درخواست قانونگذاران آلمانی برای بازبینی در تدابیر امنیتی پارلمان بعد از کودتای نافرجام

درخواست قانونگذاران آلمانی برای بازبینی در تدابیر امنیتی پارلمان بعد از کودتای نافرجام

پس از عملیات گسترده نیروهای امنیتی برای دستگیری عناصر دست راستی که قصد کودتای سرنگونی دولت آلمان را داشتند، قانونگذاران آلمانی خواستار بازنگری در تمهیدات امنیتی پارلمان این کشور شدند. کودتاچیان

به گزارش خبرگزاری رویترز، بیش از 25 نفر از اعضای یک جنبش راست افراطی به نام “شهروندان هاینریش” روز چهارشنبه در یک یورش سراسری در آلمان و بخش هایی از اتریش و ایتالیا متهم به جنایت شدند. یک کودتای چینی علیه دولت آلمان دستگیر شد و مقامات آلمان امروز اعلام کردند که با ادامه بازداشت 23 نفر از این افراد، تحقیقات درباره این توطئه در روزهای آینده ادامه خواهد داشت. دادستان های آلمان اعلام کردند که یکی از نمایندگان حزب راست افراطی AfD در میان دستگیر شدگان است.

کنستانتین فون کنوتز، رئیس کمیته اطلاعاتی پارلمان آلمان گفت که قرار نیست تدابیر امنیتی در آلمان به «دشمنان قانون اساسی اجازه انتخاب اعضای پارلمان را بدهد».

او در مصاحبه با یک کانال آلمانی گفت: ما باید مفهوم حفاظت از بوندستاگ (پارلمان آلمان) را بدون تخریب زندگی روزمره یک قانونگذار دموکراتیک مطرح کنیم.

AfD تلاش های این گروه راست افراطی را محکوم کرد و نسبت به توانایی مقامات برای شفاف سازی سریع و کامل وضعیت ابراز اطمینان کرد.

از سوی دیگر، سباستین هارتمان، معاون حزب سوسیال دموکرات آلمان در مصاحبه با رسانه های دیگر آلمان اظهار داشت: پارلمان آلمان باید مفهوم امنیت را بازنگری کند. من شخصا احساس امنیت می کنم، اما اعتماد به نفس من نامحدود نیست.

کاترین گورینگ اکهارد، معاون رئیس جمهور آلمان در مصاحبه ای گفت: ما اقدامات امنیتی را که نیاز به تصویب پارلمان آلمان داریم به دقت بررسی خواهیم کرد.

انتهای نامه

دکمه بازگشت به بالا