عمومی

سیزده‌ اصل برای دوستی با زمین در سیزده‌بدر

اینگونه است که اعتدال بهاری را رصد می کنیم و برای یک سال کار سخت دیگر آماده می شویم. اما به یاد داشته باشیم که طبیعت به ما کوچک شد، ما بزرگ شدیم و قدرت زیادی برای تغییر و نابود کردن زمین به دست آوردیم. بنابراین، ما باید با دقت قدم برداریم و تاثیر مخرب خود را به حداقل برسانیم.
برای سیزده بدر بهتر است اولاً به تفرجگاه های دور دست نرویم، بلکه به نزدیک ترین فضاهای باز منطقه خود برویم تا از ترافیک اضافی از طرف خودمان جلوگیری کنیم. همچنین باید این سیزده اصل دوستی با زمین را در قرن سیزدهم به یاد داشته باشیم:

1- یک کیسه بردارید و همه زباله های خود را (تا حد امکان به طور جداگانه) به شهر و زباله دانی ببرید.

2- از پرتاب گیاهان سبز رنگ هویسین در جاده ها، نهرها و رودخانه ها خودداری کنید و هفتسین سبز را در مناطق آبی طبیعی رها کنید.

3- هر جا که وسایل خود را گسترش دهیم، تا شعاع چند متری، زباله های باقی مانده را جمع آوری می کنیم تا بینایی خود را بهبود بخشیده و به پاکسازی محیط کمک کنیم.

4- از ادرار و مدفوع و استفاده از مواد شوینده یا صابون در رودخانه ها و نهرها یا نزدیک آن (حدود 70 متر آب) خودداری کنید.

5- از انداختن ته سیگار حاوی ده ها ماده سمی به داخل خوابگاه ها، خیابان ها و طبیعت خودداری کنید.

6- از لگد زدن و چیدن گیاهان و آسیب رساندن به حیوانات خودداری کنید. به مکان هایی که ممکن است لانه پرندگان و سایر حیوانات باشد نزدیک نشوید.

7- در محیط های طبیعی از جاده های تمیز عبور کنید و برش نزنید تا خاک را فرسایش ندهد.

8- از ورود خودرو به مناطق طبیعی خودداری کنید و از شستشوی خودرو و تعویض روغن در کنار رودخانه ها و سایر نقاط طبیعت خودداری کنید.

9- آهنگ هایی که گوش می دهیم و صدای دیگرمان باید آنقدر بلند باشد که آرامش دیگران را بر هم نزند.

10- به یاد داشته باشید که روشن کردن آتش در طبیعت باعث آلودگی خاک، مرگ موجودات خاک، آلودگی هوا و افزایش شدید خطر آتش سوزی می شود. تا حد امکان از این کار پرهیز کنید و برای گرم کردن یا پخت و پز از اجاق گاز یا اجاق های مسافرتی استفاده کنید. در صورت آتش سوزی مطمئن شوید که باد جرقه های خود را به سمت گیاهان خشک نزند. هنگام خروج از محل، آب، خاک و کثیفی را روی بقایای آتش بریزید.

11- همانا وارد طبیعت شویم و از آن خارج شویم تا اثری از ما نماند!

12- با کسانی که اصول فوق را رعایت نمی کنند صحبت کنید و از آنها بخواهید که در حفظ محیط زیست تلاش کنند.

13- محیط زیست و منابع طبیعی ثروت ملی ما و دارایی همگان است. موارد تجاوز جنسی را به مقامات گزارش دهید و حقوق خود را پیگیری کنید.

*نماینده محیط زیست

دکمه بازگشت به بالا