علمی و پزشکی

سزارین ایمن‌ترین روش برای بانوانی که عمل پیوند داشته‌اند، نیست

دیباروز / خراسان رضوی تحقیقات جدید نشان می دهد که زایمان سزارین نمی تواند امن ترین راه برای زایمان برای زنانی باشد که پیوند داشته اند. میزان زایمان سزارین در حال افزایش است و این امر به ویژه در مورد زنان باردار پرخطر که پیوند عضو انجام داده اند صادق است.

به گزارش مدیکس اکسپرس ، در حالی که سزارین 31 درصد از کل زایمان ها در ایالات متحده را تشکیل می دهد ، میزان سزارین برای زنان باردار با پیوند کلیه 62.6 درصد و برای زنانی که پیوند کبد دارند 44.6 درصد است. علیرغم شیوع بالای سزارین ها ، تحقیقات جدید نشان می دهد که سزارین های برنامه ریزی شده ممکن است ایمن ترین روش زایمان برای زنانی که پیوند داشته اند نباشد.

تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه های کالیفرنیا و لس آنجلس در ایالات متحده نشان داد که زنان باردار تحت پیوند کلیه یا کبد می توانند پیوند یا درد زایمان (زایمان طبیعی) را بدون هیچ گونه خطری تحمل کنند.

این مطالعه شامل 1865 زن باردار بین 18 تا 48 ساله در طول پنج دهه بود. در گروه مورد مطالعه ، 1435 زن پیوند کلیه و 430 پیوند کبد دریافت کردند. 73 experiences از تجربیات درد زایمان منجر به زایمان طبیعی می شود.

نتایج این مطالعه نشان داد زنانی که زایمان طبیعی داشته اند ، نتایج بهتری را برای نوزادان خود تجربه کرده اند. بدون به خطر انداختن سلامت آنها ، عوامل خطر زایمان سزارین پس از زایمان ، به ویژه در بین دریافت کنندگان پیوند کلیه ، قابل توجه بود. احتمال شکستگی جفت آنها 13 برابر و قبل از بارداری پنج برابر بیشتر دیابت بود.

دکتر ایمن برای دریافت کنندگان پیوند باردار گفت: آنها سزارین را انتخاب کردند ، اما اکنون ما شواهد بیشتری داریم که نیازی به تکرار این عادت نیست زیرا زایمان درد می کند.

نتایج این مطالعه نشان می دهد که نوزادان در آزمایشات درد زایمان عملکرد بهتری دارند. مرگ و میر نوزادان ، خطر عفونت شدید یا مرگ در دوران کودکی ، تنها در 6 تا 10 درصد از بیماران مبتلا به آزمایش کلیه و کبد در آزمایش درد زایمان در مقایسه با 20 درصد از زایمان های سزارین رخ داده است. نوزادانی که پس از سزارین برنامه ریزی شده متولد می شوند ، دو برابر بیشتر در معرض مشکلات تنفسی کوتاه مدت و بلند مدت هستند و برخی از آنها به تهویه مکانیکی نیاز دارند.

دکتر اوفلیا ین ، ساکن ارشد در گروه زنان و زایمان در بیمارستان کالج پزشکی و اولین محقق در این زمینه گفت: آنها متولد شده و بهتر عمل می کنند. این نشان می دهد که زنان تحت کاشت باید پس از بحث در مورد خطرات و مزایا با تیم مراقبت های بهداشتی خود ، اقدام به زایمان طبیعی کنند.

لازم به ذکر است که آزمایش درد زایمان یک رویکرد منظم برای مدیریت زایمان است که منجر به میزان بیشتری از زایمان طبیعی می شود.

نتایج در JAMA Network Open منتشر شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا