استان ها

راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران

دیباروز/ مازندران استاندار مازندران در دیدار با معاون وزیر علوم با بیان اینکه جامعه دانشگاهی در مازندران یک جامعه علمی برجسته در کشور است، گفت: به طور جدی از وزارت علوم تقاضا داریم با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری علم، راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران را در دستور کار قرار داد

آقای محمود حسین پور در دیدار با علی خیرالدین معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر اینکه جامعه دانشگاهی مازندران یک جامعه دانشگاهی برجسته در کشور است و از رتبه بین المللی برخوردار است، خاطرنشان کرد: علیرغم وجود چنین دانشگاه هایی. ، تنها حدود 100 شرکت دارای پایه شناختی هستند، اگرچه تعداد کمی دارند، اما باید از نظر کیفیت تقویت شوند.

وی همچنین ضعف نوآوری و توسعه دانش پایه در استان را در نتیجه نبود کارخانه های نوآور یکی از دلایل اصلی ضعف نوآوری و توسعه دانش پایه در استان دانست و خاطرنشان کرد: با وجود حضور بیش از 119000 دانش آموز از رده های بالای کشوری از نظر نخبگان، اما متاسفانه عدم وجود کارخانه نوآوری استان را با چالش مواجه کرده است.

حسینی افزود: از آنجایی که کشاورزی و گردشگری از مولفه های اصلی توسعه مازندران هستند سهم اقتصاد دانش در این حوزه مشخص نیست و یکی دیگر از مشکلات استان مازندران سیستم حل مسئله است و سازوکار این سامانه به طور دقیق مشخص نیست. .

وی به استاندار مازندران یادآور شد: وزارت علوم به عنوان سیاست گذار باید بتواند با همکاری استانداری سامانه حل مسئله نوآوری محور را در استان تکمیل کند و به همین دلیل از این وزارتخانه صمیمانه درخواست داریم. وزارت علوم با همکاری معاونت علمی رئیس جمهور راه اندازی کارخانه نوآوری در مازندران در دستور کار قرار گرفت.

وی در پایان افزود: اطمینان می دهیم در صورت حمایت های لازم، برنامه ریزی جدی برای راه اندازی بزرگترین، مدرن ترین و کاربردی ترین مرکز نوآوری در کشور را اجرا خواهیم کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا