استان ها

حباب اقتصادی شکسته می شود/ رشد ۱۴ درصدی صادرات در مازندران

عبدالله المحجیر در گفتگو با خبرنگار آنلاین وی گفت: “آنچه در سال 1997 در اقتصاد اتفاق افتاد پیش بینی می شد و اکنون باید این گره را با دندان های خود شل کنیم. در حالی که مشکلات اقتصادی ما آنقدر شدید نیست که دیگران برای ما تصمیم بگیرند.”

وی گفت: “اگر اقدامات درست انجام شود ، تحریم های آمریکایی و جهانی بر ما تأثیری نخواهد گذاشت.”

یک مهاجر خاطرنشان کرد: وقتی بخش خصوصی به دولت توصیه می کند ، مؤثر است: “در عین حال ، توصیه های دولت همواره ضررهایی را به بخش های خصوصی و اقتصادی وارد کرده است.”


سکه 4200 تومانی هیچ پایه و اساس ندارد / دولت مسیر اشتباهی را طی کرده است

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه توجه به نفس در عرصه اقتصادی و استفاده از دید شخصی به تجربه اقتصادی موجب ایجاد مشکل در بخش اقتصادی در کشور می شود و به نرخ ارز 4200 تومان اشاره کرد و گفت: 4200 تومان هیچ مبنایی و دیدگاه واضح و تخصصی از بخش اقتصادی ندارد زیرا اطلاعات موجود در این این بخش می تواند در زمینه بازار کار مفید باشد.

وی در عمل گفت: در عمل ، استفاده بهینه از مشاوره بخش خصوصی امكان پذیر نیست و افزود: “ارز ثانویه پیشنهادی به صورت ناقص اجرا شده است كه این امر بازار را دامن زده است.”

این مهاجر بازار ارز را فرصتی برای بهره برداری از بازار توصیف کرد و گفت: در حال حاضر کسی در حال فروش سکه و دلار نیست و این موضوع باعث ایجاد حباب اقتصادی در بازار شده است.

وی در ادامه اظهار داشت: دولت در زمینه اقتصادی مسیر اشتباهی را طی کرده بود و فضایی برای فرصت طلبی ، فساد و جستجوی اجاره ایجاد کرده بود. اعتماد به نفس.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: امروز نباید با یکدیگر مقابله کنیم ، زیرا حفظ نظم وظیفه همه مردم است ، باید دولت و بخش خصوصی برقرار شود و باید وحدت رویه ها برقرار شود.

وی در خصوص اجرای ماده 44 گفت: “اگر این اصل اعمال می شد ، شاهد درگیری های زیادی در حوزه اقتصادی نبودیم و یکی از اشتباهات این بود که فضا را برای اجاره دادن ذینفعان فراهم کرد.”

وی با اشاره به تحریم ها و توافق نامه بورگام ، جریان ارز و عدم واردات کالا را از دیگر موارد پیش روی اقتصاد عنوان کرد و گفت: توافق نامه بورگام بسیار مثبت و لازم بود. “ایالات متحده در توافق و تحریم ها و در این مورد بازنده است.” ریشه های فاسد باید خشک و درمان شود.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: دولت باید اعتماد به نفس بخش خصوصی و مردم را بازگرداند و مدیران بی کفایت را از بین ببرد.

عبدالله مهاجر با اشاره به چشم انداز خوب اقتصادی استاندار مازندران اظهار داشت: همه ما باید تلاش کنیم تا باقیمانده بار اقتصادی را به مقصد برسانیم و پیشنهاد افق صادرات تحریم 3 میلیارد دلاری در برنامه ششم توسعه یکی از موارد هوشمندانه است.


صادرات سه ماهه در مازندران با 14 درصد رشد

وی با تأکید بر اینکه با رسیدن به افق صادرات سه میلیارد دلار در استان قابل دستیابی است ، خاطرنشان کرد: لزوم شناسایی نقاط ضعف و قوت و حل مشکلات پیش روی این هدف است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران از آمادگی بسته اقتصادی در استان خبر داد و گفت: “در چهار ماه نخست امسال میزان صادرات استان 14٪ و صادرات 154 میلیون دلار افزایش یافته است.”

وی از حساسیت جدی فرماندار در حوزه اقتصادی قدردانی کرد و گفت: هر هفته مشکلات بخش خصوصی محاسبه و کنترل می شود و هر واحد تولیدی در حال انجام کنترل می شود.

دکمه بازگشت به بالا