اقتصادی

جزئیات فروش آنلاین ارز/ بازار ارز آرام می‌شود

سخنگوی بازار ارز ایران جزئیات فروش آنلاین ارز را اعلام کرد و گفت: با شروع عرضه آنلاین ارز از هیجانات بازار ارز کاسته شده و بازار به آرامش می رسد.

مسعود توکلی در گفت وگو با دیباروز، درباره راه اندازی سامانه آنلاین بازار ارز اظهار کرد: سامانه آنلاین بازار ارز از ماه ها قبل راه اندازی شد اما با توجه به اینکه در روزهای اخیر صف های مقابل صرافی ها بیشتر و بیشتر شده است. مردم نمی دانستند به چه کسی مراجعه کنند. فقط به بورسای ساکت تر بروید. بانک مرکزی از امروز صرافی ها را موظف کرد بخشی از ظرفیت ارزی خود را از طریق سامانه آنلاین در اختیار بازار ارز قرار دهند..

وی افزود: سامانه آنلاین بازار ارز به این صورت عمل می کند که متقاضی وارد سامانه می شود و اطلاعات شخصی خود را وارد می کند و سامانه نزدیک ترین صرافی به محل سکونت آن فرد را نشان می دهد و صرافی نیم ساعت فرصت دارد تا متقاضی را مشخص کند. درخواست. پس از انتخاب تکلیف سفارش، صرافی بازه زمانی دریافت ارز مشتری را از طریق پیامک اعلام می کند.

و سخنگوی بازار ارز ادامه داد: برخی صرافی ها در بین مردم از استقبال نسبی بیشتری برخوردار هستند که باعث می شود افراد بیشتری به این صرافی ها مراجعه کنند و در مقابل آنها لیست انتظار تشکیل شود. در حالی که بقیه صرافی ها مشتریان کمتری دارند. این امر منجر به راه اندازی سامانه آنلاین بازار ارز شد که افراد را بر اساس ظرفیت ارزی هر صرافی راهنمایی می کند.

وی در پایان عرضه ارز از طریق سامانه آنلاین بازار ارز را در رفع بار روانی بازار ارز موثر دانست و گفت: این اقدام تا حدودی در کاهش رفتار هیجانی ارز تاثیرگذار خواهد بود. بازار. .

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، تمامی صرافی های عضو بازار ارز از امروز (شنبه) موظف به عرضه ارز از طریق سامانه الکترونیکی بازار آنلاین ارز هستند.

بر اساس بخشنامه بانک مرکزی، صرافی‌های عضو بازار ارز، اولویت فروش ارز به متقاضیانی را دارند که از طریق سامانه بی‌نظم بازار ارز به نشانی اینجانب ارسال شده‌اند. ice.ir متعهد به ارائه خدمات به موقع است

همچنین کلیه صرافی های عضو بازار ارز نیز موظفند سایر مشتریان را شخصاً جهت خرید ارز به سامانه فوق هدایت نمایند.

من باید بگویم؛ سامانه اینترنتی بازار ارز ایران به منظور تسهیل در فرآیند خرید ارز برای اشخاص حقیقی و صرفه جویی در وقت متقاضیان طراحی شده است که متقاضیان خرید ارز پس از ورود به سامانه، اطلاعات هویتی خود را ثبت و اقدام به خرید می کنند. سفارشات بنابراین در صورت واجد شرایط بودن خرید ارز طبق مقررات بانک مرکزی، سامانه فهرستی از نزدیکترین صرافی ها را نمایش می دهد و پس از انتخاب صرافی توسط متقاضی، اطلاعات سفارش به صرافی منتخب ارسال می شود و در صورتی که صرافی تایید می شود، پیامکی با اطلاعات تبادل ارسال می شود، تاریخ و ساعت برای متقاضی ارسال می شود.

در این صورت متقاضی می تواند به صرافی مراجعه و با همراه داشتن کارت ملی ارز مورد نیاز خود را خریداری کند.

بر اساس اعلام بازار یکپارچه ارز، در حال حاضر امکان سفارش مسافرتی و سایر ارزها تنها از طریق این سامانه فراهم می شود، اما در آینده نزدیک با همکاری بانک مرکزی و سایر نهادهای ذیربط، امکان سفارش گذاری نیز وجود خواهد داشت. ارز برای مقاصد دیگر مطابق با مقررات بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران از طریق این سامانه.

این سامانه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 الی 16:30 و پنجشنبه ها از ساعت 8 الی 16 پاسخگوی متقاضیان خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا