اجتماعی

رفع مسائل و مشکلات اجتماعی شهر تهران نیازمند تشکیل یک قرارگاه 

نایب رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به مشکلات ساکنان منطقه هرندی گفت: با افزایش خدمات شهری و فرهنگی می توان آسیب های اجتماعی تهران را مرتفع کرد.

به گزارش دیباروز، علی رضا الندعلی در نشست «محله هرندی» در سطح مشارکت و جهاد فرهنگی و اجتماعی چه باید کرد؟ وی گفت: «امنیت موضوع مهمی است و همه ما زیر چتر امنیتی هستیم که بتوانیم عمل کنیم.

وی ادامه داد: اگر نیروی انتظامی بتواند درجه و کیفیت امنیت را در محله هرندی و محله های آسیب دیده مشابه افزایش دهد، شاید مهمتر از هر جا و هر چیزی باشد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: وظیفه نیروی انتظامی ایجاد امنیت نیست، بلکه حفظ امنیت وظیفه ویژه نیروی انتظامی است.

نادعلی گفت: همیشه دو تصور در مورد وظیفه شهرداری وجود داشته است، اولین چیزی که شهرداری به آن فکر می کند سازمان خدماتی است که وظیفه ذاتی آن نظافت، شهرسازی، مسائل معماری و … است.

وی ادامه داد: استدلال دیگری هم وجود دارد که کوتاه کردن مسائل شهرداری را که خدمت است وظیفه ذاتی آن می داند اما وظیفه اجتماعی و فرهنگی نیز بر عهده شهرداری است.

رئیس کمیته فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه شورای ششم اعتقاد کامل دارد که وظایف اجتماعی و فرهنگی نیز بر عهده شهرداری است، گفت: در این راستا همه ارگان ها باید برای رفع معضلات اجتماعی منطقه تلاش کنند. . شهر

نادعلی با تاکید بر لزوم تشکیل قرارگاه برای حل معضلات اجتماعی تهران افزود: با تشکیل این قرارگاه می توان همه ارگان های ذیربط در تهران را هماهنگ و بسیج کرد و یکی از فواید آن حذف کار سایر ارگان هاست.

وی افزود: معتقدیم تا جایی که نیروی انتظامی وظیفه امنیتی را انجام می دهد، شهرداری می تواند با امکانات و فضاهای بیشتر در سطح شهر به عنوان واسطه عمل کند.

بر اساس اعلام دفتر این عضو شورای اسلامی شهر تهران، وی با تایید اینکه شهردار تهران معتقد به رفع آسیب ها و مشکلات جنوب تهران است و آن را در اولویت قرار می دهد، گفت: البته خسارت فقط مربوط به آن نیست. جنوب شهر اگر این اتفاق نیفتد آنجا آسیب می بیند.

نادعلی خاطرنشان کرد: یکی از راه های بیرون راندن آسیب های اجتماعی افزایش خدمات شهری، فرهنگی و اجتماعی در محلات تهران است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا