بین الملل

سفر هیئتی از واتیکان به نجف برای آمادگی جهت سفر پاپ فرانسیس

هیئتی از واتیکان امروز برای آماده سازی سفر پاپ در مارس آینده وارد استان نجف شد.

به گزارش دیباروز ، هیئتی از واتیکان صبح امروز وارد استان نجف شد تا برای سفر پاپ در مارس آینده آماده شود.

فرودگاه بین المللی نجف اشرف در بیانیه ای اعلام کرد: هیئت پاپ فرانسیس در ماه مارس آینده در فرودگاه نجف وارد آمادگی سفر خود شد.

در همین رابطه ، یک منبع آگاه در وب سایت خبری بغداد الیوم گفت: هیاتی به ریاست اسقف اعظم متیا لسکوفر با دفتر آیت الله سیستانی دیدار و در مورد سفر پاپ و زمان آن صحبت کردند دو مرجع مذهبی و مشورت ، آنها صحبت خواهند کرد.

این منبع گفت: هیئت واتیکان در دیدار با اعضای دفتر آیت الله سیستانی تأیید کرد که این جلسه تاریخی خواهد بود ، بنابراین باید مقدمات به درستی انجام شود.

عیسی الشمری ، مدیر فرودگاه بین المللی نجف ، از هیئت واتیکان استقبال کرد.

وب سایت رسمی پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک های جهان ، پیش از این طرحی را برای سفر خود به عراق منتشر کرده بود.

برنامه سفر پاپ فرانسیس به شرح زیر است:

پاپ روز جمعه 5 مارس وارد فرودگاه بین المللی بغداد خواهد شد و نخست وزیر عراق مصطفی الکاظمی از او در سالن اجتماعات فرودگاه استقبال خواهد کرد.

سپس پاپ فرانسیس برای شرکت در یک پذیرایی رسمی به کاخ ریاست جمهوری می رود و در آنجا با مقامات ارشد عراقی ، اسقف ها و بزرگان کلیسای کاتولیک سریانی (سید النجاه) در بغداد دیدار می کند.

پاپ روز شنبه 6 مارس از بغداد به نجف می رود تا با روحانی اعظم شیعه ، آیت الله سیستانی دیدار کند و سپس از شهر باستان اور به ناصریه ، مرکز استان ذی قار پرواز کند. حضرت ابراهیم علیه السلام برای زیارت.

پاپ عصر امروز برای شرکت در کلیسای سنت جوزف بغداد به بغداد بازمی گردد.

رهبر جهانی کاتولیک ها برای دیدار با مقامات آب و هوایی و تعدادی از شخصیت های مذهبی در سالن فرودگاه اربیل ، روز یکشنبه 7 مارس 2021 به اربیل می رود ، سپس با هلی کوپتر به موصل پرواز می کند تا برای قربانیان جنگ عراق دعا کند. کلیسای هوش البیا به آرامی

پس از آن ، پاپ به کلیسای الطاهره در منطقه کاراکوش می رود و بعد از ظهر برای شرکت در کنسرت در ورزشگاه فرانکو حریری در اربیل به اربیل بازمی گردد ، سپس به بغداد باز می گردد تا روز بعد ، 8 مارس به رم بازگردد. ..

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا