استان ها

خوزستان قلب توسعه ایران و مهمترین استان کشور است

به گزارش خبرنگار دیباروز از آبادان ، اسحق جهانگیری در حاشیه سفر به خوزستان در فرودگاه آیت الله جامی آبادان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: “من بسیار خوشحالم که در خدمت مردم خوزستان هستم و یک سالگی آنها را تبریک می گویم. سالگرد تاسیس کشور. پیروزی انقلاب. “

وی افزود: خوزستان قلب توسعه ایرانیان و مهمترین استان کشور است. این مزایا و فرصت های زیادی برای توسعه و اجرای پروژه های بزرگ دارد و همچنین با این محدودیت گسترده محدودیت هایی در آینده وجود دارد.

وی افزود: “صادرکنندگان کشور کمبود صادرات نفت را تحمل کرده و نیازهای کشور را برآورده می کنند.”

معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: نیاز به حضور منظم مقامات کشوری در این استان و گفتگو با مسئولان محلی و ساکنان در مورد مشکلات و ارائه راهکارهایی برای رفع موانع استان.

جهانگیری با اشاره به اهداف سفر خود به خوزستان گفت: “سفر برای بحث در مورد مسائل استان گفتگو با مسئولان و نخبگان است.” در این سفر تعدادی از پروژه های عمرانی افتتاح و عملیاتی می شوند.

وی ادامه داد: بندرامام از مهمترین بنادر ایالتی خوزستان و شاهراه اصلی واردات کالاهای اساسی در کشور است. در دوران دشوار تحریم ها ، زمانی که سعی کردیم کالاهای اساسی مورد نیاز مردم را تأمین کنیم ، این بندر یکی از سیاست های اصلی دولت در طول جنگ اقتصادی آمریکا علیه ملت ایران بود. این موضوعات عمدتا حول بندر امام خمینی و استان خوزستان می چرخد ​​و با مراجعه به این بندر از وضعیت واردات و صادرات کالا از این بندر مطلع خواهیم شد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه بنادر به همان اندازه مراکز صادرات و مراکز توسعه صادرات هستند گفت: طی 10 ماه میزان صادرات و واردات کشور زیاد بود. صادرکنندگان کشور و مراکز اصلی صادراتی خارج از کشور با صادرات خود توانستند با تأمین ارز حاصل از واردات برای تأمین نیاز کشور ، نوعی کمبود صادرات نفت را تأمین کنند.

جهانگیری گفت: “موارد مربوط به بهداشت ، سیلاب و آب آشامیدنی برای مردم استان و دیگران در دستور کار است.

وی افزود: به دلیل خسارت وارد شده به برخی از واحدها در اثر جاری شدن سیل در اطراف شهرهای مهم از جمله ماهشهر و بندر امام ، شنبه گذشته ، در شورای دولت 4000 واحد مسکونی 780 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض و حدود 520 میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به در دسترس مردم بندر امام و مشعر باشد.

جهانگیری گفت: همچنین در همان جلسه شورای دولت ، تصمیم 300 میلیارد تومانی برای انتقال این میزان اعتبار به شهرداری های اهواز ، بندر امام و شمران به منظور رفع نگرانی های مردم تصویب شد.

وی افزود: “به منظور بحث در مورد ماده 56 نیز ، تعدادی از بانک های کشور جلساتی را برای تأمین منابع تشکیل دادند تا پروژه های بهداشت و توسعه در استان خوزستان به سرعت تکمیل شود.”

معاون اول رئیس جمهور گفت: “مجموعه تصمیماتی که دولت می گیرد برای رفع نگرانی های مردم است و امیدواریم همه این تصمیمات عملی شود و مردم آرامش بیشتری داشته باشند.”

جهانگیری در خصوص افتتاح ترمینال جدید فرودگاه آبادان افزود: فرودگاه آبادان همیشه یکی از مهمترین فرودگاه های کشور بوده و همیشه پروازهای متعددی از این فرودگاه انجام شده است. خوشبختانه منطقه آزاد اروند و وزارت راه و شهرسازی اقدامات خوبی برای ساخت ترمینال جدید در فرودگاه انجام داده اند.

46

دکمه بازگشت به بالا