علمی و پزشکی

تصاویر | چرا هیچ لبخندی در این عکس‌های قدیمی نمی‌بینیم؟

پریسا عباسیچندین نظریه وجود دارد که توضیح می دهد چرا تصویر لبخند به ندرت در عکس های قدیمی دیده می شود. در این مقاله به بررسی علل این مشکل می پردازیم و تاریخچه لبخند زدن را به صورت تصویری مورد بررسی قرار می دهیم.

تصویر کلی

با گذشت زمان، نظریه های زیادی در مورد اینکه چرا مردم در عکس های قدیمی لبخند نمی زنند، مطرح شده است. برخی از عکس های اولیه در اواخر دهه 1820 گرفته شده اند. این اثر در آن زمان اثری مدرن به شمار می رفت و فعالیتی هنری و اجتماعی به شمار می رفت.

چرا در این عکس های قدیمی هیچ لبخندی نمی بینیم؟

از عکس ها به عنوان ابزاری برای ارتباط و مستندسازی نیز استفاده شده است. عکاسی در روزهای اولیه‌اش فرآیندی کند و سخت بود که عمدتاً بر افرادی که در عکس بودند تأثیر می‌گذاشت.

جدی بودن در مورد سلفی

عکس های اولیه اغلب پرتره بودند. قرار بود پرتره ها به طور طبیعی و جدی موضوع را ثبت کنند. این نظریه تا دهه 1920 و 1930 ادامه داشت، زمانی که لبخند به تدریج وارد عکاسی شد. اما این سوال باقی می ماند که چه چیزی تغییر کرده است؟

تئوری های زیادی در مورد جدیت در عکس ها

در دوران مدرن، اگر کسی را در عکس ببینیم که لبخند نمی زند، ممکن است فکر کنیم که او خوشحال نیست. اما همیشه اینطور نبود. تئوری های زیادی در مورد اینکه چرا مردم در گذشته از لبخند زدن اجتناب می کردند وجود دارد.

یک نظریه این است که مردم فکر می‌کردند دندان‌هایشان زیبا نیست و نمی‌خواستند آن‌ها را به رخ بکشند. بسیاری این نظریه را معتبرترین تئوری می دانند زیرا افراد در گذشته عموماً دندان های ضعیف تری نسبت به استانداردهای امروزی داشتند.

بیشتر بخوانید:

با این حال، این نظریه اغلب رد می شود زیرا از آنجایی که همه دندان های وحشتناکی دارند، واقعاً مهم نیست که دندان ها چگونه به نظر می رسند. با این حال، برخی بر این باورند که اگر چه داشتن دندان های بد طبیعی است، اما این بدان معنا نیست که از آن راضی هستند.

آنگوس ترامبل، مدیر گالری پرتره ملی در کانبرا، استرالیا، خاطرنشان می کند که حرفه ای شدن صنعت دندانپزشکی سنت لبخند زدن را به عکس تبدیل کرده است.

یک نظریه رایج وجود دارد که عکاسان اولیه به سادگی نمی توانستند مردم را در حال خندان تصویر کنند. دلیل این امر زمان نوردهی طولانی مورد نیاز برای ثبت تصویر است.

در اوایل قرن نوزدهم، قرار گرفتن در معرض یک عکس ممکن بود بیش از 30 دقیقه طول بکشد. این بدان معناست که افراد حاضر در عکس باید برای مدت طولانی ساکت بمانند و همین امر لبخند زدن را برای آنها دشوار می کند.

اغلب در این مورد، افراد راحت ترین حالت و حالت چهره را برای عکاسی انتخاب می کنند.

با این حال، به نظر نمی رسد که این مورد باشد، زیرا زمان نوردهی در عکاسی به میزان زیادی در دهه 1860 به چند ثانیه کاهش یافت.

با معرفی فیلم عکاسی توسط جورج ایستمن در سال 1885 و بهبود کیفیت و کارایی طراحی دوربین و مواد جدید عکاسی، پیشرفت های بزرگی در صنعت عکاسی حاصل شد.

اگر فناوری تا دهه 1860 پیشرفت کرده بود، چرا مردم هنوز از لبخند زدن در عکس های خود اجتناب می کردند؟

کریستینا کوخمدوف، استادی که فرهنگ عامه و ارتباطات را مطالعه می‌کند، با این فناوری مخالف است و می‌گوید لبخند زدن در مقابل دوربین برای مردم عادی نیست.

چرا در این عکس های قدیمی هیچ لبخندی نمی بینیم؟

برخی دیگر از کارشناسان معتقدند که عکاسی و پرتره از اشکال هنری هستند و رسوم آن زمان حکم می کرد که لبخند زدن برای پرتره نامناسب است. علاوه بر این، لبخند ممکن است یک ژست غیرجذاب باشد و فقدان کمال، جذابیت یا حتی پیچیدگی را به تصویر بکشد. نظریه تکامل یا جادو وقتی مطرح می شود که در نظر بگیریم عکاسی در اواسط قرن نوزدهم برای همه در دسترس نبود.

عکاسی تجملاتی بود که همه نمی توانستند از پس آن برآیند. بنابراین، ممکن است کسانی که این عکس ها را گرفته اند، می خواستند متفکر و جدی ظاهر شوند.

اما از طرفی مردم عادی که می توانستند عکس بگیرند هم لبخند نمی زدند. زیرا این احتمالا تنها فرصت عکاسی آنها بود و آنها می خواستند به بهترین شکل ظاهر شوند.

اغلب لبخند زدن نشانه غیر رسمی بودن و غیرحرفه ای بودن تلقی می شد. لبخندهای خنده مانند همراه با جنون و مستی. این یک نگرش رایج در مورد لبخند زدن در عکس ها بود.

عکس باید به عنوان یک عکس ثبت شده از شخص، عکس واقعی شخص ظاهر شود. به طور خلاصه، لبخند زدن اغلب مصنوعی و ساختگی دیده می شد و در نتیجه پاپاراتزی ها از آن در این نوع عکس ها استفاده نمی کردند. لبخند زدن نوعی بی احترامی در عکس بود.

محتمل ترین دلیل لبخند نزدن در عکس های قدیمی

در حالی که تئوری‌های زیادی در مورد اینکه چرا مردم در عکس‌های قدیمی از لبخند زدن اجتناب می‌کنند وجود دارد، محتمل‌ترین توضیح این است که آنها لبخند زدن در عکس را نه معتبر می‌دانستند و نه با کلاس.
موضوعات این پرتره ها معمولاً افراد ثروتمند و برخی از شهروندان طبقه متوسط ​​بودند که می خواستند حالت مرموز خود را حفظ کنند. در نتیجه، پرتره ها بسیار گران بودند، مانند آثار هنری شخصی و پرتره ها.

بر اساس این نظریه، این روند تا اوایل قرن بیستم ادامه یافت، زمانی که مردم از همه طبقات اجتماعی شروع به عکاسی کردند. در این زمان، با فراگیر شدن دوربین‌ها، لبخند به عکس‌ها نیز راه پیدا کرد.

این نظریه با این واقعیت همراه است که با افزایش قیمت دوربین‌ها، عکس‌های عکاسی محبوب‌تر شده‌اند. و در این نوع عکس ها، افراد هنگام عکس گرفتن گاهی لبخند می زدند یا می خندیدند.

به این ترتیب زشتی خنده در تصاویر به تدریج از بین رفت.

انقلاب لبخند بزن

در اواخر قرن نوزدهم و اوایل قرن بیستم، نگاه مردم به تصاویر تغییر کرد. آنها شروع به دیدن عکس به عنوان یک عکس فوری از لحظه می کنند تا یک عکس رسمی.

شاید همین تغییر نگرش باعث می شود که هنگام عکس گرفتن راحت تر لبخند بزنند.

عکاسی آماتور و عکاسی هنری در این دوره بسیار محبوب بود و افرادی که عکس می‌گرفتند، انتظارات و ایده‌های جدیدی در مورد اینکه چگونه می‌خواستند در عکاسی به یاد بیاورند، به ارمغان آوردند.

در جنگ جهانی دوم، لبخند زدن در تصاویر عادی شده بود. بنابراین با پیشرفت تکنولوژی، مردم می توانند لبخند بزنند و مدت زیادی نگذشت که نگرش های اجتماعی تغییر کرد و ما به زودی لبخندهای بیشتری را در تصاویر مشاهده کردیم.

لبخند زدن به عکس های قدیمی

این روزها عکاسی به طبیعت دوم ما تبدیل شده است و حتی به این فکر نمی کنیم که آیا باید لبخند بزنیم یا نه. وقتی دوربین بیرون می آید، واکنش طبیعی ما لبخند زدن است، اما همیشه اینطور نبود.

دفعه بعد که به یک عکس قدیمی نگاه می کنید، لحظه ای به این فکر کنید که چرا افراد در آن عکس لبخند نمی زنند. شانس این است: آنها سعی می کنند سلامت عقل، وقار و رمز و راز خود را در عکس نشان دهند و حفظ کنند.

منبع: تاریخ مشخص شده

5858

دکمه بازگشت به بالا