عمومی

رفع تبعیض از اولویت‌های مجلس یازدهم است

مطابق با پایگاه داده دیباروز ،

مردم خلخال و قصر در جلسه علنی امروز مجلس با اشاره به ماده 3 قانون اساسی گفت: “ساخت سد كوثر از 20 سال پیش آغاز شد ، اما هنوز مشخص نیست و مردم از فقر و حاشیه نشینی رنج می برند.”

نماینده محبوب خلخال و کوثر در شورای اسلامی شورا ادامه داد: متأسفانه هیچ اقدامی در زمینه بهداشت سرویس بهداشتی در شهرستان خلخال انجام نشده است و گزارش های دریافت شده از این وزارتخانه به مناطق محروم توجه نکرده است.

قالیباف در پاسخ به این اخطار اظهار داشت: رفع تبعیض یکی از موارد جدی در مجلس است و در زمینه نظارت اولویت دارد. ما با تشکیل کمیته های تخصصی مجلس ، رفع تبعیض آب و انرژی را در اولویت قرار خواهیم داد.

دلیل اختصاص شعب به ساختمانهای لوکس غیرمجاز چیست؟

سخنگوی خواستار پاسخگویی این وزارتخانه به دلیل اختصاص شاخه به ساختمانهای لوکس غیرمجاز در کنار رودخانه ها شد.

قالیباف در جلسه علنی امروز مجلس درباره نگرانی ها و سؤالات نمایندگان در مورد اقدامات وزارت نیرو اظهار داشت: نظارت ناكافی در مناطق گرمسیری استان كرمانشاه یكی از دغدغه های نمایندگان است كه باید پاسخ مناسب داده شود.
رئیس شورای شوراهای اسلامی گفت: دلیل اختصاص شعب به ساختمانهای لوکس و ویلاهای غیرقانونی در سواحل رودخانه ها چیست؟

وی ادامه داد: “وزارت نیرو باید در حوزه حوزه های آبخیزداری و بخش های مرتبط پاسخ دهد. آیا دیدگاه ملی محلی وجود دارد؟” به عنوان مثال در استان سیستان و بلوچستان در این باره شکایات وجود دارد.

قالیباف گفت: “گرفتن قیمت تدریجی سیاستی است که در گذشته اعمال می شد ، اما به نظر می رسد در شرایط فعلی متوقف شد و تأثیر منفی بر امور وزارت نیرو گذاشت ، بنابراین باید مشخص شود که چرا این موضوع مهم متوقف شد.”

رئیس قوه مقننه با اشاره به نگرانی های سایر نمایندگان ، افزود: براساس اظهارات مقامات منتخب مردم ، ما شاهد اجرای سیاست های جزیره ای و یک سیاست دوگانه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی در رابطه با نوع کشت هستیم که خسارات وارداتی به کشاورزان وارد کرده است.

وی اظهار داشت: همچنین براساس مطالعات انجام شده بسیاری از پروژه ها با پیشرفت کند و آهسته روبرو هستند که باید مشخص شود زیرا هیچ بودجه به آنها اختصاص نمی یابد.

رئیس شورای شورا تصویب اعتبارنامه کاظم دلخوش اباطری را اعلام کرد

رئیس شورای شورا با توجه به اینکه تظاهرکنندگان نسبت به نامه اعتباری نماینده صومعه اعتراض نکردند ، تصویب اعتبارنامه آقای کاظم دلخوش آباتری را اعلام کرد.

صبح امروز در جلسه علنی مجلس ، ضمن بررسی گزارش 15 شعبه درمورد اعتبارنامه منتقل شده ، گزارش اعتبارنامه نماینده صومعه قرائت شد.

آقای قالیباف با در نظر گرفتن تظاهرکنندگان ، آیا هنوز اعتراض به اعتبار آقای کاظم دلخوش دارند؟ وی در صورت عدم اعتراض از تظاهرکنندگان ، وی تصدیق اعتبار نماینده صومعه در پارلمان را اعلام کرد.

با رضایت معاونین به اولتیماتوم مشروطه نماینده مردم قم ، مروری بر اعتبار نامه آقای تگدیرون که توسط مردم گاتساران انتخاب شده بود ، مطابق ماده 194 قانون اساسی به کمیسیون تحقیق ارجاع شد.

دکمه بازگشت به بالا