اقتصادی

راهکاری برای تمدید و یا اخذ کارت بازرگانی دانش بنیان‌ها از طریق اتاق بازرگانی

دبیرکل اتحادیه انجمن های دانش بنیان ایران با اشاره به چالش های پیش روی شرکت های دانش بنیان در زمینه دریافت کارت بازرگانی برای صادرات کالاهای دانش اساسی خود گفت: ایران ، با اشاره به ایران برای دریافت یا تمدید کارت بازرگانی گفت: ایران.

دکتر سحر پنکارپور در گفت وگو با دیباروزوی افزود: اتاق بازرگانی معدن و تجارت کشاورزی ایران یک سازمان غیردولتی و غیردولتی است و در چارچوب آن انجمن ها ، سازمان ها و اتحادیه ها وجود دارد: فناوری به آنها کمک می کند.

وی ادامه داد: البته واحدهای فعال برای مشارکت در صادرات محصولات و خدمات به کارت بازرگانی واقعی یا قانونی احتیاج دارند و یکی از شرایط اخذ این کارت داشتن محل کار مناسب برای زمینه فعالیت اعم از املاک و مستغلات است. اجاره.”

بانكدار خاطرنشان كرد: طبق دستورالعمل وزارت صنعت ، معدن و تجارت ، اصل يا كپي سند مالكيت اين شش ساختمان بايد به نام متقاضي باشد يا متقاضي بايد اصل و يك نسخه از آن را داشته باشد. قرارداد اجاره معتبر و محضری. با این حال ، شرکت های دانش بنیان به دلیل قرار گرفتن در دانشگاه یا پارک های علم و فناوری نمی توانند این مدارک را بدست آورند. از این رو ، شرکت های دانش بنیان برای تهیه کارت ویزیت با مشکل روبرو می شوند.

دبیر انجمن سازمان های دانش بنیان افزود: علاوه بر این ، شركت هایی كه از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مجوز دانش گرفته اند می توانند طبق دستورالعمل های شهرداری در مناطق M و S (مناطق مسكونی) فعالیت كنند ، در حالی كه وزارت صنعت ، معدن و تجارت به غیر از شرکت های صادراتی مستقر در مناطق تجاری اجازه این کار را نمی دهد که این امر مشکلات زیادی را برای فعالیت شرکت های دانش بنیان ایجاد کرده است.

بانک داربور با تأکید بر اینکه عدم رضایت شرکت های دانش بنیان در این زمینه عملکرد وزارت صمت را مورد انتقاد قرار داده است ، ادامه داد: قوانین علم و فناوری معاون رئیس جمهور متناقض است. در تلاش برای اصلاح رویکرد قانونی ، ما در تلاش هستیم تا بستری را برای شرکتهای دانش بنیان فراهم کنیم تا همان روال قبلی را دنبال کنند که با کمک انجمن سازمانهای دانش بنیان و اتاق بازرگانی ایران ، آنها را بدست آورند یا گسترش دهند کارت بازرگانی.

وی گفت: “یکی از اصلاحاتی که می توان در این زمینه انجام داد عضویت استارتاپ ها در سازمان های تخصصی و اتاق بازرگانی است. از آنجا که عضویت در سازمان ها از طریق ایجاد شبکه بین شرکت ها امکان بازاریابی و جذب سرمایه گذار را برای آنها فراهم می کند و راه حل های خوبی را برای آنها ایجاد می کند بسیاری از چالش های آنها. “

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا