علمی و پزشکی

حیوانات وحشی عامل ۷۰ درصد بیماری های نوظهور

به گزارش شفاف ، سازمان بهداشت جهانی با همکاری سایر سازمان های بین المللی اعلام کرد که حیوانات وحشی در بروز بیش از 70٪ از کل بیماری های نوظهور انسان نقش دارند و خواستار پایان فروش حیوانات زنده در بازارهای مواد غذایی شد. . سراسر دنیا.

این سازمان ها دستورالعمل های جدیدی را برای کاهش خطر انتقال Covid-19 و سایر بیماری های انسان و حیوان در بازارهای مواد غذایی سنتی تهیه کرده اند. این رهنمودها هشدار می دهند که “بازارهای مرطوب” مانند بازار ووهان ، که در آن می توان حیوانات وحشی را ذبح کرد و فروخت ، با مشکلات بزرگی همراه است.

این سازمان ها از همه مقامات ذیصلاح در کشورها خواسته اند که تجارت حیوانات وحشی را که برای غذا یا دامداری صید می شوند متوقف کنند و بخشهایی از بازارهای مواد غذایی را که حیوانات صید شده را به صورت اضطراری می فروشند ، تعطیل کنند ، مگر اینکه مقررات موثر قرار داده شده و خطرات ارزیابی می شوند.

هندوستان تایمز همچنین به نقل از این رهنمودها گفت: ویروس کرونا ، شیوع ویروس کووید-19 ، مربوط به بازار عمده فروشی غذاهای سنتی در ووهان چین است و بسیاری از صاحبان دکه ، کارگران بازار ، یا مشتری بودند.

دکمه بازگشت به بالا