فرهنگ و هنر

سخنگوی دولت از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

علی بهادری جهرمی از سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد.

به گزارش دیباروز، روز شنبه (25 اردیبهشت 1401) سخنگوی دولت از نمایشگاه کتاب تهران بازدید کرد و از انتشارات بسیاری از جمله: دارخوین، انتشارات شهید کاظمی، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، انتشارات سوره آنلاین و… بازدید کرد.

بهادری جهرمی در انتشارات مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) به کتاب «چهل حدیث» توجه ویژه کرد و گفت: امیدوارم راه هزار موردی را که امام در چهل حدیث».

وی همچنین از تلاوت قرآنی سوره آنلاین بازدید کرد و مجموعه اشعار جدید فضل نزاری را پیگیری کرد و گفت که تمامی آثار این شاعر را می خوانم.

سخنگوی دولت از نمایشگاه کتاب بازدید کرد

سخنگوی دولت در جمع خبرنگاران گفت: به لطف خدا پس از دو سال وقفه، نمایشگاه حضوری کتاب امسال دوباره برگزار شد که باعث شد نویسندگان و جامعه نویسندگان به ویژه جامعه دانشگاهی دوباره همدیگر را در اینجا پیدا کنند. الان داشتم می گفتم ای کاش وقت بیشتری داشتم و بیشتر در دکه ها می ماندم. آدم دوست ندارد این غرفه ها را زود ترک کند.

وی افزود: در کنار برگزاری جلسه حضوری، برنامه بسیار خوبی برای وزارت ارشاد این است که فضای نمایشگاه مجازی را که دو سال است تعطیل شده است، تعطیل نکند، زیرا این منطقه هماهنگ‌تر است. با توسعه انصاف در تهیه کتاب.» با فعال نگه داشتن این گالری مجازی، به توزیع عملی تر دسترسی به کتاب کمک کرده ایم تا همه بتوانند از آن بهره مند شوند.

علی بهادری جهرمی بخش مجازی این مراسم را مایه امید دانست و گفت: همین ابتکار وزیر ارشاد را قبلا در حوزه جشنواره فجر در راستای شعار عدالت خواهی و قابل تقدیر دیده ایم. کار کردن.»

وی گفت: انشاالله این احساسات به افزایش سرانه مطالعه در کشور کمک می کند. تا زمانی که کتابی را نخوانیم که به مردم عادی دلداری دهد، همه کمک کنیم تا بیشتر به سمت کتاب، دوست قدیمی و معلم کتاب حرکت کنیم. برای همه ما.

بهادری جهرمی همچنین با اشاره به برنامه های دولت برای صنعت نشر خاطرنشان کرد: در همه حوزه هایی که اشاره کردم برنامه های متعددی وجود دارد. از جمله: برپایی نمایشگاه حضوری و مجازی، تخصیص یارانه و …. هفته گذشته جلسه ای با نایب رئیس اول هیئت مدیره برای حل مشکل کاغذ برگزار شد. دولت علاوه بر حمایت از تخصیص ارز یارانه‌ای به کتاب، یارانه‌ها و سرمایه‌گذاری‌های جدی در زمینه کارخانه‌های کاغذسازی و حمایت‌هایی از این دست در حوزه مؤلف، کتابخوانی و… ایجاد کرده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا