علمی و پزشکی

رقابت ۱۵۲۷ رمان و مجموعه داستان در جایزه مهرگان ادب

به گزارش خبرگزاری دیباروز ، اولین گزارش دبیرخانه جایزه جشنواره منتشر شد که شامل تعداد آثار و پیشرفت کار داوری در دو بخش جشنواره هنر و جشنواره علم بود.

به گفته دبیرخانه جایزه جشنواره ، این رویداد فرهنگی از چاپ اول سالهای 1398 و 1399 به 1527 عنوان رمان و مجموعه داستان رسیده است و تعداد کتابهای منتشر شده در بخش جشنواره ادبیات ظاهر شد.

دبیرخانه جایزه جشنواره همچنین گزارش داد که تعداد 165 کتاب علمی محیط زیستی چاپ شده در چاپ اول سالهای 1398 و 1399 که به دبیرخانه رسیده است ، نسبت به دوره قبل 15 درصد افزایش یافته است ، اما تعداد کتابهای این گروه جشنواره علم تغییر نکرده است

در جایزه جشنواره نارون ، کارنامه و عملکرد 77 سازمان غیردولتی محیط زیستی (در سال 1398 و 1399) نیز توسط داوران ارزیابی می شود. حضور و مشارکت این تعداد سازمان های غیردولتی نشان دهنده افزایش 25 درصدی تعداد سازمان های مستقل در این دوره از جایزه جشنواره نارون است.

آثار در بخش جشنواره ادبیات در دو مرحله با شرکت 12 داور و در بخش مهججان علم با شرکت 7 داور داوری می شوند.

جایزه جشنواره ادب در دور اول توسط گوباد آذرین ، مانی پارسا ، سودابه سلجی ، آریزو چردست و کرامریزه تجم داوری می شود ، ابوالفضل حسینی به پایان رسید.

داوری جایزه جشنواره علم هوچنگ ضیا توسط عبدالحسین وهاب زاده ، محمد درویش ، زهرا گیلیش پور ، محمدرضا داهی ، بهرام معلیمی و موجان جمشیدی انجام می شود.

علیرضا زرکار ، مدیر جایزه جشنواره با اشاره به تجربه انتخاب و ارائه بهترین “رمان به زبان مادری” در بیستمین دوره جایزه ادبی جشنواره ، می گوید: این کتاب برای اولین بار به زبانهای غیر فارسی نوشته شد. در این زمینه. فرهنگ ایرانی – زبان اصلی نویسنده – سپس به فارسی ترجمه و توسط ناشران داخل ایران منتشر شد. به منظور رعایت حقوق معنوی نویسندگان ایرانی برای چنین آثاری ، امکان داوری و ارزیابی این کتابها در “بخش ویژه” جایزه جشنواره ادبیات ، مجسمه “ادبیات زبان مادری” و جایزه جشنواره بوجود آمد. اهدا خواهد شد

گروه آثار و داوری کتاب های این دوره از جوایز جشنواره ادبیات و جشنواره علم در پاییز 1399 آغاز شد و همچنان ادامه دارد. در این دوره ، جایزه با تندیس جشنواره ، جایزه نقدی و لوح در 9 رده مختلف به برندگان اهدا می شود.

5757

دکمه بازگشت به بالا