170 کیلومتر است. وزیر اعتراف کرد که ما از یک وضعیت فاجعه بار عبور می کنیم ، و تأکید کرد که زیرساخت ها در زمینه بهداشت ، به ویژه در جنوب سیستان و بلوچستان ، قابل مقایسه نیست. طبق استاندارد داخلی ، ما باید 1.7 تخت بیمارستان در هر هزار نفر داشته باشیم ، اما این شاخص در حوزه انتخابیه من کمتر از 0.5 است.

وی افزود: تعداد پزشکان و پرستاران مطلقا استاندارد نیست و در واقع یک چهارم سایر استان ها است. با این حال ، اولین قدم وزارت بهداشت تکمیل ساخت بیمارستان دریایی کنارک خواهد بود. تصمیم بر این شد که حداکثر ظرف یک ماه آینده کلیه امکانات لازم برای ساخت این بیمارستان به منطقه ارسال شود.

آزادی بیماران شریان کرونا ویروس در سیستان و بلوچستان

سعیدی همچنین از تصمیم برای آزادسازی هزینه های بیماران کرونا ویروس خبر داد و گفت: “تمام بیمارانی که برای تاج گذاری وارد می شوند رایگان خواهند بود.

در پایان نماینده مردم چابهار گفت: اکنون باید ببینیم این مصوبات اجرا شده است یا خیر ، تقریباً هیچ نشانه ای برای سلامت و اقتصاد وجود ندارد که در رده های آخر نباشیم. آنچه مشخص است این است که برخی از مدیران در تلاشند این واقعیت را که باعث تداوم وضع موجود می شود انکار کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا