فرهنگ و هنر

روزنامه‌های انگلیس از ملکه ناتوان می‌گویند

ناتوانی وسواس گونه ملکه انگلیس در واگذاری تاج و تخت، رفتار رئیس جمهور فرانسه با افراط گرایان و خبر سفر به ماه از سرفصل های روزنامه های امروز جهان است.

به گزارش دیباروز، آنچه در ادامه می خوانید مروری بر عناوین برتر روزنامه های بزرگ جهان به روایت آلبرت کوچویی است:

مکرون علیه افراط گرایان

روزنامه های انگلیسی می گویند که ملکه درمانده است

روزنامه های فرانسوی نگاهی به انتخابات 2022 دارند در نگاه اول فیگارو نوشت: به نظر می رسد امانوئل مکرون در رقابت های ریاست جمهوری شمشیر کشیده است. شمشیر بر سر تندروها افتاده است. مکرون برای اولین بار در انتخابات در مقابل 30 هزار نفر حاضر شد. او با این شعار آمد: به ما بپیوندید، به ما کمک کنید. او می گوید یک برنامه جهانی دارد.
و نگاهی دیگر به اوکراین. واراخ در 80 کیلومتری بلاروس، شهری نزدیک به سایت هسته ای است. شهروندان در دام ترس گرفتار شده اند. جنگ در اوکراین تهدیدی جدی برای جمعیت این شهر است. خارکف زیر آتش بمب مقاومت می کند. غرب اوکراین یک راهرو باریک از سلاح های غربی است.

تحویل تاج

روزنامه های انگلیسی می گویند که ملکه درمانده است

روزنامه های بریتانیایی با انتشار تصاویری از ملکه الیزابت درمانده، عصایی را در پسرش شاهزاده اندرو در دست گرفته و نوشتند که زمان تحویل تاج فرا رسیده است. اگر او مشکلات اندرو را نمی دید، زمان تعلیق تاج انگلیس فرا رسیده بود. اندرو به دلیل جنجالی که شاهزاده فیلیپ ایجاد کرد در مرکز مراسم یادبود شاهزاده فیلیپ بود. کمتر از شش هفته از محاکمه و محکومیت اندرو می گذرد.

و نگاهی دیگر به عمران خان، نخست وزیر پاکستان بیندازید. او به گاردین می گوید: «ببر روی حصار است. عمران خان در آخرین سوراخ برای رهایی می جنگد. عمران خان به دنبال رد رأی رد صلاحیت آن کشور است. به قدرت می چسبد برخلاف تصویر قبلی در روزنامه های انگلیسی، عمران خان با انحلال پارلمان پاکستان در سمت خود باقی ماند.

در حاشیه خبر امروز می خوانیم:

سفر به ماه

روزنامه های انگلیسی می گویند که ملکه درمانده است

آرتمیس فضاپیمایی است که به ماه سفر خواهد کرد. این بار بدون فضانورد البته بعد از آن یک فضانورد به ماه خواهد رفت. جدا از آن، چرم رنگی نیز وجود دارد. دویست و هشتاد هزار مایل را طی خواهد کرد. سفر از زمین تا ماه. سفر به ماه در واقع آغاز اکتشافات ما و سایر سیارات خواهد بود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا