سقوط آزاد بورسهای جهانی – دیباروز

سقوط آزاد بورسهای جهانی - ایسنا

تشدید اختلافات بین چین و آمریکا منجر به ریزش گسترده بازارهای سهام جهانی شد.

تور بلومبرگ اظهار داشت: دور جدیدی از تنش ها بین دو اقتصاد بزرگ جهان بار دیگر نگرانی های معامله گران را برانگیخته است. ایالات متحده از چین خواست تا کنسولگری خود را در هوستون ببندد و دونالد ترامپ اعلام کرد ممکن است کنسولگری های بیشتر چین بسته شود. در پاسخ ، چین دستور بسته شدن کنسولگری ایالات متحده در چنگدو را صادر کرد.

وزیر امور خارجه چین وانگ یی اظهار داشت که تنش های کنونی بین دو طرف تقصیر کل ایالات متحده است و چین هنوز امیدوار است که با ایالات متحده همکاری کند و به مسیر تفاهم متقابل بازگردد. وزیر امور خارجه مایك پومپئو گفت كه غرب دیگر نمی تواند جاه طلبی های چین را نادیده بگیرد.

تنش ها بین ایالات متحده و ایالات متحده و متحدان آن در هفته های اخیر پس از تصویب قانون بحث برانگیز امنیتی هنگ کنگ در چین ، افزایش یافته است. وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که به دلیل نقض حقوق مسلمانان اویغور ، 11 نفر و اشخاص چینی را به لیست مجازاتهای خود اضافه کرده است.

برخی رسانه ها همچنین گزارش داده اند که تعدادی از مقامات ارشد CPC و خانواده های آنها ممکن است به ایالات متحده سفر کنند.

از طرف دیگر ، علی رغم خبرهای مثبت در زمینه پزشکی و گسترش آهسته کوراو ویروس در جهان ، به نظر می رسد هنوز باید راه طولانی قبل از تولید انبوه و واکسیناسیون مؤثر بر علیه بیماری عروق کرونا انجام شود. سازمان بهداشت جهانی در پاسخ به سؤالاتی درباره پیشرفت داروهای کورنال گفت: تولید انبوه واکسن تا سال آینده امکان پذیر نخواهد بود ، این بدان معنی است که حداقل در کوتاه مدت ، جهان همچنان از عواقب اقتصادی و بهداشتی رنج می برد. گسترش coronavirus قریب الوقوع است.

اندی مینارد ، کارشناس بازار سرمایه در موسسه رنسانس چین گفت: “آنچه بازارها را ترساند ، این است که تنش های جدید بین چین و ایالات متحده به تازگی آغاز شده است و دو طرف بسته به شرایط بستگی به شرایط جدیدی از متقابل دارند.” اقتصاد جهانی کنونی خبر بسیار بدی خواهد بود.

دانشگاه آکسفورد اعلام کرده است که نتایج اولیه واکسن ضد انقباض موفقیت آمیز بوده و سیستم ایمنی بدن افراد مورد آزمایش تقویت شده است. تقریباً تمام داوطلبانی که از آوریل واکسینه شده اند ، مصونیت خود را بهبود بخشیده اند. این آزمایش قرار است در مقیاس بزرگتر در سایر کشورها ادامه یابد و اگر همه این موارد خوب پیش برود ، واکسن تا پایان سال وارد تولید انبوه خواهد شد.

تاکنون بیش از 15 میلیون و 801 هزار و 60 مورد تاج گل گزارش شده است که از این میان 184 639 هزار نفر جان خود را از دست داده اند. در بین کشورهای مختلف ، بیشترین خسارت مربوط به ایالات متحده با 147.836 نفر ، برزیل با 84.440 نفر ، انگلیس با 45.667 نفر ، مکزیک با 41908 نفر و ایتالیا با 35.097 نفر بوده است. .

مت مسکین ، مدیر سرمایه گذاری در مدیریت سرمایه گذاری جان هانوک ، گفت: “یک نوع جنگ بین افراد خوش بین به آینده و کسانی که می خواهند از ترس عدم دریافت واکسن کرونا پس انداز کنند ، وجود دارد.” این رفتار متناقض مصرف کنندگان ، پیش بینی آینده را دشوار ساخته است.

بورس ایالات متحده

در وال استریت ، تمام شاخص ها کاهش یافت تا این که سه شاخص سهام عادی پایین تر از روز گذشته بسته شدند. میانگین صنعتی داو جونز نسبت به روز قبل با نرخ 26504.23 0.56 درصد بسته شد.

شاخص استاندارد و پور 500 در صفر 0.54 درصد کاهش یافت و به 3،218.15 امتیاز رسید و شاخص دیگر سهام اصلی ایالات متحده ، Nasdaq Composite با 0.74 درصد پایین تر در 10384.06 نقطه بسته شد.

کمک های مالی اروپا

طبق آمار مرکز آمار اروپا ، تورم متوسط ​​در منطقه 19 کشور یورو در 12 ماه تا ژوئن از 0.3 درصد در سال گذشته 0.2 درصد افزایش یافته است ، اما تورم هنوز از سطح دوم فاصله زیادی دارد. درصد مورد هدف بانک مرکزی در این منطقه همچنان باقی است. متوسط ​​نرخ تورم در دوازده ماه تا ژوئن در بلوک 27 کشور 0.8 درصد بوده است که نسبت به ماه قبل 0.5 درصد افزایش داشته است.

کمیسیون اروپا در گزارشی هشدار داد که رکود اقتصادی در کشورهای اروپایی از آنچه قبلاً تصور می شد بدتر خواهد بود. براساس برآوردهای کمیسیون اروپا ، متوسط ​​رشد اقتصادی 27 کشور عضو اتحادیه اروپا امسال 8/3 درصد منفی خواهد بود که در صورت دستیابی ، بدترین عملکرد اقتصادی این کشورها از زمان شکل گیری اتحادیه اروپا خواهد بود.

در بورس اوراق بهادار اروپا ، شاخص FTSE 100 بورس اوراق بهادار لندن نسبت به روز قبل 1.41 درصد کاهش یافت و در 6123.82 امتیاز بسته شد. شاخص “Dex 30” بورس فرانکفورت در آلمان با 2.02٪ کاهش و در 12.838.06 امتیاز ایستاد و شاخص “کوکا 40” از بورس پاریس با 1.54٪ کاهش به سطح 4956.44 واحد بسته شد. در مادرید ، شاخص IBEX 35 با 1.22 درصد کاهش به 7294.70 امتیاز رسید.

کمک های مالی آسیایی

طبق آمار مرکز آمار کره جنوبی ، اقتصاد در سه ماهه دوم سال جاری 3.3 درصد منقبض شده است که در مقایسه با رشد سه ماهه اول امسال ، 3 درصد کاهش داشته است. در بخش تجارت خارجی نیز صادرات کشور 16.6٪ و واردات 7.4٪ کاهش یافته است.

در بورس سهام آسیا عملکرد شاخص ها ضعیف بود. شاخص Nikkei 225 در بورس توکیو با افت 0.58 درصدی به 22.751.61 امتیاز رسید. شاخص بورس اوراق بهادار هنگ کنگ با سقوط 2.21 درصد و به 24،705.33 رسید. در چین ، شاخص کامپوزیت شانگهای 4.39 درصد کاهش یافت و به 4،525.09 رسید.

هلن قیاو ، اقتصاددان ارشد اقتصاد چین در بانک مرکزی آمریكا گفت: “مسئله این است كه حتی اگر اقتصاد چین به تدریج بهبود یابد ، اوضاع برای بیشتر نقاط جهان دشوار باقی مانده است و این می تواند فشار زیادی به اقتصاد صادرات گرا وارد كند.” و از بهبودی سریع جلوگیری می کند.

در استرالیا ، شاخص سیدنی و اس 200 با 1.36 درصد افزایش و در 0624 نقطه بسته شد. در میان شاخص های مهم دیگر آسیا ، شاخص Topix ژاپن سقوط کرد.

روغن

در بازار طلای سیاه روند قیمت ها متفاوت بوده است. WTI با 0.02 درصد افزایش به 41.08 دلار در هر بشکه و نفت خام برنت دریای شمال با 0.35 درصد کاهش و به 43.16 دلار در هر بشکه رسید.

طلا و نقره

در بازار فلزات گرانبها نیز قیمت هر اونس طلا 0.28 درصد نسبت به روز قبل 1937.37 دلار افزایش یافت. نقره با 0.14 درصد افزایش به 22.98 دلار در هر اونس رسید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا