اقتصادی

حمله کم سابقه ترامپ به ارزهای دیجیتالی!

ترامپ ارزهای رمزنگاری شده در بازار را یک فاجعه قریب الوقوع توصیف کرد.

به گزارش دیباروز ، دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا با حمله به ارزهای دیجیتالی ، به فاکس نیوز گفت: “این یک فاجعه بالقوه برای خریداران و سرمایه گذاران است که روزی سر آنها خواهد افتاد.” چه کسی دقیقاً می داند آنها چیست؟ ممکن است کلاهبرداری باشد. من دلار را در میان ارزها ترجیح می دهم زیرا ارزهای دیجیتال چیزهایی هستند که مردم اطلاعات چندانی از آنها ندارند.

ترامپ حفظ سلطه دلار بر بازارهای مالی جهانی را در اولویت خود قرار داده و افزود: فناوری بلاک چین دارای قابلیت های زیادی برای استفاده در آینده است ، اما ارزهای دیجیتالی در شکل کنونی خود که هدف واقعی آنها مشخص نیست نباید جایی در آن داشته باشند. سیستم مالی

ترامپ پیشتر در دفاع از دلار استدلال کرده بود که نیازی نیست همه بیت کوین را از چرخه خارج کنیم ، بلکه باید معاملات مربوط را از نزدیک زیر نظر داشته باشیم. وی بیت کوین را یک کلاهبرداری توصیف کرد که باعث شعله ور شدن جهانی شد و تمایل معامله گران به نگه داشتن دلار را کاهش داد.

ترامپ هشدار داد که “ارز غالب جهانی باید دلار باقی بماند” ، و هشدار داد که بیت کوین از دلار مهمتر خواهد شد.

ارزش این ارز دیجیتال از زمانی که به بالاترین سطح خود یعنی 64،829 دلار رسیده است ، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است و اکنون در محدوده 47،000 دلار قرار دارد. با این حال ، ارزش محبوب ترین ارز رمزنگاری شده جهان از ابتدای سال جاری حدود 23 درصد افزایش یافته است. از سوی دیگر ، دلار سال بسیار آرامی داشت ، زیرا ارزش آن در برابر سبد ارزهای اصلی جهان تقریباً بدون تغییر باقی ماند.

اگرچه مقامات دولتی بایدن تا کنون در مورد ضرورت نظارت بیشتر بر عملکرد ارزهای رمزنگاری شده صحبت کرده اند ، اما هیچ اقدام جدی برای محدود کردن معاملات خود انجام نداده اند. گری جنسلر ، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز تا حدودی از ارزهای رمزنگاری شده حمایت می کند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا