اقتصادی

دخالت سازمان بازرسی در تخریب روزانه جوجه های روزمره

دخالت سازمان بازرسی در تخریب روزانه جوجه های روزمره
عکس: بایگانی

رئیس سازمان بازرسی کل کشور از بین بردن جوجه های یک روزه اقدامی غیر انسانی و غیرقانونی خواند و گفت: ما نسبت به این تخلف جدی هستیم و نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

به گزارش دیباروز ، حجت الاسلام والمسلمین حسن درویشیان افزود: “وقتی این خبر را شنیدم و تصاویر را دیدم ، بسیار تحت تأثیر قرار گرفتم زیرا کاری غیر انسانی انجام شده است و سازمان بازرسی به محض آگاهی از موضوع وارد عمل شد.”
وی اظهار داشت: البته مدتها قبل از این اتفاق افتاد ، ما درمورد برخی موارد اقداماتی انجام دادیم ، از جمله تهیه ارز مورد نیاز خوراک دام به تولید مرغ و جوجه های روزانه. ما در تاریخ 29 آوریل و بار دیگر به بانک مرکزی نوشتیم. تدابیر لازم برای تأمین ارز مورد نیاز بیش از 2 میلیون تن مرغ که اکنون در بنادر وجود دارد ، در انتظار تخصیص ارز و حمل و نقل آنها برای استفاده توسط تولیدکنندگان طیور هستند که قبلاً هرگز اتفاق نیفتاده است.
درویشیان در مصاحبه با RFE / RL افزود: “اینکه آیا انجمن تولیدکنندگان مرغ روزانه مقصر این مسئله است یا نتیجه این تصمیم تنظیم بازار یا دلایل دیگر بود ، ما به طور جدی در حال بررسی و گزارش نتیجه هستیم.”
رئیس سازمان بازرسی کل کشور این اقدام را غیرقانونی خواند و گفت: این اقدام مجوز شرعی و قانونی ندارد و مراجع ذیصلاح در این زمینه اقدامات قانونی انجام خواهند داد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا