سفر به کانادا چه قدر پول میخواهد

کانادا یکی از زیباترین کشورهای جهان است. مکانی که می‌تواند هر لحظه نفس شما را در سینه حبس کند. فقط اینجاست که می‌توانید در کنار ماهی‌های غول پیکر کایاک سواری کنید و با حیوانات روبرو شوید. به دیدن بزرگ‌ترین آبشار جهان بروید و همیشه در میان درختان سرسبز قدم بزنید. هر گوشه و هر شهر این کشور واقعا فوق‌العاده است و همین‌هاست که خیلی‌ها را برای ادامه زندگی به کانادا می‌کشاند. در این میان اما برخی ترجیح می‌دهند تا مسافرت به این کشور را انتخاب ‌کنند. اگر قصد شروع یک سفر ماجراجویانه را دارید، قبل از هر چیز هزینه سفر به کانادا را با ما برنامه‌ریزی کنید.

قبل از شروع باید صادقانه بگوییم که هزینه سفر به این کشور پهناور ارزان و مقرون به صرفه نیست، اما می‌توان با یک برنامه دقیق کمی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد.

با رزرو بلیط هواپیما از سه کلیک سفر خود را آسوده شروع کنید.

هزینه اقامت و هتل ها در کانادا

وقتی صحبت از اقامت در کانادا می‌شود، گزینه‌های مقرون به صرفه در مقایسه با سفر انفرادی با کوله پشتی به اروپا، آمریکای مرکزی و حتی جنوب شرقی آسیا کمی متفاوت به نظر می‌رسند. در اینجا فضای هاستل چندانی وجود ندارد و حتی معدود هاستل های محبوب نیز تخت‌خواب‌های کافی را ندارند. در هر صورت برای کسانی که می‌خواهند هزینه زیادی بابت اقامت خود نپردازند، مناسب است. در کل:

اگر با بودجه متوسط به کانادا سفر می‌کنید، می‌توانید اقامت‌هایی با کیفیت خوب در مکان‌های برتر با قیمتی در حدود 100 تا 200 دلار در هر شب پیدا کنید.

اگر جزو آن گردشگران ماجراجو و صرفه‌جو هستید، می‌توانید کمپ‌های طبیعت را انتخاب کنید که هزینه‌‌ی زیادی دربرنخواهد داشت. شاید چیزی در حدود 20 دلار در هر شب هزینه داشته باشد. اما فقط مطمئن شوید که مکان‌های خود را از قبل با پارک‌های کانادا رزرو کرده‌اید؛ زیرا خیلی سریع پر می‌شوند.

خارج از این نکاتی که گفتیم، هزینه سفر به کانادا و اقامت در هر شهر متفاوت خواهد بود. ما گزینه‌های خوب و عالی را در هر شهر به شما معرفی می‌کنیم تا در هنگام سفر به راحتی و بدون دغدغه به سراغ آن‌ها بروید.

تورنتو- اقامتگاه زیبا در مرکز شهر (شبی ۹۷ دلار) 

وقتی در تورنتو هستید، نمی‌توانید از اقامت در این اقامتگاه دوست‌داشتنی غافل شوید. موقعیت، کیفیت و مقرون به صرفه بودن (برای منطقه) قابل مقایسه با دیگر مکان‌ها نیست. اگر دوست دارید تا در طول اقامت خود در تورنتو به مرکز شهر و مکان‌های محبوبی مانند میدان یونگ-دانداس و منطقه تقطیر نزدیک باشید، این اقامتگاه بهترین انتخاب برای شما خواهد بود. در کنار این ویژگی تمیز بودن و داشتن میزبانان مهربان و مودب، اقامتی عالی برای شما فراهم می‌کند تا راضی و خشنود باشید.

همین حالا را رزرو کنید!

مونترال- خوابگاه M مونترال (شبی ۲۳ دلار)

همچنین، اگر دوست دارید با افراد مختلف آشنا شوید، اما از طرفی کمی حریم خصوصی بیشتر می‌خواهید، این مکان اتاق‌های خصوصی را نیز با قیمت‌های بسیار مناسب برای منطقه (شبی ۸۸ دلار) ارائه می‌دهند.

هالیفاکس قلب سواحل شرقی کانادا است و پایگاهی فوق العاده برای کاوش در این بخش از کشور فراهم می‌کند. لانگ لیک به راحتی بهترین گزینه در شهر است. وای فای سریع، یک آشپزخانه مجهز و یک اتاق نشیمن بزرگ برای استراحت تنها چیزی است که پس از یک روز سرگردانی در شهر نیاز پیدا خواهید کرد.

هزینه حمل و نقل در کانادا

هزینه سفر به کانادا تنها به اقامت خلاصه نمی‌شود و شما باید یک بودجه جداگانه برای رفت و آمد خود را نیز در نظر بگیرید. ما این هزینه‌ها را به صورت زیر مورد بررسی قرار داده‌ایم:

کرایه ماشین

اگر وقت زیادی را در کانادا می‌گذرانید و گروهی هستید، اجاره ماشین می‌تواند گزینه خیلی خوبی برای حمل و نقل شما باشد. سفرهای جاده‌ای در کانادا بهترین تجربه را برای شما به ارمغان می‌آورند.

به خاطر داشته باشید که برای اجاره ماشین در کانادا باید حداقل 25 سال سن داشته باشید.

اتوبوس 

این یک راه مقرون به صرفه، اما کمتر انعطاف پذیر برای رفت و آمد و صرفه‌جویی در هزینه سفر به کانادا است. توصیه می‌کنیم اگر سفرتان کوتاه مدت است به سراغش بروید. به عبارتی، اتوبوس‌ها ممکن است بهترین گزینه حمل و نقل شما برای سفر بین شهرهایی باشند که در فاصله معقولی از یکدیگر قرار دارند.

رایدر اکسپرس: ونکوور/کالگری، وینیپگ/رجینا، کلگری/ادمونتون، ادمونتون/رجینا

این قطار برترین شبکه قطارهای مسافت طولانی کانادا است که راحتی در سفر را از مکانی به مکان دیگر ارائه می‌دهد. این سیستم ریلی قطار هشت استان و 7800 مایل مسیر را پوشش می‌دهد و خیلی از گردشگران برای رفت و آمد از آن استفاده می‌کنند. بدون شک، اگر می‌خواهید شهرهای زیادی از کانادا را با زمان کم ببینید، این راه حل مناسبی است.

در اینجا محبوب‌ترین مسیرها و کرایه‌های اقتصادی یک طرفه را عنوان کرده‌ایم تا در مقاله هزینه سفر به کانادا آشنایی بهتری درباره استفاده از قطار داشته باشید:

  • مسیر کانادا (417 دلار): تورنتو – ونکوور، 4 شب/4 روز
  • اقیانوس (138 دلار): مونترال – هالیفاکس: 1 شب/1 روز
  • بهترین‌های منیتوبا (207 دلار): وینیپگ – چرچیل: 2 روز/2 شب
  • ساحل شمالی اقیانوس آرام (139 دلار): جاسپر – پرنس روپرت: 2 روز/1 شب

پرواز 

برای مدت طولانی، پرواز ارزان در سراسر کانادا غیرممکن بود و خیلی از کانادایی‌ها راه‌های دیگر را برای سفرهای داخلی انتخاب می‌کردند. جالب است که حتی سفر به اروپا از پروازهای داخلی هم ارزان‌تر می‌شد.

اما در طول سال‌های گذشته، خطوط هوایی مقرون‌به‌صرفه در کانادا ظهور کرده‌اند که اگر می‌خواهید تا شهرهای بیشتری را در طول سفر خود زیر پا بگذارید، هزینه سفر به کانادا برایتان گران تمام نشود و پرواز گزینه مناسبی برای شما باشد.

در اینجا برخی از رایج ترین مسیرهای یک طرفه و میانگین قیمت آن‌ها را عنوان کرده‌ایم:

  • تورنتو به ونکوور – 72 دلار
  • تورنتو به هالیفاکس – 62 دلار
  • کلگری به ونکوور – 40 دلار
  • تورنتو به کلگری – 66 دلار
  • مونترال به ونکوور – 192 دلار

سفر در شهر 

به جای کارت Presto یا زمانی که در خارج از انتاریو هستید، در اینجا برخی از نرخ‌های روزانه برای شهرهای بزرگ کانادا آمده است:

  • کارت روزانه TTC تورنتو: 10.72 دلار برای هر نفر
  • کارت روز ونکوور TransLink: 8.34 دلار برای هر نفر
  • کارت روزانه مونترال: 7.94 دلار برای هر نفر
  • کارت روز اتاوا  OC Transpo: 8.74 دلار برای هر نفر

هزینه خورد و خوراک در کانادا

تمام غذاهای مورد علاقه خود در جهان را در یک مکان تصور کنید؛ خوردن در کانادا اینگونه است. تقریباً در هر گوشه‌ای، از ویتنامی گرفته تا اتیوپیایی و ایتالیایی، غذاهای خوشمزه و اصیل را می‌توانید امتحان کنید. در این کشور تا دلتان بخواهد رستوران‌های متنوع از سراسر جهان را پیاد خواهید کرد و هر چه دوست دارید را می‌توانید نوش جان کنید و از قیمت‌های مناسب غذا سوپرایز شوید. البته، سفر به کانادا بدون کافه‌های متعدد تیم هورتونز کامل نمی‌شود، که اتفاقاً بسیار مقرون به صرفه است. شما می‌توانید یک قهوه و شیرینی با قیمت 3 دلار تهیه کنید!

در کل، هزینه غذا بسته به چیزی که دوست دارید بخورید و چقدر دوست دارید متغیر است.

هزینه فعالیت ها و هزینه های ورودی در کانادا

وقتی نوبت به هزینه فعالیت‌ها در هزینه سفر به کانادا می‌رسد، خوش شانس هستید، زیرا اینجا بیش از هر چیز طبیعت حرف اول را می‌زند و تفریحات زیادی می‌توانید بدون هزینه داشته باشید. اگر سفر جاده‌ای را انتخاب کنید، در هر گوشه از سفرتان فقط از تماشای مناظر خیره‌کننده از صندلی پنجره خود لذت کامل می‌برید. رانندگی از طریق کانادا به خودی خود یک فعالیت عالی است.

اما جاذبه‌ها و پارک‌هایی وجود دارد که به نظر ما اگر در آن منطقه باشید، ارزش دیدن را دارد. یادگیری از نمایشگاه‌های موزه حقوق بشر کانادا، دیدن نهنگ‌ها در زیستگاه طبیعی‌شان و قدم زدن در کنار آبشار نیاگارا، تعدادی از تجربیات مورد علاقه اکثر گردشگران در سفر به کانادا هستند.

در اینجا خلاصه‌ای از برخی از جاذبه‌های محبوب در هزینه سفر به کانادا آورده شده است:

  • برج CN (تورنتو): 30 دلار برای هر نفر
  • تور پارلمان هیل (اتاوا): رایگان
  • گالری ملی کانادا (اتاوا): 12 دلار برای هر نفر یا رایگان در عصر پنجشنبه
  • گوندولا Banff (Banff): 43 دلار برای هر نفر
  • کلمبیا اسکای واک (Banff) : 28 دلار برای هر نفر
  • تماشای نهنگ (ونکوور): 119 دلار برای هر نفر
  • موزه حقوق بشر کانادا (وینیپگ): 14 دلار برای هر نفر
  • مکان میراث گرین گیبلز: 6 دلار برای هر نفر
  • آبشار نیاگارا: رایگان

هزینه سفر در کانادا چقدر است؟

وقت آن است که تمام هزینه‌هایتان را محاسبه کنیم تا کل هزینه‌های سفر را ببینیم!

  • اقامت: 80 دلار در روز
  • حمل و نقل: 68 دلار در روز
  • غذا: 25 دلار در روز
  • فعالیت‌ها یا هزینه‌های ورودی: 0 دلار در روز
  • میانگین مبلغ خرج شده در کانادا: 173 دلار در روز!

این ها را گفتیم تا بدانید….

هزینه سفر به کانادا هر چند زیاد مقرون به صرفه نیست، اما می‌توان با کمی تغییر در برنامه سفرتان، آن را تا میزان مشخصی محدود و کم کرد. امیدواریم این مقاله با بررسی هزینه‌های در سال 2023 بتواند آنچه را که شما به آن نیاز دارید، فراهم کند. هزینه های مهاجرت به کانادا در یک نگاه

همان‌طور که می‌دانید مهاجرت به کشوری دیگر با فراز و نشیب‌هایی همراه است که بخش عمده آن به مسائل مالی مربوط می شود. در واقع یکی از مسائلی که ذهن متقاضیان مهاجرت به این کشور را مغشوش می‌کند و ممکن است آن‌ها را در تصمیم خود در مورد مهاجرت مردد سازد، پول لازم برای مهاجرت به کانادا است. بنابراین اگر اطلاعات مورد نیاز را در خصوص حداقل هزینه مهاجرت به کانادا به دست بیاورید، برنامه‌ریزی دقیق‌تری خواهید داشت.

به طور کلی هزینه مهاجرت به کانادا را به دو بخش اصلی تقسیم می کنیم:

در این مقاله قصد داریم جزییات هزینه مهاجرت به کانادا را برای روش های مختلف شرح دهیم. در ادامه با تیم تراست همراه باشید.

هزینه زندگی در کانادا در 2023

هزینه اقامت و زندگی در کانادا مجموع هزینه های مربوط به خرید یا اجاره مسکن، هزینه حمل و نقل، هزینه غذا و مواد غذایی، هزینه لباس و کفش، هزینه قبوض آب، برق و گاز و هزینه های مربوط به سرگرمی و تفریحات است که می توان با محاسبه آن ها به مقدار پول مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا رسید.

  • بر همین اساسمخارج زندگی از جمله هزینه ی مهاجرت به کانادا است و برای یک نفر در این کشور به طور کلی ماهانه بین ۱۰۰۰ تا ۲۰۰۰ دلار کانادا است.
  • سبک زندگی تاثیر بسیاری در این مبالغ دارد و با صرفه جویی می‌توان آن را تا حدود زیادی کم کرد.
  • درآمد ماهانه در این کشور با کسر مالیات و برای یک نفر حدود ۲۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دلار است که این مقدار به صورت میانگین محاسبه شده است.

توجه داشته باشید که…

هزینه های به دلیل نوسان قیمت دلار، متغییر هستند؛ به همین دلیل، محتوای این صفحه بصورت هفتگی به روز رسانی می شود و نمی توان دقیقاً اعلام کرد که هزینه مهاجرت به کانادا به پول ایران چقدر می شود.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اکسپرس اینتری

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کارآفرینی

هزینه مهاجرت به کانادا با برنامه های استانی یا روش PNP

هزینه مهاجرت به کانادا با روش پایلوت آتلانتیک

هزینه مهاجرت به کانادا با برنامه پایلوت؛ مهاجرت به مناطق شمالی و روستایی (RNIP)

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ویزای توریستی

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق خوداشتغالی

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تولد

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سوپر ویزای کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق حمایت مالی همسر

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق ازدواج

هزینه برنامه مهاجرت کاری ویژه برای پرستاران کودک و مراقبت از افراد ناتوان

هزینه های عمومی مهاجرت به کانادا

همانطور که گفته شد به دلیل نوسانات ارز در کشور نمی توان هزینه مهاجرت به کانادا را به صورت دقیق اعلام کرد. با این حال برای مهاجرت به کانادا، هزینه های متنوعی وجود دارد که شامل موارد زیر می شود:

  • هزینه های مربوط به ویزای مهاجرتی، از جمله هزینه های پرداختی به دولت کانادا برای بررسی ویزای شما و هزینه های مربوط به درخواست ویزا
  • هزینه های مربوط به آزمون زبان، اگر شما برای مهاجرت به کانادا نیاز به داشتن آزمون زبان دارید
  • هزینه های مربوط به ارزشیابی تحصیلی، اگر شما برای مهاجرت به کانادا نیاز به ارزشیابی مدارک تحصیلی دارید
  • هزینه های مربوط به جستجوی کار و اجاره مسکن، اگر شما به دنبال کار و مسکن در کانادا هستید
  • هزینه های مربوط به انتقال پول و تبدیل ارز، اگر شما از کشوری دیگر به کانادا مهاجرت می کنید

به این موارد باید هزینه های مهاجرت زیر را نیز اضافه کرد:

  • هزینه وکیل
  • هزینه ترجمه مدارک
  • هزینه سفارت
  • هزینه ارزیابی مدارک
  • هزینه پاسپورت
  • هزینه وضعیت پزشکی
  • هزینه انگشت نگاری

به طور کلی، هزینه های مهاجرت به کانادا متفاوت بوده و ممکن است بسته به شرایط شما متفاوت باشد. برای اطلاعات بیشتر می توانید از کارشناسان ما در تراست کمک بگیرید.

هزینه درخواست اقامت دائم کانادا

برای اخذ اقامت دائم کانادا، روش های مختلفی مانند روش بیزینسی، اکسپرس انتری و… وجود دارد. در هر کدام از این مسیرها متقاضی اصلی با دارا بودن شرایط لازم می تواند تقاضای اقامت دائم خود را ثبت نماید.

برای ثبت تقاضای اقامت دائم بسته به نوع مسیر مهاجرتی هزینه هایی موجود است که می توان به هزینه اقامت دائم در کانادا متقاضی اصلی، قیمت اقامت کانادا به صورت دائم برای همسر و فرزندان اشاره کرد.
در ادامه به تفکیک مسیرهای ممکن تقاضای اقامت دائم، به حداقل پول برای مهاجرت به کانادا در هر یک از این مسیرها اشاره شده است:

مهاجرت بیزینسی

  • هزینه اپلیکیشن فرد اصلی: 2140.00$
  • همسر: 1365.00$
  • فرزند: 230.00$

پرستاران خانگی

  • هزینه اپلیکیشن فرد اصلی: 1,085.00$
  • همسر: 1,085.00$
  • فرزند: 155.00$

مهاجرت اقتصادی (از جمله اکسپرس اینتری)

  • هزینه اپلیکیشن فرد اصلی: 1,365.00$
  • همسر: 1,365.00$
  • فرزند: 230.00$

بشر دوستانه

  • هزینه اپلیکیشن فرد اصلی: 1,085.00$
  • همسر: 1,085.00$
  • فرزند: 155.00$

هزینه اخذ کارت اقامت دائم کانادا : 50.00$

هزینه درخواست اقامت موقت کانادا

هزینه‌های مرتبط با دریافت را می‌توان در 6 نوع مختلف تقسیم بندی کرد. مبلغ مورد نیاز برای پرداخت این هزینه‌ها، که به عنوان بخشی از شرایط مهاجرت در نظر گرفته می‌شود، در ادامه آورده شده است:

تجربه بین المللی کانادا

این هزینه از یکم ماه دسامبر سال 2020 میلادی، به اندازه 3 دلار کانادا افزایش داشته است. متقاضیان نیاز است برای ارائه درخواست از این طریق، مبلغی به اندازه 156 دلار کانادا را پرداخت نمایند.

مجوزهای تحصیلی (شامل تمدید مجوز)

به منظور مهاجرت تحصیلی به کانادا، مبلغی به اندازه 150 دلار کانادا برای ارائه درخواست مجوز تحصیلی برای هر فرد در نظر گرفته شده است.

مجوز اقامت موقت

هزینه ارائه درخواست برای دریافت مجوز اقامت موقت به اندازه 100 دلار کانادا برای هر فرد تعیین شده است.

ویزای بازدید کننده شامل سوپر ویزا یا تمدید اقامت کانادا

هزینه ویزای بازدید کننده هر فرد به اندازه 100 دلار کانادا در نظر گرفته شده است. همچنین، هزینه ارائه درخواست برای دریافت ویزای بازدیدکننده به ازای هر خانواده 5 نفره یا بیشتر، 500 دلار کانادا عنوان شده است. به منظور ارائه درخواست برای تمدید ویزای بازدید کننده، باید تا 100 دلار کانادا به ازای هر فرد پرداخت شود.

مجوزهای کاری (شامل تمدید مجوز)

یکی از شرایط ویزای کاری مرتبط با پرداخت هزینه‌های آن است. هزینه ارائه درخواست جهت دریافت ویزا کار برای مجوز کاری، برای هر نفر به اندازه 155 دلار کانادا در نظر گرفته شده است. اما هزینه ارائه درخواست برای مجوز کاری مرتبط با گروه‌های هنری 3 نفره یا بیشتر، مبلغی به اندازه 465 دلار کانادا تعیین شده است.

روش های کم کردن هزینه مهاجرت به کانادا

روش های مختلفی برای کاهش هزینه اقامت در کانادا وجود دارد که در این قسمت به بررسی برخی از آنها می پردازیم:

کاهش هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل در واقع مجموعی از هزینه ویزای مهاجرت تحصیلی به کانادا و هزینه های تحصیل در این کشور است. شما می توانید برای تمام مقاطع تحصیلی از دبیرستان گرفته تا دکترا به کانادا مهاجرت کرده و ویزای مهاجرت تحصیلی کانادا دریافت کنید.

اما هزینه هر بخش با دیگری فرق می کند. به عنوان مثال هزینه تحصیل در کانادا در دوره دبیرستان تا متوسطه بین 16 تا 45 هزار دلار است، در حالی که برای دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد باید سالانه 15 تا 25 هزار دلار بپردازید.

با وجود این شرایط در ادامه راه هایی برای کاهش هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا را با شما به اشتراک می گذاریم:

تعهد تراست: مقرون به صرفه ترین و کم ریسک ترین روش

با برخی ترفندها می توان در هزینه ها صرفه جویی کرد. به عنوان مثال شهریه کالج معمولا کمتر از دانشگاه است. در صورتی که پرونده متقاضی به شکلی باشد که اخذ پذیرش از کالج باعث افزایش ریسک ویزا گردد، ابتدا از یک دانشگاه برای موکل اقدام به اخذ پذیرش کرده و پس از دریافت ویزای تحصیلی نسبت به تغییر دانشگاه به کالج اقدام می کنیم. بدین صورت هزینه های متقاضی کاهش می یابد.

کاهش هزینه مهاجرت کاری به کانادا

با توجه به پتانسیل بالای اشتغال در کانادا این کشور فرصت مناسب برای مهاجرت کاری محسوب می شود که از طریق برنامه های مهاجرتی اسکیل ورکر و اکسپرس اینتری قابل انجام است.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق کار با توجه به روش مهاجرتی شما فرق می کند. به عنوان مثال حداقل هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر به اندازه 10 الی 12 هزار یورو است که باید این مبلغ را در حساب شخصی خود داشته باشید.

جالب است بدانید کم هزینه ترین راه برای مهاجرت به کانادا از طریق اسکیل ورکر و اکسپرس انتری است که البته هزینه مربوط به وکیل مهاجرت به کانادا به این مبلغ اضافه می شود. با این حال راه های زیر می تواند به شما کمک کند تا هزینه مهاجرت به کانادا را کاهش دهید:

  • اقدام از طریق اکسپرس اینتری یا برنامه های استانی به جای دریافت ویزای کار
  • اقدام برای ویزای کار از طریق همسر

کاهش هزینه مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا

یکی از روش های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. هزینه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری با توجه به اینکه سرمایه خود را در کدام یک از ایالت های این کشور انجام داده اید، فرق می کند.

به عنوان مثال سرمایه گذاری در ایالت کبک 2 میلیون دلار بود که البته این روش از آغاز سال 2023 به تعویق درآمده است.

اما از دیگر ایالت کانادا که امکان سرمایه گذاری و مهاجرت به آن ها فراهم است، می توان به ایالت مانیتوبا با مبلغ سرمایه گذاری (بین 350 هزار تا 500 هزار دلار کانادا)، ایالت بریتیش کلمیبا (بین 100 هزار تا 200 هزار دلار کانادا)، ایالت نوا اسکوشیا (بین 150 تا 300 هزار دلار کانادا)، ایالت انتاریو (بین 200 هزار تا 600 هزار دلار کانادا و استان نیوفاندلند و لابرادور (حداقل 200 هزار دلار کانادا) اشاره کرد.

با این وجود توصیه می شود حداقل سرمایه مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا را 350 هزار دلار کانادا در نظر بگیرید تا بتوانید هزینه رفتن به کانادا را تامین کنید.

با توجه به این هزینه ها برای سرمایه گذاری در کانادا می توانید قیمت مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری را با کمک روش های زیر کم کنید:

  • تهیه قوی و حساب شده
  • تحلیل درست بازار
  • کمک گرفتن از اعضای خانواده به جای استخدام نیروی کار کانادایی
  • وارد کردن افراد با قابلیت های بالا در تیم، در برنامه استارت اپ، به جای استخدام نیروی کار کانادایی

هزینه ارائه درخواست شهروندی کانادا

افرادی که موفق به دریافت اقامت دائم می‌شوند، علاوه بر پرداخت هزینه اقامت کانادا، برای دریافت حق  نیز لازم است تا هزینه‌هایی را پرداخت نمایند. بنابراین، مانند سایر درخواست‌های دولتی، هزینه‌هایی نیز برای ارائه درخواست حق شهروندی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است.

هزینه ارائه درخواست شهروندی کانادا برای افراد بزرگسال و بالای 18 سال، مبلغی به اندازه 630 دلار کانادا عنوان شده است. این هزینه برای افراد زیر 18 سال مبلغی به اندازه 100 دلار در نظر گرفته شده است.

هزینه مهاجرت به کانادا برای امتحان زبان

برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی، یکی از امتحان‌های معتبر زبان که مورد تایید اداره مهاجرت این کشور نیز است، امتحان آیلتس خواهد بود. برای مشاهده جزئیات کامل از مراکز برگزار کننده آزمون و دریافت هزینه به روز شرکت در آزمون آیلتس، می‌توانید به مراجعه کنید.

آزمون هزینه
آیلتس 245-255 دلار آمریکا
تافل 245-255 دلار آمریکا
آزمون PTE 170 دلار آمریکا
آزمون دولینگو 49 دلار آمریکا
آزمون CAEL 210 دلار آمریکا
آزمون فرانسوی TEF 200 دلار آمریکا

ذکر این نکته ضروری است که

عموما برای مهاجرت از طریق تحصیل، نیاز است تا دانشجویان نتایج بدست آمده از امتحان آیلتس آکادمیک را به دانشگاه محل تحصیل، کالج‌ها یا موسسات آموزشی ارسال کنند. این در حالی است که برای شرکت در اکثر برنامه‌های مهاجرت اقتصادی، نتایج بدست آمده از امتحان آیلتس جنرال مورد نیاز است.
برنامه استان کبک برای جذب نیروهای کاری ماهر، تنها برنامه مهاجرتی کانادا است که نسخه آکادمیک از امتحان آیلتس را مورد پذیرش قرار می‌دهد.
با توجه به روش مهاجرتی که از طریق آن اقدام می‌کنید، می‌توانید برای شرکت در یکی از امتحان‌های زبان ثبت نام کنید.

هزینه بیمه و خدمات درمانی بعد از مهاجرت به کانادا

ارائه خدمات به شکل رایگان انجام می‌شود. به عنوان مثال، هزینه مراجعه به دکتر و ویزیت پزشکی در کانادا برای اموری مانند بررسی وضعیت عمومی فرد رایگان است. با این حال، برای تهیه دارو نیاز است تا هزینه مربوط به آن نیز در نظر گرفته شود.

نکته جالب توجه در این مورد این است که، تعدادی از شرکت‌ها در این کشور این هزینه‌ها را برای برخی از فرصت‌های شغلی بر عهده می‌گیرند و به عنوان بخشی از مزایای کاری به متقاضیان شغل مورد نظر پیشنهاد می‌دهند.

چنانچه می‌خواهید حقایق جالبی از زندگی در کانادا و هزینه‌های مربوط به آن بدانید، پیشنهاد می‌شود فیلم موجود در را مشاهده کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا مرحله بیومتریک

  • بیومتریک ویزا برای تمامی ویزاهای این کشور مورد نیاز است.
  • این مرحله در یکی از دفاتر مورد تایید انجام می‌شود و شامل انگشت نگاری و ثبت تصویر فرد است.
  • در صورتی که در ده سال گذشته ویزای این کشور را دریافت کرده و مرحله بیومتریک را طی کرده باشید، برای ویزای جدید نیازی به انجام دوباره نیست.

هزینه مهاجرت به کانادا در این مرحله در زمان درخواست دریافت می‌شود و به صورت زیر است:

  • یک نفر: 85 دلار کانادا
  • خانواده دو نفر یا بیشتر: 170 دلار کانادا
  • برای گروه‌های سه نفره یا بیشتر: 255 دلار کانادا

هزینه مرحله مصاحبه حضوری برای مهاجرت به کانادا

از آن‌جایی که سفارت کانادا در ایران تعطیل است، متقاضیان مهاجرت به کانادا باید برای انجام مصاحبه حضوری در سفارت کانادا به یکی از کشورهای همجوار مانند ترکیه یا امارات مراجعه کنند.

هزینه مهاجرت به کانادا در مورد بلیط هواپیما با توجه به نوع پرواز متفاوت خواهد بود. معمولا نیازی به رزرو هتل نیست، چون در طی یک روز مصاحبه انجام می‌شود.

هزینه لازم برای ورود به کانادا

  • برای ورود به این کشور هزینه شامل بلیط هواپیما، اسکان اولیه و هزینه‌های زندگی فرد است.
  • براساس شرایط مختلف قیمت بلیط هواپیما متفاوت است و هزینه‌های زندگی نیز براساس سبک زندگی بین 1000 تا 2000 دلار در ماه متغیر است.
  • مهاجرانی که برای تجارت، سرمایه‌گذاری و در زمینه اقتصادی و تحصیلی به کانادا مهاجرت می‌کنند، باید مبلغی در حدود 490 دلار پرداخت کنند.

همچنین بخوانید:

مقایسه هزینه مهاجرت به کانادا با سایر کشورها

برای بسیاری از متقاضیان مهاجرت به این کشور این موضوع که هزینه مهاجرت به کانادا در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی و آمریکا کم‌تر یا بیشتر خواهد بود، اهمیت زیادی دارد. برای کسب اطلاع لازم در مورد هزینه مهاجرت لازم است با هزینه‌هایی که یک مهاجر به صورت ماهانه برای زندگی در کشورهای مختلف باید بپردازد آشنا بشوید:

  • انگلستان: 2500 پوند
  • فرانسه: 2500 یورو
  • ایتالیا: 1400 یورو
  • سوئیس: 2500 یورو
  • آمریکا: 1100 دلار ( بدون احتساب اجاره خانه)
  • آلمان: 1000-1500 یورو

هزینه زندگی در کانادا با توجه به خدمات و تسهیلاتی که در اختیار مهاجرین قرار می‌گیرد، مقرون به صرفه است. با توجه به این که کدام روش را انتخاب می‌کنید، هزینه مهاجرت به کانادا نیز متغیر است.

هزینه وکیل مهاجرت به کانادا

بعضی از متقاضیان مهاجرت به کانادا، برای انجام امور مهاجرتی و دریافت راهنمایی‌های لازم در این زمینه، به مشاورین مهاجرتی نیاز دارند. مشاورین، با دریافت هزینه کم‌تری در مقایسه با وکیل، اطلاعاتی را برای مهاجرت به کانادا در اختیار متقاضی قرار می‌دهند. اما در صورت رد شدن پرونده در سفارت کانادا، حق اقامه دعوا در دادگاه‌های این کشور را ندارند.

در حالی که اگر بهترین  را استخدام کنید، این فرد به دلیل داشتن پروانه وکالت، می‌تواند در دادگاه نسبت به رد شدن پرونده، اقامه دعوا کند. بنابراین پرداخت هزینه وکیل برای مهاجرت به کانادا می تواند شانس شما را برای پذیرش اقامت در این کشور بالا ببرد.

تیم مهاجرتی تراست از بهترین مشاوران و وکلا تشکیل شده است که کارنامه درخشانی در حوزه مهاجرت به این کشور دارند. با نگاهی به آمار پرونده‌های موفق مهاجرتی می‌توانید از حسن انجام کار وکلای تراست اطمینان حاصل کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا و میزان درآمد در آن

ممکن است در اوایل ورود به این کشور به دلیل نداشتن آشنایی کافی در مورد نحوه از آنچه مورد انتظار شما است پایین‌تر باشد. در واقع یکی از مشکلاتی که مهاجرین در اوایل ورود به این کشور با آن مواجه می‌شوند این است که موقعیت خود را در آن با سمت یا موقعیتی که در ایران داشته‌اند مقایسه می‌کنند.

شما باید این واقعیت را بپذیرید که در کانادا یک تازه‌وارد هستید و باید برای یافتن شغل مورد نظرتان با صبر و شکیبایی به دنبال آشنایی با کارفرمایان کانادایی و ارائه رزومه باشید. بعد از گذشت مدتی و با به دست آوردن اطلاعات کافی در مورد محیط کار در کانادا، در صورت داشتن شایستگی و مهارت می‌توانید به شغل مورد نظر خود در این کشور دست پیدا کنید.

درآمد مهاجرین در کانادا با شهروندان کانادایی که در یک سطح شغلی فعالیت می‌کنند تفاوتی ندارد. بدین معنا که در این کشور بین مهاجرین و کانادایی‌ها از این لحاظ تبعیضی اعمال نمی‌شود. همان طور که در سایر زمینه‌ها، دولت این کشور بین مهاجرین و شهروندان خود تبعیضی قائل نمی‌شود؛ البته به جز در موارد خاص مثل انتصابات سیاسی.

درآمد مهاجرین در کانادا با شغل آن‌ها در ارتباط است. برخی از مشاغل مانند پزشکی و گرایش‌های مهندسی از درآمد بهتری برخوردار هستند. مثلا یک پزشک در کانادا، بیش از 250 هزار دلار به طور سالانه درآمد دارد. مهندسین نیز در کانادا به طور سالانه، بیش از صد هزار دلار درآمد دارند. لازم به ذکر است که با گذشت زمان شما می‌توانید مشاغل بهتر و با درآمد بالاتر برای خود پیدا کنید.

متوسط درآمد برخی از مشاغل در کانادا

نتیجه ‌گیری

هزینه مهاجرت به کانادا برای هر شخصی با توجه به شرایطی که در آن قرار دارد و برنامه مهاجرتی که می‌خواهد در آن شرکت کند؛ ممکن است زیاد یا کم باشد. شما می‌توانید با در نظر داشتن تمام شرایط و توانایی‌های خود برای ورود به برنامه‌های مهاجرتی، کم‌هزینه‌ترین روش را برای خود انتخاب کنید.

علاوه بر زمان بر بودن ارائه درخواست برای دریافت ویزا، ممکن است این فرآیند تا اندازه‌ای نیز متقاضیان مهاجرت را دچار سردرگمی نماید. چرا که وجود مهلت‌های تعیین شده برای تکمیل درخواست، فرآیندهای مختلف درخواست ویزا و نیز شرایط متفاوتی که شرکت در برنامه‌های مختلف مهاجرتی دارد، می‌توانند دشواری‌هایی را برای داوطلبان به همراه داشته باشند.

در صورت بروز برخی از اشتباهات، حداقل مشکل ایجاد شده می‌تواند اختلال در روند طبیعی برای دریافت ویزا باشد. در نتیجه بروز این اشتباهات، احتمالا طولانی شدن زمان دریافت ویزا و اتلاف بخشی از بودجه فرد متقاضی، اجتناب ناپذیر خواهد بود.

اما لازم نیست نگران بروز اشتباه‌های احتمالی در فرآیند درخواست مهاجرت به این کشور باشید. چرا که انجام تمامی مراحل مهاجرت به کانادا توسط کارشناسان خبره و با تجربه ، از بروز چنین اشتباهاتی جلوگیری خواهد کرد. به علاوه، چنانچه امور مرتبط با مهاجرت را به کارشناسان ما در مجموعه تراست بسپارید، از خدمات متنوعی بهره‌مند خواهید شد. به شکلی که با انتخاب بهترین وکیل مهاجرت کانادا از تیم تراست:

  1. علاوه بر کاهش هزینه مهاجرت به کانادا، ارزیابی بسیار دقیق و جامعی از شرایط شما برای شرکت در برنامه‌های مهاجرتی انجام خواهد شد.
  2. راهنمایی‌ها و مشاوره‌های کاملی به منظور شرکت در برنامه یا برنامه های مهاجرت به کانادا متناسب با شرایط شما از طرف وکیل مهاجرت به کانادا ارائه خواهد شد.
  3. با توجه به شرایط منحصر به فردی که دارید، یک راهبرد مهاجرتی برای شما ارائه می‌شود. در نتیجه، ضمن انتخاب بهترین مسیر مهاجرتی، هزینه مهاجرت به کانادا کاهش یافته و از اتلاف زمان و هر گونه هزینه‌های اضافی جلوگیری می‌شود.
  4. تمامی مدارک و اسناد شما به دقت مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهند گرفت.
  5. در تمامی مراحل مهاجرت به طور کامل تحت حمایت وکلای مجرب تراست و کارشناسان خبره ما قرار خواهید گرفت. گروه مشاور مهاجرت در تراست به شما کمک می‌کند تا با خیالی آسوده، از مراحل دشوار مهاجرتی عبور کنید و یک زندگی بدون دغدغه را در کشور مورد علاقه‌تان آغاز نمایید.

بنابراین، اگر می‌خواهید مهاجرت به کانادا با کمترین هزینه و در کم‌ترین زمان ممکن را تجربه کنید، تراست بهترین انتخاب شماست. مشاوران و وکلای ما در تراست با سال‌ها تجربه در زمینه مهاجرت از ابتدا تا انتهای مسیر همراهتان خواهند ماند.

خدمات موسسه تراست برای مهاجرت

تمامی پرونده های مهاجرتی موسسه تراست تحت نظارت مستقیم شروین مدنی، وکیل ارشد موسسه انجام می شود.

شروین مدنی وکیل ارشد موسسه تراست

  • وکیل رسمی اداره مهاجرت کانادا و دارای کد فعالیت در انجمن ICCRC
    (کد وکالت: RCIC# 506959)
  • عضو هیئت علمی کالج اشتون در رشته مهاجرت
  • سابقه فعالیت به عنوان آفیسر اداره مهاجرت
  • بیش از 10 سال سابقه وکالت امور مهاجرتی

فرصت مشاوره معتبر!

به راحتی می‌توانید برای بررسی شرایط خود برای مهاجرت با موسسه تراست تماس بگیرید و از مشاورۀ معتبر بهره‌مند شوید.

سوالات متداول

هزینه مهاجرت به کانادا در ویزای تحصیلی چقدر است؟

این هزینه برای ثبت پرونده در سیستم بررسی 150 دلار است.

برای اقامت در کانادا چقدر سرمایه لازم است؟

سرمایه مورد نیاز برای اقامت در کانادا با توجه به روش مهاجرتی آن کاملاً متفاوت است. اما حداقل هزینه برای مهاجرت به کانادا 350 هزار دلار کانادا است که شما باید بخشی از آن را به عنوان هزینه اقامت در کانادا و بخشی دیگر را به عنوان پول لازم برای مهاجرت به کانادا بپردازید.

هزینه ویزای کاری کانادا چقدر است؟

هزینه ویزای کاری در این کشور برای ثبت پرونده 155 دلار و برای مرحله بیومتریک 85 دلار است.

حداقل سرمایه مورد نیاز در مورد هزینه مهاجرت به کانادا از طریق روش سرمایه گذاری در این کشور چقدر است؟

تمکن مالی حداقلی بسته به شرایط استان مورد نظر 100 هزار تا 200 هزار دلار است.

هزینه مرحله بیومتریک برای ویزا چقدر است؟

این هزینه برای یک نفر 85 دلار و برای خانواده 175 دلار است.

هزینه مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ چقدر است؟

این هزینه برای یک نفر 575 دلار برای بررسی پرونده و برای اقامت دائم نیز 500 دلار است.

متوسط هزینه زندگی در کانادا چقدر است؟

اگر قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارید، حداقل هزینه مورد نیاز برای زندگی در کانادا مبلغی به اندازه 10 هزار دلار کانادا الی 15500 دلار کانادا خواهد بود. به شکلی که هزینه اسکان دانشجویی در محیط دانشگاه در حدود 3 هزار دلار کانادا الی 7500 دلار کانادا در نظر گرفته شده است.
اما چنانچه قصد داشته باشید از خانه های اشتراکی در خارج از محوطه دانشگاه استفاده کنید، به طور میانگین مبلغی در حدود 8400 دلار کانادا برای سکونت و تهیه مسکن مورد نیاز است. ذکر این نکته ضروری است که هزینه های مربوط به امکانات جانبی مسکن نیز به مقدار ذکر شده اضافه می شود.

امکان تحصیل رایگان در کانادا وجود دارد؟

ذکر این نکته ضروری است که فرصت های بسیار زیادی جهت دریافت بورسیه تحصیلی، برای دانشجویان بین المللی در کانادا وجود دارد. به شکلی که فرصت های دریافت کمک هزینه تحصیلی، با توجه به عواملی مانند ملیت دانشجویان خارجی و یا رشته تحصیلی در کانادا در دسترس متقاضیان تحصیل در کانادا هستند. حتی در برخی از موارد، این بورسیه ها می توانند بخش قابل توجهی از هزینه ها و شهریه تحصیلی دانشجویان را پوشش دهند.

روش های پرداخت هزینه های ارائه درخواست مهاجرت به کانادا کدام است؟

گزینه های پرداخت هزینه های ارائه درخواست مهاجرت، با توجه به محل پرداخت و موضوع پرداخت ممکن است متفاوت باشند. برای دریافت جزئیات بیشتر در مورد روش های پرداخت هزینه های درخواست، می توانید به این مراجعه کنید.

هزینه زندگی روزانه در کانادا چقدر است؟

چنانچه قصد سفر به کانادا را دارید و می خواهید برای هزینه های زندگی روزانه خود یک برنامه ریزی داشته باشید، می توانید مبلغی در حدود 184 دلار کانادا را برای هر نفر به عنوان متوسط هزینه های روزانه در این کشور، در نظر بگیرید. به شکلی که در حدود 39 دلار کانادا برای هزینه های مرتبط با غذا در یک روز مورد نیاز است.

هزینه اقامت در یک هتل در کانادا چقدر است؟

در صورت سفر به کانادا، متوسط هزینه اقامت در یک هتل در کشور کانادا در حدود 199 دلار کانادا برای دو نفر عنوان شده است.

شرایط دریافت ویزای کانادا کدام است؟

مهاجرت به کانادا از طریق روش های مختلفی امکان پذیر است. مهاجرت از طریق ادامه تحصیل در کانادا، ارائه درخواست جهت شرکت در یکی از برنامه های سرمایه گذاری در کانادا، و یا مهاجرت از طریق نیروی کار ماهر فدرال، برخی از برنامه های مهاجرتی هستند که از طریق آنها می توان برای دریافت ویزای کانادا اقدام کرد. با توجه به برنامه مهاجرتی مورد نظر، شرایط دریافت ویزا نیز متفاوت است. به عنوان مثال، عموماَ شرایطی مانند برخورداری از حداقل سرمایه جهت اثبات توانایی مالی برای زندگی در کانادا، برخورداری از گذرنامه معتبر و برخورداری از عدم سوء پیشینه، از جمله شرایط دریافت ویزای بازدید کننده کانادا هستند. برای مشاهده شرایط کامل مربوط به ویزای بازدیدکننده کانادا، می توانید به این مراجعه کنید.

هزینه مهاجرت به کانادا برای یک خانواده سه نفره چقدر است؟

شاید یکی از سوالات مهمی که در رابطه با مهاجرت به کانادا برای خانواده ها مطرح می شود این باشد که مهاجرت به کانادا چقدر هزینه دارد؟ حقیقت این است که هزینه های مهاجرت به کانادا بر اساس عوامل مختلفی از جمله نوع ویزای درخواستی، برنامه مهاجرتی که برای شرکت در آن درخواست می دهید، تعداد اعضای خانواده که به کانادا مهاجرت می کنند و هزینه امتحان آیلتس متفاوت است. بنابراین، نمی توان یک عدد ثابت به عنوان مجموع هزینه های مهاجرتی برای همه افراد در نظر گرفت. اما برای اینکه یک ایده کلی از میزان هزینه های مهاجرت به کانادا ارائه شود، این هزینه ها برای یک نفر در حدود 1500 دلار کانادا، برای یک خانواده دو نفره در حدود 3 هزار دلار کانادا، برای یک خانواده سه نفره (با یک کودک همراه) در حدود 3150 دلار کانادا و برای یک خانواده چهار نفره (با 2 کودک همراه) در حدود 3300 دلار کانادا در نظر گرفته شده است.
ذکر این نکته ضروری است که علاوه بر هزینه های اعلام شده، برای شرکت در یکی از برنامه های استانی نیز، ممکن است مبلغی مجزا از متقاضیان دریافت شود. به علاوه، اثبات توانایی مالی (Proof of Funds) جهت دریافت ویزای PR نیز، از دیگر هزینه های مورد نیاز برای مهاجرت به کانادا محسوب می شود.

آیا کانادا مهاجر می پذیرد؟

در حقیقت، می توان کشور کانادا را به عنوان یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان در نظر گرفت. به شکلی که با ارائه انواع روش های مهاجرتی به داوطلبان مهاجرت به کانادا و اعطای حق اقامت دائم کانادا به افراد خارجی، این کشور به یکی از محبوب ترین مقاصد مهاجرتی در جهان تبدیل شده است.
بهتر است بدانید که کشور کانادا در نظر دارد تا بیش از یک میلیون مهاجر را تنها در مدت 3 سال، یعنی در بین سال های 2021 الی 2023 میلادی پذیرش نماید. اگر تمایل دارید از برنامه های مهاجرتی برای پذیرش مهاجر در کانادا بیشتر بدانید و از شرایط جدید مهاجرت به کانادا با خبر شوید، می توانید علاوه بر مطالعه مطالب مفید در سایت تراست، فیلم موجود در این را نیز مشاهده کنید.

چگونه از اخبار مهاجرت کانادا با خبر شویم؟

برای آگاهی از اخبار مهاجرت کانادا و شرایط اقامت در کانادا، می توانید همواره مطالب موجود در سایت تراست را مطالعه کنید. چرا که جدیدترین موضوعات مرتبط با مهاجرت به کانادا به همراه اطلاعات جامع و دقیق در سایت تراست ارائه می شود. همچنین، در صورت تکمیل فرم ارزیابی مهاجرت به کانادا در سایت تراست، همکاران ما با مطالعه شرایط شما در سریع ترین زمان ممکن، به بررسی شرایط شما خواهند پرداخت.

هزینه مهاجرت از طریق تحصیل در کانادا چقدر است؟

نکته جالب توجه در مورد هزینه تحصیل در کشور کانادا و هزینه اقامت کانادا از طریق تحصیل این است که، این کشور در مقایسه با برخی دیگر از کشورها، هزینه های به مراتب کمتری دارد. در نتیجه، اقامت کانادا با کمترین هزینه نسبت به برخی از کشورها، برای دانشجویان ممکن خواهد بود. در جدول زیر، میانگین هزینه زندگی به همراه شهریه سالانه تحصیل در کانادا و برخی دیگر از کشورها آورده شده است:
کانادا: 38000 دلار
انگلستان: 45000 دلار
آمریکا: 46000 دلار
استرالیا: 53 هزار دلار

صرافی ایزدی٬ ارائه دهنده انواع خدمات ارزی و حواله به ایران از کانادا به ایرانیان در سراسر دنیا٬ بازار خرید و فروش ارزهای دیجیتال، با صرافی ایزدی٬ دریافت اطلاعات بیشتر با ما ارتباط تماس بگیرید

دکمه بازگشت به بالا