اجتماعی

در مراکز نگهداری حیات وحش استان تهران در سال ۹۹ چه گذشت؟

در یک سال گذشته ، ما شاهد حوادث و حوادث زیادی در مراکز نگهداری حیات وحش استان تهران از مرگ حیوانات گرفته تا بیماری آنها بوده ایم. از برج دلفیناریوم میلاد گرفته تا پارک و باغ وحش پرندگان ارم.

به گزارش دیباروز ، در اواخر فروردین ماه سال گذشته ، مهرداد کتال محسنی ، معاون فنی سابق حفاظت محیط زیست استان تهران ، از تهیه گنبد در فاز دوم پارک تهران تهران از مراکز دارای مجوز و معتبر با هماهنگی سازمان محیط زیست خبر داد و گفت که طی آخرین گزارش از محیط زیست تهران ، گزارش شده است که هیچ پرنده ای در پارک پرندگان تهران بیماری خاصی ندارد. برخی از مراکز حفاظت از جمله باغ وحش نیز از افزایش میزان زاد و ولد برخی از حیوانات در باغ وحش به دلیل کاهش مسافرت ها به دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داده اند.

شامپانزه با شعار و “باران” در هیاهو

اما داستان “فراز و نشیب” و “سر و صدا” “باران” – شمپانزه کوچک معروف در باغ وحش ارم – پس از اظهارات در مورد ناپدید شدن یک شامپانزه در باغ وحش ارم ، در ماه مه سال گذشته آغاز شد. از یک طرف حفاظت از محیط زیست و باغ وحش ایرم و از طرف دیگر دکتر ایمان معامریان ، دامپزشک و دامپزشک حیات وحش باغ وحش تهران ، ساعاتی پس از اینکه مادرش در خطر مرگ بود ، در سال 1996 یک بچه شامپانزه را کشت. شمسی “از آن زمان مراقبت از شامپانزه ها را بر عهده داشته است. معماران می خواستند” باران “را به مراکز پرورش شامپانزه در همان سن خارج انتقال دهند ، زیرا قبل از آن ، کارشناسان حیات وحش ، از جمله معماران ، به دلیل نامناسب بودن مکان و ذخیره سازی شرایط شامپانزه ایرام و شرایط غیر استاندارد برای هر گونه انتقاد به حفاظت از حیات وحش در کشور ، انتقال “باران” به خارج از کشور با مخالفت آژانس حفاظت از محیط زیست مواجه شد.

کارشناسان حیات وحش بر این باورند که شرایط نامناسب نگهداری شامپانزه ها در ایرام باعث پریشانی روانی و “پرخاشگری” شد و صدمه ای را که مادر بارانی “شمسی” هنگام تولد به آنها وارد کرد ، نسبت داد. بسیاری از دامپزشکان و جوامع جهانی مرتبط با حیات وحش معتقدند که نباید باران را به خانواده های خشن آنها برگرداند و باید آنها را به پرورشگاه شامپانزه های هم سن و سال منتقل کرد. این حادثه با واکنش بسیاری از افکار عمومی ، فعالان حیوانات و رسانه ها روبرو شد ، اما سرانجام با صدور حکم دادگاه برای بازداشت باران در منزل ، در تاریخ 25 ژوئیه 1999 به محوطه باغ وحش ارم منتقل شد.

محمد کرمی ، رئیس اداره کنترل حیات وحش تهران ، پس از انتقاد از سایت شامپانزه باغ وحش ایرام ، همزمان با بازگشت “باران” به باغ وحش ، سایت پارک شمپانزه در پارک ارم را “استاندارد” توصیف کرد. اما او توصیف نگه داشتن “باران” را در مکانی جدا از “شامپانزه” های دیگر توصیف کرد. پیش از این ، هنگامی که باران به باغ وحش ارم منتقل شد ، مهندسان ساعتها در انبار وی در کنار وی نشسته و از او مراقبت کردند ، اما مدتی پس از ورود معماران به باغ وحش و بازدید از باران ، از ورود آنها منع شد. برای انجام آن.

در همین حال ، در ماه نوامبر همان سال ، چهار ماه پس از انتقال “باران” به باغ وحش ارم ، مادر وی – “شمسی” ، یک شمپانزه زن 18 ساله از باغ وحش ارم – به دلیل آنچه دعوا اعلام شد جان خود را از دست داد بین حیوانات .. جایی که پس از این نگرانی ها درباره پرونده شامپانزه ها در ایرام ، سازمان حفاظت از محیط زیست و مدیر باغ وحش ارم در ماه های اخیر اعلام کردند که با انتقال “باران” به یک مرکز شامپانزه موافقت کرده اند. پرویز کندالی ، مدیر باغ وحش ارم ، به خبرگزاری دانشجویان ایران (دیباروز) گفت که آژانس حفاظت از محیط زیست با حمل “باران” در خارج موافقت کرده است و این مجموعه با مرکز مراقبت از شامپانزه بین المللی کنیا سازگار است و منتظر است یک جواب. و مرکز قرار دادن “باران” است. در مرحله اول ، فقط “باران” به این مرکز منتقل می شود ، اما این انتقال می تواند مقدمه ای برای انتقال دیگر شامپانزه های باغ وحش ارم تهران به مرکز مراقبت از شامپانزه در کنیا باشد.

سرنوشت “باران” و دیگر شامپانزه های باغ وحش ارم ناشناخته است و هیچ کس نمی داند آینده “باران” چیست. شامپانزه ها از مرگ قریب الوقوع نجات خواهند یافت ، اما آنچه اکنون روشن است این است که فعلاً باید در باغ وحش بماند.

دلفیناریوم تهران را ببندید و یک دلفین دیگر را به جزیره کیش منتقل کنید

دو سال قبل از خبر مرگ یک دلفین در برج دلفیناریوم میلاد در تهران ، نگرانی هایی در مورد وضعیت دلفین تنها و شیر دریایی باقیمانده در مجموعه ایجاد شد. پس از بسته شدن مجموعه ، تصمیم بر این شد که دلفین ها و شیرهای دریایی از مجموعه به خانه های آنها منتقل شود ، اما با شیوع ویروس کرونا ، انتقال دلفین ها و شیرهای دریایی به تأخیر افتاد.

تابستان سال 1992 بود که برج دلفیناریوم میلاد در تهران با چهار شیر دریایی شروع به کار کرد و دو قطعه تکه دلفین را به این گروه اضافه کرد. سرانجام ، این گروه در سال 99 به معنای؛ سه سال پس از مرگ دو شیر دریایی و یک سال پس از مرگ یک دلفین به نام “آلفا” ، در اعلامیه های رسمی ، پایان برج تولد دلفیناریوم اعلام شد و آخرین دلفین ها از مجموعه “کاسیا” برداشته شدند. به جزیره کیش ، و در تاریخ 16 ژانویه 2017 به جزیره کیش منتقل شد.

مرگ مرموز آرم ببر سفید و کار غیر اصولی این باغ

خبر مرگ “ملکه” – یک ببر سفید ماده از باغ وحش ایرم – در ساعات اولیه 5 دسامبر به دلیل مشاجره با ببر نر در این گروه ، توجه افکار عمومی و رسانه ها را به خود جلب کرد. گزارش باغ وحش ارم اظهار داشت: یک ببر نر پس از شکستن و از بین بردن حصار نزدیک زیستگاه ببر ماده و درگیری با وی ، روز یکشنبه 5 آذر وارد منطقه قلعه حیوانات شد. در همین حال ، باغ وحش ایرم سعی کرد بین ببرهای سفید نر و ماده جفت گیری کند و خطای انسانی رخ داد و حصار بین دو شکستگی به درستی بسته نشده بود ، یا وجود مشکلات در شمشیربازی مکان ها مورد دیگری بود که توسط برخی از کارشناسان پیشنهاد شد دلایل احتمالی حادثه سفت

اما در پایان ، محمد کرمی ، رئیس اداره کنترل حیات وحش تهران به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت که این اختلاف در محل استراحت ببرها رخ داده است. گزارش شده است که سه ببر باغ وحش ارم در مناطق استراحت جداگانه نگهداری می شوند و ببر سفید ماده و ببر نر در کنار یکدیگر هستند و به گفته مقامات پارک ، نوار میله ای که درب کشویی این دو را نگه داشته است. مکانهای استراحت توسط بشکه زده شده است. هنگامی که ببر نر وارد در شد ، از موقعیت نگهدارنده درب کشویی این میله را خم کرده و از آن خارج شد و ببر نر با پنجه یا نیمه باز این در را باز کرد و شرایط برای این امر فراهم شد. ژست ببر ماده را وارد کنید.

کرمی در مصاحبه دیگری با خبرگزاری دانشجویان ایران گفت: طبق بررسی های انجام شده ، رفتار غیرحرفه ای و غیرحرفه ای باغ وحش ایرام برای قرار دادن ببر نر در نزدیکی محل استراحت ببر سفید دلیل اصلی درگیری این دو بوده است. ببرها ، که منجر به مرگ ملکه شاد شد. اگرچه داستان مرگ ببر سفید ماده ارم همچنان مرموز بود و با س questionsالات زیادی همراه بود ، اما آنچه در داستان مرگ “ملکه” مسلم است خطای مجموعه باغ وحش ارم است که باعث این حادثه شده است.

باغ وحش شیر ایرام “هرمان” بد ایرانی

یک شیر نر ایرانی به نام “کامران” در سال 1998 از باغ وحش بریستول انگلیس به باغ وحش تهران منتقل و “هرمان” نام گرفت و اکنون حدود 9 سال دارد. بیماری هرمان بهمن ماه فوریه سال گذشته اعلام شد و علائم بالینی وی بی حالی و آبریزش بینی بود. همچنین گفته می شود که شیر از اختلال تنفسی فوقانی رنج می برد.

اندکی پس از آن ، کندالی به خبرگزاری دانشجویان ایران گفت ، طبق گفته کارشناسان هرمان ، وی به ویروس تبخال مبتلا شده است که دستگاه تنفسی فوقانی را تحت تأثیر قرار می دهد و ترشحات وی از بینی و دهان به دلیل شیوع ویروس است. وی اشاره کرد که وضعیت این شیر ایرانی در حال بهبود است ، ترشحات عفونی آن متوقف شده است و او همچنان در حال مصرف دارو است.

مراکز حفاظت از حیات وحش در استان تهران را ببندید

در بهمن ماه سال گذشته تایید شد که تعدادی از پرندگان در پارک باغ قم به آنفلوانزای حاد پرندگان آلوده شده اند و این مسئله ، به ویژه به دلیل نزدیکی استان های قم و تهران ، نگرانی در مورد شیوع این بیماری را ایجاد کرده است. بیماری در پرندگان در استان تهران بنابراین ، به منظور کاهش تماس بین انسان و پرندگان و جلوگیری از انتقال احتمالی این بیماری ، بازدید عمومی از مراکز حفاظت از حیات وحش ، باغ وحش ها و پارک های پرندگان در استان تهران ممنوع شده است.

به گزارش دیباروز ، سال گذشته شاهد مرگ و بیماری برخی از گونه های حیات وحش در باغ وحش ها و غیره بودیم که باعث نگرانی دوستداران محیط زیست شد. امید است در سال جدید شاهد تکرار حوادث مشابه ، نه تنها در استان تهران بلکه در سراسر کشور نباشیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا