بین الملل

روسیه، اوکراین را به «تروریسم هسته‌ای» متهم کرد

سرویس امنیت فدرال روسیه امروز (پنجشنبه) از خنثی‌سازی یک حمله تروریستی به دو نیروگاه هسته‌ای که چندی پیش توسط آژانس اطلاعات اوکراین ترتیب داده شده بود، خبر داد و در عین حال کی‌یف را به “تروریسم هسته‌ای” متهم کرد.

به گزارش دیباروز، به نقل از خبرگزاری آناتولی، سرویس امنیت فدرال روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان داشت: یک گروه خرابکار قصد داشت اختلالی در بیش از ۳۰ خطوط برق ایجاد کند؛ خطوط‌هایی که انرژی مورد نیاز نیروگاه‌های هسته‌ای لنینگراد و کالینین را تامین می‌کنند. هدف نهایی این گروه آسیب به راکتورهای هسته‌ای بود.

سرویس امنیت فدرال روسیه این حمله را “تروریسم هسته‌ای” خواند و افزود این حمله قرار بود در تاریخ ۹ مه همزمان با جشن و رژه پیروزی روسیه رخ دهد.

این سرویس روسی همچنین از دستگیری دو شهروند اوکراینی به نام‌های «الکساندر مایستروک» و «ادوآرد اوساتنکو» خبر داد که توانسته بودند یک خط را منفجر کنند. همچنین آن‌ها به دنبال شخص دیگری به اسم «یوری کیشاک» شهروند روسی-اوکراینی که در حال حاضر در بلژیک است، هستند.

این دو فرد دستگیر شده اوکراینی به سرویس امنیت فدرال روسیه گفتند که توسط افسر سرویس اطلاعات خارجی اوکراین استخدام شده بودند و در مناطق کی‌یف و میکولایف در کمپ‌های ویژه آموزش دیدند و سپس از طریق لهستان وارد مرز روسیه-بلاروس شدند و به طور غیرقانونی از آن عبور کردند.

در پی این حادثه، یک پرونده کیفری با محوریت «خرابکاری» و «خرید و فروش، نگهداری و حمل و نقل مواد منفجره غیرقانونی» تشکیل شد که طبق قوانین این کشور، حداکثر مجازات آن ۲۰ سال حبس می‌باشد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا