فرهنگ و هنر

در پنجمین روز جشنواره تئاتر فجر چه خبر است؟

چهل و یکمین جشنواره تئاتر فجر روز پنجشنبه، ۶ بهمن ماه یکی از روزهای شلوغ خود را پیش رو دارد.

به گزارش دیباروز، فردا، پنجشنبه ۶ بهمن ماه و همزمان با ششمین روز جشنواره تئاتر فجر ۹ نمایش در بخش صحنه‌ای این رویداد هنری روی صحنه می‌روند.

تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر در این روز میزبان نمایش «مکبث زار» نوشته و کار ابراهیم پشت‌کوهی است. هنرمندی که پیش‌تر هم بر نمایشنامه مکبث شکسپیر کار کرده بود و حالا تجربه‌ای متفاوت از تلفیق این نمایشنامه با آیین زار به نمایش می‌گذارد. «مکبث زار» یک تک اجرا در ساعت ۱۷ دارد.

تالار چهارسو هم فردا میزبان نمایش «لومیر» از کشور اسپانیا می‌شود. این اثر نمایشی که نوشته و کار تکسما مونوز است، در دو نوبت ۱۸ و سی و ۲۰ و سی دقیقه روی صحنه می‌رود.

در تالار سایه نمایش «موکت‌بر» نوشته و کار مجید کاظم‌زاده مژدهی در دو نوبت ۱۷ و ۱۹ اجرا دارد. این نمایش از رشت در جشنواره شرکت کرده است.

«مردمان مرد» عنوان نمایشی است که در تالار قشقایی اجرای خود را بر صحنه می‌برد. این اثر نمایش که از زاهدان در این دوره از جشنواره حضور دارد، دو نوبت اجرا در ساعت‌های ۱۷ و سی دقیقه و ۱۹ و سی دقیقه خواهد داشت.

اما تماشاخانه سنگلج در پنجمین روز جشنواره میزبان «پهلوان قلیچ‌» می‌شود. این نمایش نوشته رضا محمدیان است که با کارگردانی مشترک محمدیان و حسین قاسمی روی صحنه می‌رود.

این اثر نمایشی که کاری از پیشوا است، در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ اجرا می‌شود.

«کلاه قرمزی» نوشته مشترک مسعود بیگلری  و امیررضا ملکی و کار سید محمد رضا مرتضوی از کرج در این دوره از جشنواره شرکت کرده است.

این اثر نمایشی در دو نوبت ۱۶ و ۱۹ در مرکز تئاتر مولوی روی صحنه می‌رود.

«دو خاطره خیس» نوشته اورنگ نارکی و کار رحیم قرایی و مسلم نارکی نمایشی است که در تالار دکتر ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر اجرای خود را انجام می‌دهد. این نمایش در دو نوبت ۱۷ و ۲۰ روی صحنه خواهد رفت.

تالار استاد سمندریان نیز در پنجمین روز جشنواره شاهد اجرای نمایشی از یزد است. نمایش «ممد شاه» به نویسندگی محمدرضا امیرخانی و کارگردانی سید ناصر امامی میبدی در دو سانس ۱۸ و ۲۰ و سی دقیقه اجرا می‌شود.

و دست آخر اینکه تالار حافظ میزبان نمایش «ج مثل جنگ» خواهد بود. نمایشی که متن آن را فاطمه پارسا فرد نوشته و مسعود کردی آن را کارگردانی می‌کند.

این اثر نمایشی در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ و سی دقیقه روی صحنه می‌رود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا