استان ها

تفاوت بزرگ سولدو با سرمربیان خارجی لیگ برتر

سرمربی تراکتورسازی تفاوت چشمگیری با همتایانش در لیگ برتر ایران دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، زونیمیر سولدو سرمربی تراکتورسازی پیش از هدایت این تیم از هفته پنجم لیگ بیست و یکم. در بازی چهارشنبه مقابل پکان، پانزدهمین تجربه حضور او در لیگ برتر ایران به عنوان سرمربی تراکتورسازی بود.

سولدو در 15 بازی لیگ برتر، بدترین آمار دوران مربیگری خود را از خود به جای گذاشت. سرمربی کروات با تراکتورسازی 2 برد، 5 تساوی و 7 باخت با میانگین 0.73 امتیاز کسب کرد. این میزان در حالی به دست آمد که سولدو در تیم های قبلی خود – به استثنای دینامو زاگرب – با میانگین 1.15 امتیاز در کلن و 1.14 امتیاز در آدمیرا واکر، عملکرد خوبی نداشت. او در کلن تیم را به انتهای جدول بوندسلیگا رساند و در آدمیرال واکر در آستانه سقوط قرار گرفت.

سرمربی کروات در نشست خبری تقریبا تمامی دیدارهای نیم فصل اول را دو نقطه ضعف اصلی تراکتورسازی عنوان کرد که یکی ضعف بدنی بازیکنان و دیگری کمبود نفرات تیم است. در همین راستا، سولدو قول داد که در تعطیلات نیم فصل وضعیت را بهبود بخشد. حتی یک بدنساز کروات هم به کادر فنی تراکتورسازی اضافه شده است تا بتواند ضعف بدنی بازیکنان تراکتورسازی را برطرف کند.

اما تراکتورسازی به دلایل مختلف از جمله نداشتن کیفیت بازیکن در این مقطع از فصل و بسته شدن پنجره نقل و انتقالات نمی توانست در نقل و انتقالات نیم فصل چندان فعال باشد و مهدی کیانی، محمد بلبلی، نادر محمدی بودند. و آقاجانبور که به تراکتور پیوستند اما نشد بازیکن خارجی گزارش نشده است.

اما با شروع نیم فصل، وضعیت تراکتورسازی بهتر نشد که بدتر شد و حتی دو باخت به صنعت نفت و استقلال، نگاه پرشور به آینده تیمشان را بدبین کرد. در چنین شرایطی، این سوال پیش آمد که آیا خود سولدو به میزانی که مرخصی خود را کاهش داده و آن را به نصف کاهش داده، متقاعد شده است؟

سولدو در نشست خبری پس از بازی روز چهارشنبه مقابل بکان گفت: تمام تلاشم را کردم تا در نیم فصل دوم بازیکنانی را به تیمم اضافه کنم. در مدت کوتاهی باید از نظر بدنی تیم را ارتقا می دادم، اما به سختی می توان بازیکن خوب در نیم فصل به دست آورد، زیرا نه در ایران و نه در خارج از ایران بازیکنان خوب خود را ارائه نمی دهند.

وی گفت: موضوع بعدی بسته بودن پنجره تراکتور بود. وقتی بازیکنان خوبی پیدا کردیم نتوانستیم آنها را جذب کنیم و به تیم های دیگر رفتند. از کاری که در نیم فصل با بازیکنان انجام دادیم راضی هستم، اما متأسفانه قبل از بازی با صنعت نفت، 6 بازیکن و دو نفر دیگر از کادر فنی کرونا مرا بردند که روی عملکرد تیم تأثیر گذاشت. تلاش کادر فنی و مدیریت باشگاه این بود که چند بازیکن دیگر را جایگزین کنند که از عملکردشان راضی هستم و در پست هایی که بازیکن ندارم می توانند رقابت خوبی ایجاد کنند.

به گفته سولدو، او در تعطیلات نیم فصل از تمریناتی که برای تیمش سپری کرد راضی بود اما در ادامه فصل باید شاهد تاثیر آن تمرین باشیم. اما نکته عجیبی که در صحبت های این مربی کروات به چشم می خورد، رضایت او از عملکرد باشگاه در نقل و انتقالات است. او حتی با بستن پنجره نقل و انتقالات تراکتورسازی و تقویت تیمش مشکلی ندارد.

این رفتار سولدو در فوتبال ایران مشاهده می شود که مربیان تیم های بزرگ از خارج گرفته تا داخلی به راحتی با چنین اتفاقاتی کنار نمی آیند و برای تقویت تیم خود آب و آتش می زنند زیرا می دانند در فوتبال ایران انواع مختلفی وجود دارد. . سنگ ها جلوی پای آنها و مدیریت باشگاه از خداست که این سنگ ها را بهانه می کند و نه برای تقویت تیم.

این مورد نمونه های مشابهی دارد و در سال های اخیر در استقلال، پرسپولیس، فولاد، سپاهان و حتی تراکتورسازی به کرات دیده شده است. حتی برای مثال، می توانید تصور کنید که اگر سولدو با برانکو، استراماچیون، شفر، کالدرون، فرهاد مجیدی، یحیی گل محمدی و جواد نکونام جایگزین شوند، چه واکنشی نسبت به اتفاقات باشگاه تراکتورسازی نشان می دهند. به خصوص تراکتوری که هیچ بهانه ای برای کنار گذاشتن تیم یا پرداخت نکردن آن ندارد.

تراکتور باید دوشنبه آینده میزبان سپاهان باشد. باید دید سولدو چگونه از این آزمون سخت عبور می کند و تا کی می تواند مانند یک آقا با مشکلات کنار بیاید و در تراکتور به کارش ادامه دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا