دلدادگان کربلا پیاده‌روی معنوی انجام می‌دهند – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

دلدادگان کربلا پیاده‌روی معنوی انجام می‌دهند - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده عصر سه‌شنبه در جلسه هماهنگی برگزاری برنامه‌های اربعین حسینی در اردبیل اظهار کرد: فردا در اردبیل و از ساعت ۱۰ صبح پیاده‌روی حرم تا حرم از امامزاده صالح تا امامزاده سید صدرالدین اردبیل برگزار خواهد شد تا در طول مسیر نیز برنامه‌های فرهنگی و معنوی متعدد برگزار شود.

وی از خانواده‌های اردبیلی خواست تا در این پیاده‌روی معنوی به یاد پیاده‌روی عاشقان حسینی در مسیر نجف به کربلا در این مراسم حاضر شده و روز با عظمت اربعین حسینی را گرامی بدارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل تصریح کرد: از ساعت هشت صبح با زیارت عاشورا و برگزاری مراسم عزاداری روز اربعین حسینی در مسجد اعظم اردبیل برنامه‌های پاسداشت این روز با عظمت شروع شده و در ادامه نیز پیاده‌روی دلدادگان کربلا را شاهد خواهیم بود.

حجت‌الاسلام جعفرزاده گفت: علاوه بر شهر اردبیل، در سایر شهرهای استان نیز در مسیرهای تعیین شده و اغلب از ساعت ۱۰ صبح این پیاده‌روی‌ها برگزار خواهد شد تا در مناطق شهری، روستایی و بخش‌ها ارادت خاندان عصمت و طهارت به ویژه رهروان مکتب حسینی را شاهد باشیم.

وی افزود: در ماه محرم امسال برخلاف تبلیغات گسترده دشمن بیش از ۹۵ درصد ایرانی‌ها در برنامه‌های گرامیداشت ایام عزاداری حسینی اعم از دهه اول، دهه دوم و سایر مناسبت‌ها حاضر شده و با حزن و اندوه، سینه‌زنی، زنجیرزنی و توزیع احسان در این برنامه‌ها مشارکت کردند.

حجت‌الاسلام جعفرزاده در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: نور امام حسین (ع) نوری است که هرگز خاموش نشده بلکه در همه احوال تلألوی آن را در جامعه شاهد هستیم و ضرورت دارد عاشقان سیدالشهدا (ع) به قدر توان خود در اقامه عزای امام حسین (ع) حاضر شده و عشق و ارادت خود را به سیدالشهدا (ع) و یاران باوفایش نشان دهند.

وی اضافه کرد: عشق ما به خاندان عصمت و طهارت برگ برنده عزت و عظمت ما است و قطعاً اربعین حسینی که از اهمیت خاصی برخوردار است، با برگزاری آئین‌های مختلف و مناسک عزاداری شایسته و مطلوب گرامی داشته می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل حضور جریانات مردمی، وعاظ، مداحان، شعرا، هیئت‌های مذهبی، هیئت امنای مساجد و سایر گروه‌ها را در برگزاری باشکوه این برنامه‌ها یادآور شد و بیان کرد: در این ۴۰ روز به همت این جریانات مردمی و فراگیر شاهد برگزاری آئین‌های معنوی بودیم که قطعاً این برنامه‌ها ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت ما خواهد بود.

دکمه بازگشت به بالا