اقتصادی

خودروهای همکلاس از قیمت گذاری خارج می شوند

رئیس هیئت مسابقات اعلام کرد که تحقیقات در مورد دستورالعمل قیمت گذاری شورا برای خروج از مسابقه دهندگان و همکارانشان در حال انجام است.

رضا شیوا در مصاحبه با خبرگزاری دانشجویان ایران ، در مورد اتومبیل های جدیدی که قیمت گذاری می شوند ، گفت: “به دلیل انحصار بازار خودرو ، هیئت رقابت طبق قانون موظف است دستورالعمل های قیمت گذاری و در مورد خودروهای جدید را تعیین و تعیین کند. اگر متفاوت باشند ، مثلاً با سیستم. مقدماتی ، قیمت ها تعیین می شود.

وی افزود: قیمت گذاری خودروهای جدید طبق روش کلینیک انجام می شود که به موجب آن 10 تا 12 متخصص مستقل در قیمت گذاری خودرو انتخاب و نظر خود را در مورد قیمت اعلام می کنند و در نهایت قیمت ها مورد بررسی و تصویب شورا قرار می گیرند. خواهد گرفت

رئیس هیئت رقابت همچنین به تحقیقات هیئت رقابت در مورد خروج برخی از اتومبیل ها اشاره کرد و توضیح داد: واحدهای بزرگ تولید اتومبیل بسیاری از جمله کرمان موتور ، گروه بهمن و مدیران خودرو در کشور وجود دارند که خودروهای بسیار گران قیمت و گران قیمت در ابعاد بزرگ تولید می کنند. بیشتر اتومبیل های آنها در وسط یا پایین قرار ندارند.

شیوا گفت: “گروه های خودروسازی سایپا و ایران خودرو مدتی است که خودروهایی با استاندارد بالاتر تولید می کنند.” بنابراین ، اگر در بین محصولات شرکت های خودروسازی خودروهای هم کلاس و هم سطح وجود داشته باشند که بتوانند با یکدیگر رقابت کنند ، آنها را از چارچوب قیمت گذاری که چندین ملاحظه دارد ، خارج می کنیم.

رئیس شورای رقابت همچنین گفت: هر زمان كه ماشینی را شناسایی كنیم كه رقیبی در بازار داشته باشد و از انحصار خارج شود ، شورای قطعاً آن را از دستورالعمل های قیمت گذاری حذف می كند ، نه تنها برای خودرو ، بلكه برای هر كدام از آنها. این روشی است كه انحصار محصول را از بین می برد و رقابت ایجاد می كند ، زیرا تولید در یك فضای رقابتی افزایش می یابد. از انگیزه ، کیفیت و در نهایت رضایت مشتری.

من باید بگویم؛ اوایل امسال هیئت رقابت به قیمت گذاری خودرو بازگشت. با این حال ، حدود دو سال پیش ، در نتیجه تصویب شورای هماهنگی روسای سه مقام ، هیئت رقابت از مسئولیت قیمت گذاری خودرو برکنار شد. در شرایطی که مسئولان این شورا معتقد بودند که برداشت اشتباه وزیر صنعت ، معدن و تجارت در زمان تصمیم رهبران سه مقام منجر به کناره گیری شورا از قیمت گذاری و انتقال آن به وزارت صمت شد.

اما سرانجام پس از رایزنی ها و طبق قانونی که تصویب می کند هیئت رقابت باید وارد بازار انحصار شود و قیمت گذاری را کنترل کند ، شورا در ابتدای سال جاری به قیمت گذاری خودرو بازگشت اما این بار به دلیل ممنوعیت واردات خودرو ، تعداد بیشتری از خودروها در انحصار قرار گرفتند و در نهایت قیمت گذاری شدند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا