بین الملل

در دیدار ظریف با وزیر خارجه سوریه چه گذشت؟

طبق اخبار اینترنتی ، دو طرف با اشاره به روابط گسترده و استراتژیک ، اراده خود را برای گسترش و تقویت روابط و تبادل نظر در مورد توسعه روابط اقتصادی دوجانبه و چندجانبه تأیید کردند.

در ابتدای این نشست ، ظریف از والید معلم وزیر خارجه فقید سوریه بزرگداشت و فیصل المقداد را به خاطر تمایل به همکاری با وزیر خارجه جدید سوریه تبریک گفت.

در این جلسه ، وزیر امور خارجه کشورمان با ابراز خرسندی از ادامه روند سیاسی در سوریه ، حمایت جمهوری اسلامی ایران از روند آستانه را تأیید و جلسه اخیر پناهندگان را مثبت ارزیابی کرد.

ظریف در توضیح شرایط و تحولات اخیر منطقه ، ضرورت هوشیاری و اجماع بین ایران ، سوریه و سایر کشورها را بیش از هر زمان دیگر دانست.

فیصل المقداد وزیر امور خارجه سوریه در این دیدار به مناسبت شهادت فخری زاده و سردار سلیمانی به رئیس جمهور بشار اسد و مردم سوریه به دولت و ملت ایران تسلیت گفت و برای این دو شهید آرزوی رحمت کرد.

وزیر امور خارجه سوریه با تشکر و قدردانی از ادامه حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مقابله با تروریسم و ​​افراط گرایی ، با اشاره به اقدامات ناهنجار آمریکا در منطقه که منجر به تشدید تنش ها شد و آنها را در چارچوب ارزش های منافع نهاد صهیونیستی به قیمت منافع ایالات متحده در منطقه مورد علاقه خود قرار داد ، اظهار داشت:

فیصل المقداد با اصرار مجدد دولت سوریه برای ادامه مبارزه با تروریسم ، خواستار اهمیت همکاری مشترک بین دو کشور در این زمینه شد و آن را گامی اساسی در جهت بازگشت صلح و آرامش به سوریه دانست.

311311

دکمه بازگشت به بالا