فرهنگ و هنر

دستورالعمل اجرای کنسرت‌ها اعلام شد

دفتر موسیقی معاون وزیر هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام کرد ، در پی اعلام خبر آغاز فعالیت های هنری که از تیرماه آغاز می شود ، دستورالعمل هایی برای سالن ها و ادارات عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی در استان ها ارائه شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ، دفتر موسيقي اعلام كرد كه دو جلسه با نمايندگان سالن هاي صحنه موسيقي و موسسات موسيقي برگزار كرده است و از احتمال صدور مجوز براي اجراهاي تئاتر موسيقي از ژوئيه آينده آينده خبر داد:

دستورالعمل اجرای موسیقی صحنه ای در مکان ها

1) فروش بلیط در سایت های بلیط باید به 50٪ از ظرفیت سالن مورد نیاز برسد.

2) سایت های رزرو بلیط باید به گونه ای برنامه ریزی شوند که به هر خرید (فردی یا گروهی) و رزرو صندلی بستگی داشته باشد ، حداکثر دو صندلی قبل و بعد از عدم توانایی در فروش بلیط و در نظر گرفتن مسئله مسافت.

3) سالن تئاتر باید با دقت کامل روزی یک بار ضد عفونی شود.

4) با استفاده از دماسنج در ورودی سالن ها ، دمای بدن مخاطب را اندازه گیری کنید. در صورت امکان از دوربین های حرارتی برای اندازه گیری دمای مخاطب استفاده کنید.

5) ضرورت ایجاد اورژانس یا یک متخصص بهداشت در سالن ها.

6) پرسنل و وسایل مربوط به سالن باید از ماسک و دستکش استفاده کنند.

7) در بلیط های خریداران ، هنگام ورود به نمایشگاه ها باید ماسک و ماسک همراه خود داشته باشید.

8) الزام به رعایت فاصله زمانی دو ساعته بین هر مرحله از عملکرد برای تسهیل خروج مخاطبان فرصت قبلی و ورود مخاطبان فرصت بعدی.

9) جلوگیری از ورود افراد متنوع به صحنه.

10) پذیرش خصوصی مهمانان باید لغو شود. نوازندگان فقط باید با غذای کنسرو پذیرایی شوند.

11) گروه هنری (نوازندگان) هنگام تمرین و تست صدا باید در ساعاتی قبل از اجرای مرحله ماسک بپوشند.

12) برای ردیابی فاصله اجتماعی خطی را در ورودی های سالن ها ایجاد کنید.

13) تنظیم صدا (معاینه شن و ماسه) حداقل باید دو ساعت قبل از شروع برنامه انجام شود تا منجر به حضور مخاطبان در سالن سالن نشود.

14) غرفه های پذیرش برای گالری های مرحله موظف هستند دستورالعمل های بهداشتی را که توسط وزارت بهداشت تصویب شده است ، دنبال کنند.

15) فرد مسئول سالن تئاتر از طریق بلندگوهای موجود در سالن باید نیاز مردم به نظارت بر سرویسهای بهداشتی را به مردم یادآوری کند.

موارد فوق بین ژوئیه تا آگوست امسال و قبل از آغاز محرم انجام خواهد شد. دفتر موسیقی بر اجرای موارد فوق نظارت دارد و دائماً گزارش هایی را از سالن ها و شرکت ها دریافت می کند.

هالها و شرکتها از هرگونه تغییر در شرایط سلامتی و اطلاعیه های ستاد ملی کرونا در اسرع وقت مطلع می شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا