ورزشی

دبیر: برای المپیک تیم‌های خوبی داریم اما ایده‌آل من نیستند

رئیس فدراسیون کشتی گفت: “ما تیم های خوبی برای المپیک داریم اما این تیم ها برای من مناسب نیستند.”

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ، علی رضا دابر در مورد مقایسه امکانات دوره قهرمانی خود و امکانات فعلی کشتی ایران گفت: همه اینها از کار خداست و این یک واقعیت است که من به آن اعتقاد دارم اما من این کار را در هر زمان انجام ندهم. حداقل 1967 را به خاطر دارم. “چنین وضعیتی وجود نداشت و انشاالله بچه ها توانستند از آن استفاده کنند. ما درختی کاشته ایم و نسل های آینده از سایه آن استفاده می کنند. کشتی یکی از بهترین کشورهای جهان است این حق کشتی گیران و کرامت کشتی گیران است. این وضعیت ما را از نظر اخلاقی و معنوی بالا می برد. امیدوارم این وضعیت بر عملکرد کودکان نیز تأثیر بگذارد.

وی ادامه داد: “من کودکان فرانسوی را دیدم که در خانه کشتی بازی های رایانه ای انجام می دادند. البته ما در حال مطالعه کتاب بودیم ، اما با توجه به شرایط قرنطینه ای که تیم نمی تواند اردوگاه را ترک کند ، کودکان باید نوعی سرگرمی داشته باشند ، که خدا را شکر ، اینجاست.”

در پاسخ به سوالی ، آیا کرونا فرصتی بود یا تهدیدی برای کشتی؟ وی خاطرنشان کرد: قطعاً اولین تهدید است. 4-5 ماه همه چیز بسته بود و ما نمی دانستیم چه باید بکنیم. وقتی تصمیم به شروع لیگ گرفتیم ، نزدیکانم به من می گفتند که کسی می میرد و گردنت می افتد ، کرونا در آن زمان واقعاً یک جانور بود ، اما اکنون مردم می ترسند ، حدود 700-800 نفر آمدند و وارد لیگ شدند ، بعضی از آنها آنها کرونا را بدست آوردند اما در لیگ حضور نداشتند و مربیان ما نیز چنین کردند. آنها کشتی را از آنجا شروع کردند ، بعد از اردوهای 16-17 که برگزار کردیم ، نمی گویم ما از رقبای خود عقب هستیم یا از آنها جلوتر هستیم ، اما در مقایسه با این واقعیت که آنها زودتر از ما واکسینه شدند ، ما زود شروع کردیم. خوشحالم که هیچ کس نمی تواند بگوید این حق به من نمی دهد یا من در این دوره نبودم ، ما در 60-70 سال گذشته یکی از حاشیه ترین انتخاب ها را در المپیک داشته ایم ، در حالی که همیشه وجود دارد از گزینه ها صحبت شده است

وزیر افزود: “کار ما سخت است.” المپیک حداقل 4 تا 8 سال طول می کشد. من چند روز پیش به تمرین رفتم ، یکی از بچه ها را دیدم و به او گفتم چه وزنی را باید انتخاب کند. من این را بر اساس نوع چیدمان گفتم. بدیهی است که ما یک برنامه داریم. تیم عالی است اما تیم عالی من نیست ، تیم عالی من داشتن 6 کشتی گیر مانند روسیه است. به تیم او نگاه کنید. تیمی که من دوست دارم آتلانتا 96 یا تیم سیدنی است که از 7 وزنه بردار 6 وزنه بردار موفق به کسب مدال می شوند. با تلاش و کوشش می توان به این مهم دست یافت. ما باید کشور را دور بزنیم تا تیم ملی ما قدرتمند باشد.

وی با اشاره به هزینه های گزاف برای برپایی اردوهای تیم ملی گفت: “تا دیروز که تیم شنای آزاد جوانان ما در اردو بودند ، در هر وعده غذایی حدود 180-190 نفر را تغذیه می کردیم.” تیم های جوانان و جوانان رایگان ، تیم های جوانان و جوانان رایگان ، تیم ترکیه ، تیم های بزرگسالان آزاد و آزاد المپیک و جهان. این هزینه زیادی دارد.

قهرمان المپیک 2000 سیدنی با بیان اینکه گرفتن نتیجه تیم های ملی جوانان برای اولویت فدراسیون نیست ، خاطرنشان کرد: دیروز ضمن آموزش جوانان گفتم نتیجه در این گروه سنی برای من مهم نیست. چون فکر می کنم کلاس بچه ها و نوجوانان یک نمایش است و باید آنها را برای بزرگسالان آماده کنیم. اگر قهرمانان ما در رده بزرگسالان نوجوان تحت فشار قرار می گرفتند ، مدال نمی گرفتند. گروهی از مربیان ناجوانمرد و بی کفایت در گروه های سنی نوجوانان و جوانان خود را برای معرفی خود تحت فشار می گذارند. به این ترتیب آنها کودکان را می کشند و به بزرگسالان نمی رسند. یکی از باشگاه های تهران که در این گروه ها ادعا می کند ، بزرگترین کاهش وزن در آنجا است. کودک نباید 5-4 کیلوگرم وزن کم کند ، آینده آن کودک نابود شده و دیگر در سن 17-18 سالگی انگیزه ای ندارد. در نوزادان و نوجوانان ، ما باید راه را نشان دهیم و هنر را به کودک یاد دهیم. من تیم را به جوانان جهان نفرستادم.

رئیس فدراسیون کشتی افزود: “من بارها در مورد دلایل تاخیر کشتی خود گفته ام ، من چیزهای زیادی می گویم تا همه بتوانند درک کنند.” یکی هیئت های وقت گیر استان و دیگری مربیان بی سواد فنی که باعث عقب افتادن کشتی می شوند. من انتظار بیشتری از موسسه دارم.

وزیر امور خارجه تکرار کرد که کشتی دارای دو قسمت مجزا و رایگان است: “ما با لالوویچ صحبت کردیم و او از ما تشکر کرد که سبک آزاد و سبک را به خوبی در کنار هم قرار دادیم.” کشتی کشتی است ، ما یکی هستیم اما حقیقت این است که آنها بسکتبال یا والیبال رایگان ندارند ، آنها یک تیم در رده های نوجوانان ، جوانان و بزرگسالان دارند ، اما کشتی تیمی است از جوانان ، نوجوانان ، جوانان ، امید و بزرگسالان در هر دو تقسیمات رایگان و ما فرانسوی داریم. دیروز تیم جوانان ما به مجارستان رفتند ، ما خیلی پایین آمدیم ، 42 نفر اعزام می شوند. 60،000 یورو ، به علاوه قیمت بلیط ، هزینه ثبت نام است. تاکنون ، وزارتخانه و کمیته المپیک کمک کرده اند ، اما کافی نیست.

دبیر گفت: “ما در هیئت مدیره با طالقانی ملاقات کردیم. من گزارشی از کارت ملی کشتی گیران ارائه دادم.” قبلاً می گفتم تعداد کشتی 50 هزار نفر است ، اما اکنون پس از ثبت نام در سیستم کارت ملی کشتی ، تعداد کل کشتی گیران ، داوران و مربیان به 30 هزار نفر رسیده است. منظورم این است که آنها همان عددی نیستند که قبلاً گفتم و این بسیار خطرناک است. بودجه مهم است اگر بخواهیم کشتی را توسعه دهیم. امسال 650 میلیون کمک به 11 هیئت فعال ورزشی اهدا کردیم و همین مبلغ را تا پایان سال به هیئت های فعال خواهیم داد و همچنین به کسانی که عملکرد خوبی نداشته اند نیز خدمت خواهیم کرد!

رئیس فدراسیون کشتی که در تاریخ 26 آگوست عازم توکیو خواهد شد ، در پاسخ به این س aboutال در مورد چرخه جهانی و اینکه آیا همین کادر تا جام جهانی نروژ ادامه خواهد داشت ، تأیید کرد: در جام جهانی نروژ ، تاج و تخت را در دست گرفتیم ترکیه. این تیم به جام علی اف رفت. خود المپیک دور دیگری از این چرخه است. جوانان جهان از رویدادهای ما. همچنین در 4 یا 5 سپتامبر در تهران یک انتخاب وجود دارد که مشخص خواهد کرد چه کسی به دنیا خواهد رفت. و برای اولین بار همه تکالیف خود را دانستند ، همانطور که قول داده بودم ، فقط یک نفر در انتخاب شرکت می کند ، و من به آن متعهد بودم. در کرونا ، ما این چرخه را دنبال کردیم ، همان موجودی که در لیگ داشتیم ، وارد چرخه شد ، همه به جز سه باختند ، اما به آنها فرصت بازگشت دوباره داده شد. بنا گفت 4-5 روز پس از المپیک ، ارتش نروژ شروع می شود و ما منتظر اعلام غلام محمدی هستیم. ما در یک طرف هستیم و از طرف دیگر دوستان. مطمئناً ما یک برنامه داریم بعد از المپیک ، این برنامه کمتر از سه سال تا المپیک 2024 نیست.

وزیر وزیر ، نگاه غیر المپیکی به ورزش ایران را مشکل اصلی دانست و گفت: “چشم انداز ما باید المپیک محور باشد.” افراد زیادی در ورزش ما با تقلب در مردم موفقیت زیادی کسب کرده اند ، در حالی که این امر هیچ کشتی آسیایی و جام جهانی را برای ما به ارمغان نیاورد ، رسانه ها و همه کارشناسان باید با آسیایی بودن تیم کنار بیایند. و جام جهانی را بفرستید چون المپیکی به نظر می رسد.

وی در پایان حضور خود در حلقه طلایی گفت: “کشتی ما ظرفیت 5-4 مدال طلا را در برنامه 7-8 ساله دارد و ما این ظرفیت را در سبک های آزاد و غربی داریم.” من از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک تشکر می کنم که هرچه بیشتر به من کمک کردند. همچنین از جامعه کشتی و کارشناسانی که تشویق کردند تشکر می کنم. منتقد با ناظر متفاوت است ، امیدوارم خدا کمک کند. ما در حال انجام وظیفه هستیم ، کسی که وظیفه خود را به خوبی انجام دهد ، در نتیجه خدا به او کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا