فرهنگ و هنر

رایزنی کرده‌ایم جاذبه‌های گردشگری غرب کشور در رسانه ملی بیشتر معرفی شود

دیباروز/ کرمانشاه معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رایزنی های صورت گرفته با صداوسیما برای توجه بیشتر به جاذبه ها و زیبایی های استان های غربی کشور را تشریح کرد.

شالباویان در یکی از رویکردهای مهم وزارت میراث فرهنگی در همایش «توسعه گردشگری پس از تاج در محور غرب کشور» که امروز (7 آذرماه) با حضور مدیران کل، نمایندگان و بخش خصوصی برگزار شد. گردشگران فعالان استان های کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام و همدان مسیرهای جدید گردشگری را شناسایی کردند و گفتند: در این راستا به دلیل جاذبه های فراوانی که در این استان ها وجود دارد محور گردشگری غرب کشور را در اولویت قرار داده ایم. .

وی با بیان اینکه هم افزایی خوبی بین استان های غربی کشور برای شکل گیری این محور وجود دارد، گفت: مجموعه جاذبه های گردشگری متنوع در این استان ها امکان طراحی برنامه های گردشگری موضوعی متعدد را فراهم می کند.

معاون گردشگری کشور با اشاره به اینکه در استان های غربی کشور در کنار آثار تاریخی و طبیعی فراوان، آثار فراوانی وجود دارد، گفت: از آنجایی که سالانه افراد زیادی در قالب کاروان های درب النور به این مناطق سفر می کنند. می توان از این قابلیت برای استفاده از حوزه گردشگری نیز استفاده کرد.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم این کار را انجام دهیم می‌توانیم سفرها و برنامه‌های گردشگری متنوعی را در غرب ایجاد کنیم، زیرا در این استان‌ها آثار ثبت‌شده ملی فراوانی در کنار آثار طبیعی و تاریخی فراوان وجود دارد.

شلابویان بر تسریع در تشکیل قطب گردشگری غرب کشور تاکید کرد و گفت: زمانی که به سمت توسعه قطب گردشگری در این منطقه حرکت کنیم، مخاطبان زیادی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای بازدید گردشگران خارجی از قطب گردشگری غرب برنامه ریزی کردیم که خوشبختانه زیرساخت های آن را نیز در این منطقه داریم به طوری که سفرهای بین المللی در این استان ها برپا می شود.

و معاون گردشگری ادامه داد: به موازات این موضوع پیگیر برپایی رویدادهای بین المللی در این منطقه نیز هستیم و از سال آینده این برنامه را برای معرفی مناطق بیشتری به غرب کشور اجرا خواهیم کرد.

وی با اشاره به عدم ورود صحیح به منطقه، گفت: این استان ها باید در زمینه تولید محتوا به زبان های جهانی به ویژه زبان های کشورهای همسایه هم افزایی داشته باشند و در این زمینه کمک خواهیم کرد.

شلابویان ادامه داد: علاوه بر گردشگران خارجی، باید سعی کنیم محور غرب کشور را نیز در سبد گردشگری مسافران داخلی قرار دهیم، زیرا جاذبه های شگفت انگیزی دارید که هنوز جایگاه خود را در ایرانگردی پیدا نکرده است.

وی اعلام کرد: در این زمینه با صداوسیما رایزنی کردیم تا محور غرب کشور بیشتر در رسانه ملی دیده شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا