علمی و پزشکی

راز تغییر سریع و بی‌وقفه دنده‌های خودروی زنوو  چیست؟

راز دنده های سریع در حال تغییر Zeno چیست؟

بیشتر گیربکس ها بدون توجه به تغییر گشتاور اتوماتیک و CVT از ساختار و عملکرد یکسانی برخوردار هستند ، انتخاب دنده معمولاً به میزان چرخش آزادانه آن بستگی دارد و کلاچ موقتاً موتور را از شافت جدا می کند. در گیربکس های سریال ، اتصال بین موتور و شافت با استفاده از اتصالی به نام دندان سگ جدا می شود.

شافت سگ و گرفتن آن معمولاً با سرعت بیشتری چرخانده می شود و هنگام تعویض دنده ها سر و صدای زیادی ایجاد می شود و خراش ایجاد می شود و استفاده از این مدل گیربکس را در مسابقات اتومبیلرانی و جاده ای غیرممکن می کند. با این حال ، یک راننده ماهر می تواند با تغییر دقیق دنده ها از این صدای ناخوشایند جلوگیری کند.

راز دنده های سریع در حال تغییر Zeno چیست؟

در این گیربکس جدید ، Zenu از یک گیربکس 7 سرعته دستی با گیربکس اتوماتیک به همراه هماهنگ سازی استفاده می کند که باعث افزایش سرعت گیربکس می شود.

برای بهینه سازی انتقال ، Zenu از سنسورهای Hall-Effect برای اندازه گیری سرعت چرخش ستون در کمتر از یک دقیقه استفاده می کند.

این سیستم به برنامه ها این امکان را می دهد تا دنده ها را به بهترین وجه بدون تغییر در کلاچ و هماهنگ سازی معمول مورد استفاده در خودروها ، دنده ها را تغییر دهند.

autocar.co.uk

2121

دکمه بازگشت به بالا