اجتماعی

خالی کردن حساب با پیامک جعلی ابلاغیه قضایی

رئیس پلیس ویژه فتای شرق استان تهران از دستگیری کلاهبردار کلاهبرداری که با ارسال پیامک جعلی با آدرس اعلام دستگاه قضایی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرد، خبر داد.

به گزارش دیباروز، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود، رسیدگی به موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتای غرب استان تهران قرار گرفت. .

سلطان آبادی با اشاره به اظهارات شکات افزود: با توجه به اظهارات شاکیان پس از دریافت پیامک جعلی تحت عنوان اطلاعیه الکترونیکی سامانه ثنا، بر روی لینک ارسال شده در پیامک کلیک کرده تا متن پیامک نمایش داده شود. در آنجا از این افراد خواسته شد که با توجه به وضعیت ابلاغیه، نیاز به پرداخت مبلغی را به آنها اطلاع دهند، آنها وارد درگاه جعلی بانکی شده و به این بهانه اطلاعات کارت بانکی خود را وارد کردند. این افراد پس از وارد کردن اطلاعات کارت بانکی متوجه سرقت اطلاعات و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آنها شدند.

وی با بیان اینکه ماموران پلیس مناطق عشایری فدرال با طی مراحل فنی و روش های پلیسی هویت مظنون را شناسایی کردند، تصریح کرد: در زیر ماموران با هماهنگی مقام قضایی این فرد را در مخفیگاهش دستگیر و به مخفیگاه منتقل کردند. پلیس منطقه قبیله ای

رئیس پلیس ویژه فتای شرق استان تهران با اشاره به بازجویی از متهم گفت: متهم در بازجویی ابتدا منکر ارتکاب جنایت شد اما پس از مواجهه با اسناد و مدارک جمع آوری شده به جرم خود اعتراف کرد و با سوء استفاده گفت: به نام نظام ثنا متنی به نام نظام ثنا شروع به ارسال پیام کرد و پس از هدایت افراد کلاهبرداری شده به صفحات جعلی بانکی، اطلاعات کارت بانکی آنها را دزدید و از حساب افراد برداشت غیرمجاز انجام داد.

سلطان آبادی با اشاره به تشکیل پرونده برای متهم دستگیر شده گفت: این فرد برای سیر مراحل رسیدگی به جرم همراه با تکمیل پرونده روانه دادسرا شد.

وی به شهروندان هشدار داد: ارسال هرگونه پیامک حاوی اطلاعات ابلاغ قضایی سامانه ثنا و سایرین با شماره تلفن های شخصی تنها ترفندی برای کلاهبرداری از شهروندان است، بنابراین شهروندان به شماره پیامک های ارسالی توجه کنند. پیام هایی که حاوی لینک های تغییر مسیر شما هستند.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا