اجتماعی

سرزمین مقدس مکه و مدینه؛ میعادگاه سفید و سرخ پوشان هلال احمر

رئیس جمعیت هلال احمر در یادداشتی با اشاره به پیام جمعیت هلال احمر کشورمان در حج امسال از ارائه بیش از 90 هزار مورد خدمات رسانی به زائران کشورمان در مکه مکرمه و مدینه منوره خبر داد. آستانه آن تاریخ و عید سعید قربان زحمات تیم پزشکی و مبلغان این انجمن در قدردانی از خدمات زائران.

به گزارش دیباروز، رادیا علیشوندی رئیس جمعیت هلال احمر کشورمان در یادداشتی در آستانه عرفه و عید سعید قربان به بیان برخی از خدمات و کارهایی که جمعیت هلال احمر در بعثت حج امسال در حال انجام است، پرداخت. با تشکر از تیم پزشکی مرکز پزشکی این جامعه.

متن این یادداشت که نسخه ای از آن را در اختیار دیباروز قرار داده ام به شرح زیر است:

” به نام خدا

عید قربان جلوه ای ناب و غنی از درس های اساسی زندگی بشری است که در دین مبین اسلام ارائه می شود. قرآن مظهر اطاعت و بندگی است و حالت رهایی از درون به اندازه حب خدا محدود است و فرصت تعامل و تذکر است. یادآوری اینکه هیچ چیز در این دنیا فانی یا ماندگار نیست.

کلاغ ها به راستی مکتب تبیین و تثبیت محوری ترین مسائل الهی هستند که می توانند وجود هر مؤمنی را تهذیب کنند و روح را در مسیر رشد و تعالی قرار دهند و تنها با اندکی تفکر می توان به این اهمیت رسید. و تأمل در ریشه این واقعه الهی.

در قدیم، اگرچه روزمرگی روزگار ما را از اهمیت آن غافل می کرد، اما حال و هوای عجیبی در آن وجود دارد. دیوفر رحمانی که اکنون بزرگترین سرمایه عمر خود را در صحرای اسرارآمیز عرفات و البته در صمیمانه ترین حالت ممکن در حال التماس و دعا و نیایش می گذراند، اندکی به دنبال رامی قدم به سرزمین رویاها می گذارد. فداکاری جمرات و زائر شدن، قربانی نماد ایثار است. مظهر ترک جان و مال و مال دنیا برای جلب رضایت خداوند است.

این روزها منا و عرفات و اماکن ارض مقدس در مکه و مدینه محل اجتماع سفید و سرخ پوشانی است که در سوگ این فداکاری و عید طاعت و بندگی وقت گذاشتند و وجود برای ادامه دادن زندگی در نوع خود بی نظیر است. بیمارستان های سیار مجهز در قلب صحرای عرفات و منا با حضور پزشکان و پرستاران متوفی که با رهبری و مدیریت جهادگران دکتر کولیوند برنامه های محکمی را به نمایش می گذارند و برای این خدمات و امکانات ارزش قائل هستند.

تدوین و اجرای 12 راهنمای بهداشتی که از شیوع بیماری کرونا و آبله میمون در بین زائران ایرانی جلوگیری می کند و تاکنون بیش از 90 هزار مورد خدمات رسانی به زائران کشورمان در مکه مکرمه، مدینه منوره و مراسم عبادت مبارکه ارائه شده است. یعنی تیم درمانی مرکز پزشکی حج و عمره جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ایثار را تفسیر و معنا می کند و با خدا معامله می کند.

در این زمینه بخوانید:

ارائه 3600 خدمات پزشکی به زائران ایرانی در عرفات

هیچ موردی از آبله و کرونا در بین زائران ایرانی مشاهده نشده است

تیمی با روحیه الهی، راضی به رضای خدا و ایفای نقش عشق و فداکاری به معنوی ترین شکل ممکن. فرشتگان نجاتی که در سال های نه چندان دور، دوشادوش فرزندان دلسوز و مصیبت زده هرمزگانی، یا کمی دورتر، دلسوزان مردم داغدار افغانستان، زندگی را از ویرانه های مصیبت های روزگار و سرنوشت بیرون می کشند. یا در یکی از دوست داشتنی ترین مناطق این دیار، آبادان.

این مناسبت فرصتی بود تا از همه کسانی که اکنون خدمت میهمانان الهی هستند قدردانی کنیم و البته یادآوری کنیم که هرگز نباید لطفی که نصیبشان شده است را فراموش کنند. قدر بدانیم و خدمت کنیم.

عید سعید فطر مبارک.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا