استان ها

تشکیل ١٣ کارگروه تخصصی گردشگری در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری الکترونیک استان سمنان، امیر کرم زاده روز چهارشنبه 25 خرداد 94 در جلسه ستاد گردشگری اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان گفت: با راه اندازی این تشکل های تخصصی، استان باعث رشد و توسعه گردشگری خواهد شد.»

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان با تاکید بر اینکه توسعه گردشگری نیازمند سرمایه گذار خصوصی است، افزود: می توان از ظرفیت اتاق بازرگانی برای حضور در نمایشگاه های خارجی، آموزش و… استفاده کرد.

وی با بیان اینکه گردشگری و معدن دو نیروی اصلی استان سمنان هستند، گفت: رشد گردشگری در زمینه اشتغال زایی و رشد اقتصادی موثر است.

کرم زاده به امضای تفاهم نامه رشد اقتصادی استان در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اشاره کرد و افزود: تخصیص اعتبار نقش مهمی در رشد میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد.

وی با اشاره به تلاش برای احیای گردشگری در استان گفت: در حال حاضر ضریب اشغال هتل های مرکز استان 5 درصد و در سایر نقاط 4 تا 7 درصد است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان، بناهای تاریخی استان را منحصر به فرد دانست و گفت: در کل محدوده استان بناهای تاریخی وجود دارد.

علی اصغر جامی با تاکید بر اینکه استانداری برای تبدیل شدن به مقصد سفر باید برنامه ریزی کند، افزود: تقویت سازمان های مردم نهاد نقش مهمی در تبدیل استانداری به مقصد سفر دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه ظرفیت کامل هتل های استان نشانه خوبی است و بیانگر ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه گردشگری است، گفت: گردشگری صنعتی است که می تواند به راحتی نفت و حتی معادن را بدون آلودگی جایگزین کنید.”

الجمعه بر حفظ امنیت سرمایه گذاران و برگزاری تورهای تخصصی در زمینه های صنعتی، کشاورزی و غیره تاکید کرد.

فعالان حوزه میراث، فرهنگ، گردشگری و صنایع دستی استانداری سمنان در این نشست به بیان پیشنهادات و انتقادات خود در حوزه های تخصصی پرداختند.

در این نشست نمایندگان تشکل های مردم نهاد در حوزه گردشگری استان از خدمات و پیگیری های مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان تقدیر کردند.

48

دکمه بازگشت به بالا