رانندگان قانونمند تشویق می شوند – دیباروز

رانندگان قانونمند تشویق می‌شوند - ایسنا

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: رانندگان قانونمند در طرح های جدید پلیس تشویق می شوند.

سردار سیدتیمور حسینی در گفت وگو با دیباروز با اشاره به رتبه بندی رانندگان گفت: در بررسی های پلیس مشخص شد که برخی رانندگان بسیار قانونمند و ایمن رانندگی می کنند و تعداد کمی از رانندگان تخلفات سنگین انجام می دهند.

وی افزود: تکلیف ما با رانندگان متخلف مشخص است و طرح های برخوردی و اعمال قانون با آنها صورت می گیرد. اما ما قصد داریم طرح های جدیدی را ایجاد کنیم.

رئیس پلیس راهور فراجا ادامه داد: طرح های جدید ما برای تشویق رانندگان قانونمند خواهد بود. به این صورت که این افراد نیز حس ارزشمندی داشته باشند و بیشتر و ایمن تر رانندگی کنند.

حسینی گفت: موضوع رتبه بندی رانندگان یکی از طرح های تشویقی ماست که بر اساس رفتاری که رانندگان از خود بروز می دهند و براساس شاخص های مبتنی بر قوانین این رتبه بندی انجام می شود و نهایتا رانندگانی که موفق به کسب رتبه یک دو و سه شده اند از امتیازات بسیار ویژه ای باید برخوردار شوند.

وی افزود: برای مثال راننده ای که رتبه یک را دریافت کرده هنگام اخذ انواع بیمه ها باید با کسی که رتبه ندارد اختلاف بسیار زیادی داشته باشد و این مورد باید در عوارض مالیات و… نیز دیده شود. هنگامی که فردی ببیند با انجام رفتار درست ترافیکی می تواند چنین امتیازاتی را دریافت می کند و اختلاف افراد قانونمند و قانون گریز بسیار زیاد می شود قطعا در روند اصلاح رفتار ترافیکی قرار خواهیم گرفت. انشالله پس از پایان مطالعات و اجرای آزمایشی این طرح جزئیات بیشتری نیز منتشر می شود.

رئیس پلیس راهور فراجا در خاتمه با اشاره به کاربران ترافیکی که بی تفاوت هستند؛ اظهار کرد: امیدواریم با اجرای این طرح های تشویقی رانندگان بی تفاوت نیز به سمت رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی تشویق شوند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا