استان ها

‍ خسارت‌های سیل در بخش کشاورزی قزوین ارزیابی و با کمک بیمه ها جبران شود

ارزیابی خسارت سیل در بخش کشاورزی قزوین و جبران آن با استفاده از بیمه

نماینده بخشندگی در شورای اسلامی گفت: پس از مشخص شدن خسارت وارده به بخش کشاورزی در سیل، باید با کمک بیمه جبران شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی دیباروز از کاسپین. جلسه مشترک دبیران بخش کشاورزی با شورای نمایندگان استان روز شنبه در سالن جلسات باغستان قزوین برگزار شد.

در این دیدار رضا افلاطونی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، رجب رحمانی نماینده مردم تاکستان در شورای اسلامی، لطف الله سیاکولی نماینده مردم خزر البرز و پدرتان در اسلام حضور داشتند. شورا، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان با عنایت به هماهنگی و ایجاد تعامل سازنده جهت برنامه ریزی در توسعه کشاورزی روستایی و راهکار یابی برای آن حضور یافتند. اهمیت همکاری موثر نمایندگان شورای اسلامی با سازمان جهاد کشاورزی در زمینه اجرای موثر وظایف این سازمان.

رجب رحمانی نماینده مردم سخاوتمند در شورای اسلامی در این جلسه گفت: خسارات سیل در حوزه کشاورزی قزوین در حوزه کشاورزی و باغداری باید تشخیص داده شود و چاره اندیشی شود.

image_2022_7_30-18_51_33_897_3Ww

وی افزود: یکی از راهکارهای موجود برای جبران خسارت کشاورزان، پوشش بیمه کشاورزی است که جهاد کشاورزی باید در این زمینه پیشگام باشد.

رحمانی تصریح کرد: خسارت وارده به بخش کشاورزی باید تحلیل شود و در حال حاضر بیش از 2300 میلیارد تومان خسارت خشکسالی به کشاورزان و باغداران برآورد می شود و باید در این زمینه بررسی کارشناسی انجام شود.

نماینده سخاوت در مجمع نمایندگان گفت: معیشت روستا بر پایه دامداری و کشاورزی است و همه باید کمک کنند تا این پایگاه اقتصادی در روستا آسیب نبیند و زمینه تولید و معیشت مهیا شود.

وی بیان کرد: تامین زیرساخت ها قطعا مهم است اما اگر اینترنت به روستایی تحویل داده شود اما امکانات کشاورزی مانند زمین، آب و نهاده ها تامین نشود معیشت و اشتغال روستاییان و کشاورزان زیر سوال می رود.

رجب رحمانی تصریح کرد: کابین کارگران در باغات باید برق داشته باشد تا کشاورز و باغدار با امکانات اولیه در باغ به تولید خود ادامه دهند و در این راستا نیازمند تعامل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی هستیم. . با شرکت توزیع برق

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا