دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پژوهش و تولید علم حمایت می‌کند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از پژوهش و تولید علم حمایت می‌کند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، قباد محمدی ظهر چهارشنبه در آئین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اظهار کرد: هفته پژوهش را در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با توجه به موفقیت‌های کسب شده در این حوزه باید به معنای واقعی کلمه جشن بگیریم.

وی افزود: بر اساس ارزیابی‌های وزارت بهداشت و طبق شاخص‌های بین المللی پژوهش و فناوری جزو دانشگاه‌های تراز اول کشور هستیم و این مهم جز با همت والای شما محققان و پژوهشگران عزیز و پر تلاش میسر نمی‌شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: سیاست دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه حمایت جدی از پژوهش، فناوری و تولید علم است.

محمدی بیان کرد: ما با یک پله صعود در شاخص‌های کلی به عنوان دانشگاه ششم کشور معرفی شدیم و با یک پله صعود در شاخص‌های فناوری به عنوان دانشگاه دوم کشور معرفی شدیم و این موفقیت بی نظیر برای استان کرمانشاه است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در رتبه بندی استانی رتبه چهارم کشور را در پژوهش و فناوری حوزه سلامت دارد که یک حوزه بسیار مهم و تأثیرگذار است و استان‌های اصفهان، مشهد، اهواز و کرمان که در بسیاری از شاخص‌های توسعه‌ای جلوتر از ما هستند، در شاخص پژوهش و فناوری بعد از استان کرمانشاه قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این در حالی است که دانشگاه ما از نظر تعداد پژوهشگر و اعضای هیأت علمی با دیگر دانشگاه‌های کشور قابل مقایسه نیست و دانشگاه‌های اصفهان و مشهد حداقل دو برابر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عضو هیأت علمی و پژوهشگر دارند.

محمدی خاطر نشان کرد: این مسئله بیانگر این است که پژوهشگران و فناوران ما نام آور هستند و در این حوزه تلاش بیشتری کرده‌اند و هر فناور و پژوهشگر ما ۲ برابر میانگین دانشگاه‌های علوم پزشکی برون داد پژوهشی و فناوری دارد و این بسیار ارزشمند است.

وی اضافه کرد: همچنین حدود ۵۰ نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه جزو یک درصد پژوهشگران برتر دنیا هستند که بسیار قابل تقدیر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه عنوان کرد: در حال حاضر تعداد ۷۹ شرکت فناور و ۲۰ شرکت دانش بنیان ثبت شده و فعال و ۵۹ محصول تجاری سازی شده در دانشگاه داریم که بسیار ارزشمند و باعث افتخار است و کمتر دانشگاهی است که موفق به کسب این افتخار شده است.

محمدی افزود: کسب رتبه دوم کشور در تولید فناوری، افتخاری دیگر برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه است و در استان کرمانشاه رتبه اول در مجموع شاخص تولید علم و فناوری را در بین دانشگاه‌های استان داریم.

دکمه بازگشت به بالا