عمومی

داریوش ارجمند، ناخدا خورشید و شبکه‌های اجتماعی

نسل بازیگر تغییر کرده و افتخار دیگر مانند ستاره قبلی نیست. یافر به اندازه ناخدا خورشید نیست ، داریوش ارگمند این را مطمئناً می داند.

به گزارش روزنامه دیباروز اعتماد به نفس وی نوشت: “جمله معروف” سینما بی رحمانه است “به دلیل تکرار زیاد معنای واقعی خود را از دست داده است ، اما این جمله به واقعیتی وحشتناک اشاره دارد که در جامعه ما در سالهای اخیر خود را نشان داده است. سینما ستاره می سازد ، اما هیچ تضمینی وجود ندارد سن ستاره ها بسیار کوتاه است. و فرصتی که رسانه های اجتماعی برای مردم فراهم کردند تا در مورد ستاره های مشهور و شخصیت های هنری و فرهنگی نظر دهند تخریب این شخصیت ها را تسریع کرد. فاصله ها برداشته شده و ستاره ها نیستند همانند گذشته دور از ذهن و متمایز. یک دهه پیش ، دیدن یا به دست آوردن ستاره فیلم ، موسیقی و محبوب ترین ورزش در اخبار مربوط به فعالیت های او دشوار بود ، اما شبکه های اجتماعی به ما اجازه دادند دریابیم که ستاره مورد علاقه ما کجا زندگی می کند و از طریق یک مرور ساده در Facebook یا Instagram با او ارتباط برقرار کنید.

به ندرت پیش می آید که یک سلبریتی یا سلبریتی در شبکه های اجتماعی آتش بکشد. این شفافیت ، که ناشی از گسترش شبکه های اجتماعی در همه جوامع است ، همیشه منفی و مخرب نیست ، اما گاهی اوقات امواجی که جامعه را با خود حمل می کنند بیش از هر چیز مبتنی بر احساسات بیش از حد و به دور از عقلانیت و منطق هستند. در چنین طوفانی معمولاً مرطوب و خشک با هم می سوزند ، و آنچه در واقع قربانی می شود واقعیت است. جنجالی که گاهی پیش می آید به حجاب و بی احترامی منجر می شود و تأثیری ندارد. هیچ انتقادی موثر شکل نگرفته است ، راه حلی برای بحران ارائه نشده است و هیچ روشی برای جلوگیری از تکرار مشکل پیشنهاد نشده است. وقتی خشم مردم و متجاوزان فروکش کرد ، ستارگان به حالت عادی برمی گردند و افراد به دنبال فرصتی جدید برای حمله به چهره های دیگر می گردند.

این روزها که سریال های ماه رمضان پخش می شود ، شبکه های اجتماعی پر از انتقاد و اظهارنظر درباره این سریال ها و بازیگرانشان است. به عنوان منتقد جدی روش سریال سازی در سال های اخیر ، باید بگویم که کیفیت بسیاری از سریال هایی که در طول سال های گذشته پخش شده اند ، در موقعیت خوش بینانه تری قرار داشته است. در مقایسه با گذشته ، ما با پدیده های بسیار کمی روبرو شدیم و مجموعه ای به نام “گلها” پخش نشد و خیابان ها به دلیل پخش نشدن خالی بودند. این یک فرآیند است ، محصولی از سیاست ها و مدیریت هایی است که در قسمت های مختلف سازمان بزرگ رادیو و تلویزیون انجام می شود. بازیگران ممکن است حلقه نهایی این داستان باشند. با این حال ، یک بازیگر حرفه ای باید بیش از دیگران مراقب وضعیت خود باشد و آن را فدای موقعیت مالی یا موارد مشابه نکند.

نگرشهای تند و منفی داریوش ارجمند ، پخش کننده سریال “یافر” (سعید سلطانی) ، نمونه ای از جمله معروف “سینما ظالم است” است. وی در برهه ای با «نخودا خورشید» (نصیر تقفی) به یکی از مشهورترین بازیگران سینمای ایران تبدیل شد و تحسین کنندگان زیادی داشت. بعد از “کاپیتان خورشید” که اوج بازیگری او است و هنوز هم شگفت انگیز است ، نقاط روشنی در کارنامه او وجود دارد که نمی توان آنها را پنهان کرد ، مانند “آدم برفی” ، “اعتراض” ، “آخرین پرده” و “کشتن”. اما نسل بازیگران تغییر کرده و دیگر به افتخار ستاره قبلی نیست. “دستیار” به اندازه “ناخدا خورشید” نیست ، داریوش ارگمند مطمئن است که این را می داند. می توان از این سریال و بازیگرانش انتقاد کرد ، روند فعالیت و انتخاب بازیگر زیر سوال رفت. اما لکه ها و نقاط روشن در کارنامه او فراموش نمی شود. از داریوش ارجمند ، برخی از نقش های اصلی سینمای ایران باقی مانده و خواهد ماند ، برای یک بازیگر پرکار و حرفه ای با این تعداد فوق العاده است … “یاور” فراموش می شود و این ماه رمضان ، اما نخود خورشید ، کامران میرزا آسی باب به باب »مالک ایشتار و امیرعلی حاج نقدی در تاریخ سینمای ایران خواهد ماند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا