علمی و پزشکی

دیپلماسی سلامت مسیر زائران اربعین را گشود

و وزیر بهداشت در سفر به عراق که با هدف بازکردن مسیر زائران اربعین حسینی پس از سه سال وقفه به دلیل شیوع ویروس کرونا انجام شد، از تکمیل دستورالعمل بهداشتی مراسم اربعین خبر داد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، دكتر بهرام عين الله در سفر خود به عراق با مقامات عراقي ديدار و در نشستي در ستاد اربعين شركت كرد تا اقدامات بهداشتي انجام شده براي تسهيل در اجراي حج تمتع را به پايان برساند. اربعین حسینی.

وی بر ارائه خدمات بهداشتی و درمانی باکیفیت به زائران اربعین در سال جاری تاکید کرد و یادآور شد: پزشکانی که امسال از این سفر معنوی بازدید می کنند و خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می کنند بدون مرخصی تعیین تکلیف می شوند.

همچنین همزمانی مراسم اربعین امسال با فصل تابستان و گرمای زائران از موضوعاتی است که وزارت بهداشت به آن توجه دارد. به این ترتیب انتظارات لازم را در این زمینه دارد و با ارائه خدمات بهداشتی و رفاهی متناسب با دمای هوا از گرمازدگی زائران جلوگیری می کند.

دکتر عین الله اردیبهشت ماه سال جاری در دیدار با جمعی از فعالان قرآنی در ماه مبارک رمضان، وعده برگزاری باشکوه مراسم اربعین امسال را که در سفر به کشور عراق انجام شد، داد.

از سوی دیگر وزیر بهداشت خواستار رفع موانع، تسهیل حضور گسترده دانشجویان و اساتید علوم پزشکی در راهپیمایی اربعین امسال و برگزاری برنامه های فرهنگی، قرآنی و معنوی شد.

تمهیدات بهداشتی و آماده سازی زیرساخت های بهداشتی در مرز مشترک ایران و عراق نیز از موضوعاتی است که در یکی دو ماه گذشته مورد بحث نمایندگان مجلس و مدیران ارشد وزارت بهداشت بوده است. به استان های ایلام و کرمانشاه و با تایید آمادگی برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی و برگزاری باشکوه جشن اربعین امسال، مساعدت وزارت بهداشت به دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در مناطق مرزی غرب کشور را اعلام می کنم.

تقویت دیپلماسی سلامت ایران و عراق

به گزارش ویبدا، دکتر عین الله در سفر به عراق و دیدار با رئیس جمهور، نخست وزیر و وزرای بهداشت و صنعت عراق بر تقویت همکاری های بهداشتی دو کشور تاکید کرد و خواستار ثبت سریع محصولات ایرانی شد. دارو در عراق، گسترش گردشگری سلامت، ارائه خدمات پزشکی به بیماران عراقی در ایران، تبادل استاد و دانشجو، فعال سازی قراردادهای قبلی بین دو کشور، همکاری در حوزه سلامت و کنترل بیماری و ایجاد بازار مشترک محصولات بهداشتی. رفع موانع توسعه همکاری در گمرک و صدور مجوز.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا