فرهنگ و هنر

درخشش هنرمندان ایرانی در مسابقه جهانی «گلوبال موزیک اواردز»

وقتی نتایج مسابقه جوایز موسیقی جهان اعلام شد ، هنرمندان ایرانی توانستند در این رویداد موسیقی جهانی مدال طلا ، نقره و برنز را کسب کنند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران ، دوئت ليرا براي كار خود “The Mars تهران” در سبك موسيقي كلاسيك Over ، مدال طلا گرفت.
او در این رویداد جهانی شرکت کرد ، آهنگسازی و نوازندگی پیانو آرش حاجیرزاد و همراهی او یگانه حسینیه ، ویولون نواز اهل تهران است.

“تهران الماریخ” “دوئت لیره” مجموعه ای از همراهان پیانو و ویولن غیر کلامی است. در این آلبوم ، آهنگساز موسیقی جدید ، کلاسیک ، مدرن و جاز را پشت سر گذاشت.

در یادداشتی آشنا بر روی جلد آلبوم ، سازندگان این اثر نوشتند: “فضای آزاد موسیقی این قطعات کاملاً از موسیقی کلاسیک الهام گرفته است ، اما به هیچ وجه کلاسیک نیست. این تلاشی است برای ساکت نشدن احساسات ما در نگاه به جهان. بیان احساسات خود با دو ابزار. “در خلوت ، ما سعی کردیم صادقانه و صادقانه با شما صحبت کنیم.”

اما هنرمند دیگر منتخب جوایز موسیقی جهان ، علی بویانیا – خواننده ایرانی – است که با آلبوم “چشم انتظار” به سبک موسیقی ایرانی مدال نقره را از آن خود کرد. ایمان بویانیا و اشکان بویانا نویسنده و تنظیم کننده این آلبوم هستند.

در این آلبوم ، موسیقی ارکستر توسط لوری بویر احمدی و قشقایی ترکی شنیده می شود.

مهرداد دلنوازی برای آهنگسازی داستان برای نی و ارکستر مدال نقره گرفت.

رارا با نوازندگی و نواختن ویولن مسلم علیپور ، فرشاد حقیقی ، دف و شعر غلامرضا سبزعلی به سبک موسیقی معاصر ایران موفق به کسب مدال نقره شد.

سال گذشته ، مسلم علیپور برای کار خود “حور و توت” موفق به کسب مدال نقره در جشنواره شد.

امیرحسین نوری نیز با بازی پاپ خود “چند سال بعد” موفق به کسب مدال برنز شد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا