فرهنگ و هنر

جنگ یا جنگ! – دیباروز

بریتانیا بی رحمی پناهجویان سودانی، بحران ریاست جمهوری بایدن و تضعیف بوریس جانسون را سوژه مطبوعات جهان کرد.

به گزارش دیباروز، آنچه در ادامه این مطلب می خوانید مروری بر مهمترین عناوین خبری روزنامه های بین المللی به روایت آلبرت کوچویی گوینده پیشکسوت رادیو است:

انتخاب سخت

جنگ یا جنگ!

بریتانیایی ها پیشنهاد وحشتناکی را به پناهندگانی که از مناطق جنگی فرار می کنند، ارائه می دهند که یا به جنگ بازگردند یا آنها را به رواندا در 5000 کیلومتری انگلستان بفرستند.

نگاهی اول به روزنامه بریتانیایی گاردین: صد پناهجوی سودانی راهی سودان می شوند. این کوچکترین گروهی است که از کانال مانش به انگلستان فرار کرده اند، عمدتا مسافران رواندا. کارن دوبل از جنبش عدالت خواه گفت: این اجبار از سوی وزارت کشور بریتانیا به این معنی است که ما برای شما جهنم را در رواندا آماده کرده ایم. یا رواندا یا بازگشت به کشور خود.

کافی است

جنگ یا جنگ!

روزنامه های آمریکایی در داخل کشور بایدن را در یک بحران نگاه می کنند.

یو اس ای تودی نوشت: جو بایدن با بحران های بیشتری در داخل کشور مواجه است. تورم، جنگ اوکراین، و کشتار خانگی. همه اینها آمریکایی ها را از روشی که واشنگتن انجام می دهد ناامید کرد. بحران‌ها نه تنها پایان یافته‌اند، بلکه در حال وقوع هستند. جو بایدن به مدت یک سال و نیم، هشت سال به عنوان معاون رئیس جمهور و اکنون رئیس جمهور در کاخ سفید بوده است. او معنای بحران و بدبختی در وطن را می داند. تیراندازی ها و قتل عام های دسته جمعی اکنون در ایالات متحده در حال افزایش است. او به مخاطبانش گفت: «بس، بس است. باید دید کنگره چه خواهد کرد.

رای اعتماد جانسون

جنگ یا جنگ!

همه روزنامه های انگلیس امروز از رای اعتماد و عدم اعتماد نوشتند.

اکونومیست: بوریس جانسون با کمترین رای اعتماد خود را به دست آورد. حزب محافظه کار نمی تواند عمل کند.
فایننشال تایمز: بوریس جانسون ضعیف برنده استیضاح شد.
گاردین: برخلاف انتظار بسیاری از مردم، بوریس جانسون با وجود حضور شورشیان گسترده در حزب، رأی عدم اعتماد را به دست آورد. 41 درصد از اعضای حزب محافظه کار به آزادی جانسون رای دادند. با این حال گفته می شود که این کودتا آغاز پایان دوره سه ساله ریاست جمهوری بوریس جانسون بود.
زمان: بوریس جانسون برنده زخمی
هرالد: جانسون مجروح و ضعیف شد، اما ماند
رای عدم اعتماد به بوریس جانسون نیز اولین نگاه روزنامه های فرانسوی است.

و لوموند نوشت: رای اعتماد پارلمان انگلیس به “دروازه حزب” در دفتر نخست وزیری، در ساعات منع آمد و شد به دلیل همه گیری ویروس کرونا، یعنی تضعیف نخست وزیر. شکستن قوانین و مقررات در زمان محدودیت به معنای از دست دادن صندلی در خیابان داونینگ 10 است.

و نگاهی دیگر به فیگارو: هدف چین این است که آمریکا را از اقیانوس آرام خارج کند. خطر جنگ در تایوان با تسلط چین و سایر کشورهای منطقه در آن احساس می شود.
دیدگاه دیگر فیگارو: رویارویی لبنان با اسرائیل در مرزهای دریایی و خطر برخوردی که او از سال 2011 در خط دریایی 800 کیلومتری احساس کرده است.

در حاشیه خبر امروز:

دریچه قلب

جنگ یا جنگ!

روزنامه فرانسوی لوموند در نسخه سه بعدی دریچه قلب انسان نوشت: ساختاری انعطاف پذیر که به قلب بیمار می چسبد و از سلول های آن تشکیل شده است. یک گروه جهانی آلمانی-استرالیایی این دریچه قلب هوشمند را چاپ کرده است. دریچه ای که جریان خون را در جهت درست به سمت قلب هدایت می کند. دریچه ای که این جریان خون مهم را هنگام باز و بسته شدن دنبال می کند. لانه گزینی در قلب به خصوص در کودکان به این معنی است که در طول زندگی فرد فعال است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا