بین الملل

حمله داعش به یک اتوبوس مسافربری در حد فاصل حومه‌های حماه و رقه

گروههایی که گمان می رود به گروه تروریستی داعش مرتبط هستند ، به یک اتوبوس مسافربری در شهر در منطقه شهر روسفا ، در حومه رقه و العطریه ، شرق حماه حمله کردند.

به گزارش دیباروز ، به نقل از خبرگزاری روسی اسپوتنیک ، گروههایی که گمان می رود با گروه تروریستی داعش مرتبط هستند به یک اتوبوس مسافربری در این شهر در جاده روسفا در حومه رقه و عطریه ، شرق حماه حمله کردند.

این اتوبوس مسافربری توسط یک گروه مسلح وابسته به داعش در منطقه ای بیابانی مورد آتش سوزی شدید قرار گرفت و در نتیجه سه غیرنظامی آسیب جدی دید و آنها برای مداوا به بیمارستان ملی حما منتقل شدند.

یک منبع میدانی به اسپوتنیک گفت که گروههای وابسته به داعش از شرایط بیابانی منطقه استفاده کرده و روز شنبه در جاده بین استان های رقه و حماه در منطقه باستان شناسی روسفا نفوذ کردند تا به اتوبوس ها یا کامیون های شهر حمله کنند. و فشار بیشتری بر جابجایی کالا و مسافر دارد.

این منبع افزود: تروریست های داعش به اتوبوسی که در این جاده در حال عبور بود حمله کردند و بلافاصله یک ایستگاه ارتش سوریه مستقر در نزدیکی محل حمله برای کمک به اتوبوس آمد و پس از درگیری با تروریست ها آنها را مجبور به رفتن به صحرا کرد. شهر رقه ، که به صحرای شرق حمص و منطقه التنف تحت کنترل ایالات متحده متصل می شود ، عقب نشینی کرد و همه مسافران اتوبوس ایمن شدند و مجروحان به بیمارستان منتقل شدند.

خطوط امداد آزادی بین پایگاه التنف تحت کنترل ایالات متحده و حومه شرقی حماه واقع شده است که یکی از مهمترین سنگرهای گروه های تروریستی وابسته به داعش در روستاها و شهرهایی است که اخیراً توسط ارتش سوریه آزاد شده است. غیرنظامیان دوباره حمله می کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا