استان ها

سومین شهر صنعتی منطقه آزاد انزلی به‌وسعت ۵۰ هکتار احداث می‌شود

به گزارش دیباروز رشت ، محمدولی روزبهان امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گیلان درباره انتصاب سال 1999 به عنوان سال پرش تولید توسط مقام معظم رهبری اظهار داشت: ایجاد شهرک صنعتی صنعتی منطقه 3 شماره با هزینه 100 میلیارد تومان در منطقه 50 هکتار یکی از برنامه های منطقه آزاد انزلی است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرکل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به وجود 7 منطقه آزاد در سراسر کشور و در این راستا اظهار داشت: منطقه آزاد انزلی به دلیل ارتباط با دریای خزر و مجاورت با کشورهای همسایه شمال آسیا در حال حاضر مهمترین منطقه آزاد است. این کشور تجاری-صنعتی محسوب می شود.

روزبهان با بیان اینکه خداوند متعال ایران و گیلان را برای قرارگاه ارتباطی در مرکز جهانی قرار داده است ، با اشاره به اهمیت بسیار زیاد منطقه آزاد انزلی و قرار گرفتن در مسیر آن ، افزود: “نزدیکی مرکز جمعیت کشور مهم و مهم است.” او منطقه آزاد انزلی را در میان سایر مناطق آزاد مطرح کرد.

وی در مورد تأمین فضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی به دلیل زیرساخت های خوب ایجاد شده در سال های گذشته صحبت کرد و تصریح کرد: سال گذشته منطقه آزاد انزلی یک میلیون تن کالای اساسی تولید کرده و شاهد تشکیل بزرگترین مرکز اقتصادی منطقه هستیم. ما تجارت آزاد و صنعتی انزلی بودیم.

رئیس و مدیرعامل مناطق آزاد انزلی از سرمایه گذاری 1.300 میلیارد تومانی در بخش ریال و 61 میلیون دلار خارجی در این منطقه در سال 1998 یاد کرد و خاطرنشان کرد: 350 میلیون دلار در سال گذشته صادر شده و 370 میلیون دلار نیز وارد شده است. این زمین از طریق منطقه آزاد انزلی تأسیس شد.

روزبهان با تأکید بر فعالیت 170 کارخانه در شهرهای صنعتی منطقه آزاد انزلی تأکید کرد و اظهار داشت: 23 هزار نفر در واحدهای تولیدی شهرهای صنعتی منطقه فعال هستند و اظهار داشت: 9 درصد از اقتصاد گیلان در منطقه صنعتی انزلی تشکیل شده و سالانه 7 میلیون گردشگر از منطقه بازدید می کنند. آزاد انزلی ظرفیت بالای این منطقه را نشان می دهد.

رئیس جمهور و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تولید محور و پاشنه آشیل اقتصاد همه کشورهای جهان را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: عملیات اجرایی شهرک صنعتی no. 3 منطقه آزاد انزلی از بهار آغاز شده و 200 کارگاه تولیدی و کارگاهی در شهرک صنعتی پیش بینی شده است. شماره 3 منطقه آزاد انزلی ایجاد می شود.

روزبهان تکمیل پروژه راه آهن رشت – بندر کاسپین را یکی از برنامه های سازمان تجارت آزاد و منطقه صنعتی انزلی در سال 1999 عنوان کرد و گفت: “تقویت امکانات بندری منطقه آزاد انزلی دیگر برنامه ای است که مورد توجه سازمان تجارت و منطقه آزاد صنعتی انزلی است.” . منافع اقتصادی محقق می شود.

وی گردشگری ، آموزش عالی و درمان را از موارد مؤثر در منطقه آزاد انزلی دانست و اظهار داشت: ما اهداف موجود را در این زمینه ها دنبال می کنیم: “مشاوره هایی با دانشگاه های معتبر دنیا انجام شده است تا دوره های دانشگاهی توسط دانشگاه های جهانی در منطقه آزاد انزلی ارائه شود.” راه اندازی

رئیس هیئت مدیره و مدیرکل سازمان منطقه آزاد انزلی مبارزه با ویروس تاج را یکی از اقدامات انجام شده توسط واحدهای موجود در منطقه آزاد انزلی عنوان کرد و اظهار داشت: آزاد انزلی در حال تولید است.

48

دکمه بازگشت به بالا