اقتصادی

دولت هیچ برنامه‌ای برای افزایش قیمت بنزین ندارد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به نقل از وزیر نفت در جلسه امروز (سه شنبه 24 خرداد) این کمیسیون تائید کرد: افزایش قیمت بنزین وجود ندارد.

مصطفی نخعی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، در تشریح جلسه امروز کمیته انرژی گفت: در جلسه امروز این کمیته، وزیر نفت نیز حضور داشت. سفرهای اخیر وزیر نفت به کشورهای مختلف و دیپلماسی انرژی در دولت سیزدهم نیز مورد بررسی قرار گرفت. ما جزو مهم ترین کشورهای دنیا در تولید نفت و گاز هستیم، اما از جمله جاهایی که کمترین توجه به آن شده، بحث دیپلماسی انرژی است.

وی گفت: در دولت سیزدهم به ویژه وزارت نفت گام های خوبی در حوزه دیپلماسی انرژی برداشته شد. سفرهای چند مرحله ای وزیر نفت به روسیه برای گسترش مبادلات انرژی، سفر به ترکمنستان، پیگیری موضوع مبادله گاز با ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و سفر به تعدادی از کشورهای آمریکای جنوبی از اقدامات خوبی است که توسط این سازمان انجام شده است. وزیر نفت برای تقویت دیپلماسی و انرژی در حال پیگیری است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس گفت: توافقات خوبی بین ایران و این کشورها در زمینه های مختلف منعقد شده است. اما بازار انرژی بسیار بزرگ است و مولفه های مختلفی از جمله اقتصادی، سیاسی و امنیتی در این زمینه تاثیرگذار است. تمام کاری که می توانیم برای گسترش روابط خود با کشورهای جهان انجام دهیم، چه در سطح منطقه ای و چه در سایر نقاط، به نفع دولت و منافع ملی است.

وی تاکید کرد که وزیر گزارشی از سفرها و جلساتی که برای اعضای کمیسیون انجام شده ارائه کرد. در نهایت نمایندگانی از اعضای کمیسیون به بیان نقطه نظرات و دغدغه های خود پرداختند و وزیر نیز پاسخ های لازم را ارائه کرد. سوالی درباره افزایش قیمت بنزین و یا اخذ کارت سوخت از جایگاه های سراسر کشور مطرح شد که وزیر به شدت آن را تکذیب کرد. وزیر نفت با اشاره به اینکه برنامه خاصی در بحث قیمت بنزین در دولت سیزدهم دنبال نشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا